غذاها

معرفی ادویه معطر و طعم دهنده برای بهبود طعم رژیم وعده غذایی

ادویجات مناسب غذا
این پست چقدر براتون مفید بود؟

شما هم به عنوان یک آشپز همیشه در صدد یافتن طعم و عطر منحصر به فرد برای جذابیت طعم و عطر غذاها و نوشیدنی ها هستید؟ با اضافه کردن ادویجات منحصر به فرد، به غیر از بهره بردن از عطر و طعم بینظیر از خواص و فواید درمانی آن نیز می توانید بهره ببرید. با ما همراه باشید تا گیاهان و ادویه های ممتاز و ضروری را بشناسیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

ادویجات مناسب غذا

ریحان

ریحان

نقش مهم آن در غذاهای ایتالیایی پر واضح است. پس اگر مایل به خوردن غذای ایتالیایی هستید حتما ریحان را در لیست ادویجات خود قرار دهید. ریحان خاصیت آنتی اکسیدانی قوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است. در رفع التهاب و استرس بسیار موثر بوده و با سرطان مبارزه می کند. ریحان مقوی قلب است و از دیابت پیشگیری می کند. همچنین می توان عصاره ریحان را در چای مصرف کرد و از عطر مطبوع و اثر سلامتی آن در بدن بهره برد.

گشنیز

گیاه گشنیز را در همه غذاهای جهان می توان پیدا کرد، چه بصورت برگ معطر و چه بصورت تخم خوش عطر، در هر صورت ارزشمند هستند. گشنیز سرشار از ویتامین A و k است و اثر ضد انعقادی دارد، منبع غنی از فیبر بوده و سرشار از کلسیم است. گشنیز قندخون رو کاهش می دهدبه دفع فلزات مضر در بدن کمک میکند. به هضم غذا نیز می تواند کمک کند. روندخواب را مطلوب می کند. همچنین قاعدگی در زنان را منظم میسازد؛ پس توصیه می شود در تزیین غذاها و مصرف گشنیز بسیار دست و دلباز باشید تا با مصرف این گیاه به مبارزه استرسهای روزمره زندگی جنگیده و رفع آن کمک کنید.

زنجبیل

از ادویجات مناسب غذا می توان به زنجبیل نیز اشاره نمود. با افزودن زنجبیل به غذا و بهره گیری از ماده تشکیل دهنده زنجبیل به نام جینجرول از خواص ضد التهاب و ضد اکسیداتیوی آن بهره بگیرید. با تهیه یک دمنوش ساده زنجبیل، میتوان از: تهوع های صبحگاهی، اختلال گوارش، بیماریهای قارچی، درد قاعدگی، سرماخوردگی و سرفه رهایی یابید. زنجبیل کلسترول بد خون را کاهش و عملکرد مغز رو مطلوب خواهد کرد.

نعنا

برای ضد عفونی کردن دهان، هضم غذا از برگ نعنا غافل نشوید؛ نعنا اشتها آور قابل اطمینان و متداول در بین عموم مردم است. همچنین برای: دردهای عضلانی، گرفتگی بینی و زخم معده شدیدا توصیه می شود.

ادویجات مناسب غذا

ادویه هل

دانه هل معطر و خوشبو که با رایحه ای دل انگیز آب معده رو روان میکند؛ معجزه گری محشر در کنترل کلسترول و سرطان محسوب می شود. گردش خون را بهبود می بخشد، مقوی قلب است، ضد اسپاسم، به کاهش التهاب کمک کرده و میکروب کشی قوی تلقی می شود.

فلفل سیاه

هر چه از خواص این گیاه تند بگوییم کم گفته ایم. دانه ای موثر در کاهش وزن، مفید برای پوست، هضم کننده غذا و تسریع در سوخت و ساز بدن است. فلفل سیاه گرفتگی بینی را تسکین میدهد و مملو از ویتامین C است. این دانه تند برای فشار خون و پیشگیری سرطان روده بزرگ بسیار نیز موثر است.

ادویجات مناسب غذا

ادویه دارچین

در میان ادویه های رایج‌ ما چوب دارچین یا پودر آن از نظر میزان آنتی اکسیدان در صدر جدول ادویه ها قرار دارد. طعم و عطر شیرین و مطبوع آن در میان عموم خوشایند است. به کاهش سطح قند خون کمک میکند و عاملی برای پیشگیری از دیابت است. دارچین سرطان را کاهش می دهد و باعث گرمی مغز و عملکرد بهتر آن می شود. به این صورت که با افزایش در گردش خون و التیام بافت های قلب عملکرد قلب را کنترل و مطلوب می سازد.

زردچوبه

زردچوبه معروف به ریشه شگفت انگیز است که خود این گیاه به تنهایی با اثر مطلوب داروهای شیمیایی برابری میکند. خواص ضد انعقاد و باکتریایی زردچوبه برای مسائل قلبی و عروقی و بیماریهای باکتریایی موثر است. در بهبود زخم و پاکسازی پوست تاثیر مثبتی دارد. می تواند آرتروز را التیام ببخشد. برای درمان زخم مفید است. اثر نشاط آوری دارد. همچنین ترکیب زردچوبه در یک لیوان شیر گرم ایمنی بدن را بسیار می افزاید.

سیر

از خواص بی نظیر سیر هر چه بگوییم تمام شدنی نیست. سیر نیز جزو ادویجات مناسب برای پخت انواع غذا می باشد. جدا از عطر سیر که برای برخی ناخوشایند است؛ اما خود سیر خواص منحصر به فرد و بی نظیری را برای سلامت دارا می باشد: مجرای تنفسی را پاکسازی میکند، برای درمان روده، خروسک و سیاه سرفه موثر است. اثر ضد عفونی کنندگی و ضد قارچی دارد. برای مبارزه با استرس و خستگی مفید بوده، قند خون را کاهش می دهد. سرماخوردگی را برطرف و مقوی قلب است.

با این گفته ها شما می توانید برای غذاهای خوش طعم و پر خواص بهترین ها را انتخاب و مصرف نمایید. تشکر که تا این لحظه همراهمان بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *