زیبایی

از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

این پست چقدر براتون مفید بود؟

 چین و چروک

همه ما می دانیم که خط اخم بین دو ابرو از بدترین چین و چروک های صورت می باشد. به این دلیل که اولین نقطه ای است که به وضوح، به چشم می آید. اگر علاقه دارید که خط اخم بین دو ابروی شما از بین برود و از شر چین و چروک راحت شوید، باید گفت که این کار بسیار سختی نیست و با انجام دادن یک سری راهکارهایی که در این مطلب برایتان قرار داده ایم می توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید.

اصلٱ خط اخم چگونه بوجود می آید؟

_ بالا رفتن سن و سال و کهولت سن

_ داشتن ژن های مرتبط

_ قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید

_ داشتن استرس و فشار زیاد

_ استفاده کردن از دخانیات

درمانهای خانگی و سنتی موثر برای رفع خطوط اخم

۱_ روغن نارگیل

شما می توانید برای از بین بردن چین و چروک و خط اخم بین دو ابرو از روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید به این صورت که کمی از روغن را بر روی خط اخم و خط های چین و چروک پیشانی، به مدت ۱۰ دقیقه بمالید و شروع به ماساژ دادن کنید. یک روش دیگر که می توانید امتحان کنید و تاثیرش را نیز ببینید این می باشد که روغن نارگیل را با سفیده تخم مرغ ترکیب نمایید و سپس بر روی پیشانی خود بمالید. اگر دارای پوست خیلی خشکی هستید، روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای اینکار می باشد.

۲_ روغن کرچک

ابتدا مقداری از روغن کرچک را بر روی خطوط پیشانی خود بمالید و به آرامی، برای مدت کوتاهی پیشانی را ماساژ دهید و اجازه دهید که حداقل یک شبانه روز بر روی صورتتان باقی بماند. به صراحت می توان گفت این روغن یکی از بهترین درمان ها برای رهایی از شر خطوط اخم پیشانی شما می تواند باشد.

۳_ موز

شما می توانید به راحتی مقداری از موز رسیده شده را له کرده و با آووکادو و همچنین کمی عسل در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. بعد ترکیب بدست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پیشانی و محل خط اخم خود قرار دهید و بعد از مدت مقرر با آب گرم به خوبی بشویید. همچنین می توانید ۱ عدد موز رسیده را له کنید، سپس ۲ قاشق غذاخوری جو دو سر و همچنین ۱ قاشق غذا خوری ماست را برداشته و با هم خوب ترکیب کنید. بعد این ترکیب را بر روی پیشانی، جایی که خطوط اخم وجود دارند، قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

خط اخم بین دو ابرو

۳_ غذاهای سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب

داشتن رژیم غذایی سالم و همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها پر فایده است، بلکه برای شکل بدن نیز بسیار خوب می باشد، و همچنین راهی ایده آل و مطمئن برای صاف و زیبا نگه داشتن پوست هم به شمار می آید. خوب است بدانید که چین و چروک مثل خطوط اخم، به راحتی زمانی که شما به خوبی هیدراته نیستید تشکیل می شوند.

۴_ ماساژ صورت راه رهایی شما از خطوط اخم

برای داشتن آرامش و همچنین خلاصی پیدا کردن از خطوط اخم، ماساژ دادن صورت می تواند یک راه حل ایده آل برای شما باشد. اینگونه که انگشتان دست خود را بر روی پیشانی خود قرار داده و آنها را با حرکات حلقه ای بر روی صورت خود بمالید و ماساژش دهید.

این کار باعث می شود تا پوست اطراف چشمان و همچنین پیشانی حرکت کند و کمک می کند تا آنها قوی تر شوند. اما ماساژ دادن را فقط به یک نقطه وا نگذارید، انگشت های سبابه خود را به نقطه های مختلف در پیشانی خود شروع به حرکت دادن کنید؛ شما همچنین می توانید ماساژ نیشگونی را نیز امتحان کنید! به این روش که با انگشتان شست و همچنین انگشتان اشاره خود بین ابروهای‌تان را نیشگون بگیرید، پوست خود را از صورت خود بکشید و ۱۰ ثانیه به همان حالت نگه دارید این کار را در طول ابروها برای از بین رفتن خطوط اخم به صورت مداوم تکرار کنید.

۵_ آلوئه ورا

موادی که در آلوئه ورا وجود دارد می تواند باعث شود تا پوست به راحتی بازسازی و بهبود پیدا کند، در نتیجه باعث ایجاد صافی و هیدراته نگه داشتن پوست می شود و از چین و چروک، پوست را رهایی می بخشد. بهترین زمان برای استفاده کردن از آلوئه‌ورا قبل از رفتن به رختخواب و همچنین قبل از شستن صورت خود، صبح زود می باشد. به این صورت که، کمی از آلوئه ورا را برداشته و بر روی پیشانی خود مالیده و شروع به ماساژ دادن می کنید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند تا خوب خشک شود و سپس آن را با آب گرم به خوبی بشویید. برای تاثیر زودتر می توانید این عمل را هر روز برای از بین بردن چین و چروک و خطوط اخم خود تکرار کنید.

به وجود آمدن خط اخم به خودی خود طبیعی است و شما بلاخره بعد از گذر سن به آن خواهید رسید. حتی اگر وراثت و مسائل دیگر درگیر نباشند اما گذر عمر بلاخره شما را به این مشکل میرساند. اما هر خط و خطوطی که در چهره و پیشانی شماست، نشانگر گذر عمر و خاطرات شماست. از هیچکدام خجالت نکشید که پشت هر کدامشان، خاطره ای پنهان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *