غذاها, محصولات بهداشتی

آیا گیاهان دارویی باعث چربی سوزی می شوند؟

آیا گیاهان دارویی باعث چربی سوزی می شوند؟
این پست چقدر براتون مفید بود؟

استفاده از گیاهان چربی سوز و ورزش نمودن، حتی داشتن یک رژیم غذایی سالم می توانند جزو بهترین روش ها برای چربی سوزی و کاهش وزن مفید باشند. در این مطلب قصد داریم به جواب سوال آیا گیاهان دارویی باعث چربی سوزی می شوند؟ برسیم. با ما همراه باشید با کاهش وزن سریع با گیاهان دارویی!

 

چگونه می توان یک برنامه درست کاهش وزن سریع داشته باشیم؟

کالری به اضافه شدن چربی کمک می کند. به همین دلیل بایستی از ورود کالری بیش از اندازه به بدن جلوگیری و کالری موجود در بدن را کاهش داد.

نکته

درست است گرسنگی به کاهش وزن سریع کمک می کند اما این روند فقط چند روز ابتدایی مناسب است و در طولانی مدت مفید عمل نمی کند. پس گرسنگی بیش از حد مناسب کاهش وزن نیست و باید تعادل حفظ شود.

ورزش کردن کمک می کند تا کالری بیش از اندازه‌ایی که در بدن دارید سوزانده شود. بسته به نیروی جسمانی خود ورزش کنید. ورزش هایی همچون: اروبیک، پیاده روی، دوچرخه سواری و … .

داشتن تغذیه سالم و دوری از غذاهای فست فودی کمک شایانی به چربی سوزی می کنند. غذاهای سالمی همچون: سالاد، میوه، سبزیجات و … .

نوشیدن آب به اندازه کافی نیز به کاهش چربی کمک می کند.

انواع گیاهان دارویی چربی سوز

حال که یک برنامه ساده و در عین حال مفید برای کاهش وزن و چربی سوزی را به شما معرفی نمودیم بهتر است با چند گیاه دارویی که به چربی سوزی کمک می نمایند نیز آشنا شوید.

آیا گیاهان دارویی باعث چربی سوزی می شوند؟

گیاه زنجبیل

استفاده از زنجبیل به صورت خشک و یا تازه می تواند به سوخت و ساز بدن کمک کرده و به کاهش وزن سریع کمک نماید. این گیاه را می توان به صورت ادویه در غذاها یا به صورت دمنوش مورد مصرف قرار داد.

قهوه سبز

دمنوش قهوه سبز به دلیل کافئین و کلروژنیک بالایی که دارد به سوخت و ساز بدن کمک کرده و همچنین به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک می نماید.

گیاه چای ماچا

یکی از گیاهان دارویی چربی سوز گیاه چای ماچا است که نوعی از چای سبز می باشد. استفاده یک لیوان چای ماچا معادل مصرف ۱۰ لیوان چای سبز معمولی دارای ارزش غذایی می باشد و بهترین گزینه برای کاهش وزن سریع .

گیاه دارویی ریبوس

گیاه ریبوس یا همان چای قرمز دارای آنتی اکسیدان بالا بوده و از بدن در برابر رادیکالهای آزاد محافظت می کند.
این گیاه نسبت به گیاه چای سبز و چای سیاه ارزش بالاتری دارد. از شکل گیری بافت های چربی جلوگیری نموده و باعث جذب آهن به بدن می شود.

گیاهان دارویی چربی سوز

گیاه گل محمدی

موادی که در گل محمدی وجود دارد در هنگام رژیم لاغری و چربی سوزی به کلیه ها برای دفع سدیم از بدن کمک می کند و بدن را که احتیاج به آب دارد را هیدراته نگاه می دارد.( مانع از دست رفتن آب بدن می شود).

گیاه دارویی جینسینگ

یکی دیگر از گیاهان دارویی چربی سوز گیاه جینسینگ می باشد.
گیاه دارویی جینسینگ به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و انرژی فرد را در طول روز افزایش می دهد. همچنین به تعادل قندخون کمک نموده و استفاده آن در رژیم غذایی بسیار کارساز می باشد.

گیاه دارویی قاصدک

به سلامت کبد کمک کرده و همچون سم زدا عمل کرده و سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد. ترکیب گیاه قاصدک و نعناع سلولهایی که در کبد چرب وجود دارند را شکسته و تبدیل به انرژی می کند.
دمنوش این دو گیاه بعد از غذا به هضم و جذب مواد مغذی به بدن کمک شایانی نموده و باعث حفظ کبد می گردند.

گیاه برگ بو

استفاده از برگ بو کمک فراوانی به هضم غذا و تقویت معده می کند. سوخت و ساز بدن را بالا برده و قندخون را کاهش می دهد. همچنین جلوی احساس ضعف و گرسنگی سد ایجاد می کند.

گیاه دارویی کرفس

استفاده از کرفس خام به دلیل کاهش کالری و هضم آهسته احساس گرسنگی را در فرد کاهش و کنترل می نماید.
استفاده از دمنوش کرفس و چای سبز در کنار ورزش می تواند سوخت و ساز بدن و همچنین کاهش وزن سریع را در پیش داشته باشد.

گیاهان دارویی چربی سوز

گیاه دارویی به‌لیمو

این گیاه آمریکایی از ریزه خواری جلوگیری نموده و باعث تقویت معده و تجزیه چربی در دستگاه گوارشی می شود. همچنین به بهبود سؤ هاظمه کمک کرده و باعث تقویت عضلات می گردد.

در آخر
داشتن یک رژیم غذایی مناسب، استفاده از گیاهان دارویی و ورزش کردن می تواند بهترین روش برای کاهش وزن سریع و چربی سوزی باشد. عرق شش گیاه لاغری یکی از راه های درمان چاقی از نظر عطاری است. این محصول را از دست ندهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی محصول کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *