شربت و شیرینی گیاهی

از خواص آب پنیر چه می دانید؟

4/5 - (16 امتیاز)

فواید و خواص آب پنیر

شاید برایتان آب پنیر یک ماده بی‌ارزش به نظر برسد. اما بهتر است بدانید که آب پنیر دور ریختنی نمی باشد و خواص آب پنیر قابل شمارش نیست! چرا که، این ماده غذایی بسیاری از گروه مواد آلی، معدنی و ویتامین های گروه B را دارا است. این املاح برای سالمندان بسیار مفید بوده و می توان با این عصاره جادویی عضله ساخت، لاغر شد و یا با ایدز مقابله کرد.

ویتامین های آب پنیر

بهتر است بدانید که در این ماده مغذی، املاح، پروتئین، کلسیم، ویتامین B، پتاسیم و منیزیم فراوانی وجود دارد که توانسته آن را به یک مکمل طبیعی قدرتمند تبدیل کند. پس یادتان باشد دیگر این عصاره مقوی را دست کم نگیرید.

خواص آب پنیر

 

۱_لاغری و کاهش وزن

مصرف این عصاره می تواند شما را به مدت طولانی‌ سیر نگه ‌دارد و اشتهای‌ شما را سرکوب کند. همچنین باعث هضم آسان‌تر مواد غذایی و همچنین تخلیه هر چه بهتر روده‌ها می‌شود. در نتیجه هم باعث لاغری و کاهش وزن در شما می شود. همچنین مصرف طولانی مدت این ماده باعث دفع چربی اضافه می‌شود. سلولیت را آب کرده و شکم را کوچک می سازد.

۲_ سلامت قلب

بهتر است بدانید آب پنیر سرشار از پروتئین مفید برای قلب بوده و باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز می‌شود و همچنین دارای مواد زیست ‌فعالی است که برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد.

۳_ درمان کبد چرب

نوشیدن آب پنیر یا نوشیدن ترکیب آن با خاکشیر برای کبد خاصیت زیادی دارد و دارویی ضد سودا و ضد صفرا است که باز کننده مسیرهای کبدی است و از این عضو سم ‌زدایی می‌کند.

۴_ بهبود هضم غذا

از دیگر خواص آب پنیر می توانیم به بهبود هضم غذا اشاره کنیم. پنیر و عصاره آن دارای مقدار زیادی املاح و بسیاری از باکتری‌ها می باشد که در عمل هضم غذا مشارکت دارند. پس این ماده برای دستگاه گوارش مفید بوده است.

۵_ ماده ضد یبوست

مصرف کردن آب پنیر باعث تحریک حرکات دودی روده و باعث هضم و دفع هر چه بهتر، روان شدن مدفوع و همچنین ایجاد حالت نیم اسهالی شده و یبوست را از بین می‌برد. در نتیجه باعث می‌شود که روده‌ها بتوانند بهتر کار کنند.

۷_تنظیم قند خون و دیابت

مصرف کردن این نوشیدنی مغذی باعث ترشح انسولین شده و به تنظیم و همچنین به کاهش میزان قند خون کمک بسیاری نیز می‌کند.

۸_ تنظیم فشار خون

بهتر است بدانید در آب پنیر کلسیم، پتاسیم و منیزیم فراوانی وجود دارد که مصرف کردن این ماده غذایی باعث می شود تا کاهش و تنظیم فشار خون، در افراد مبتلا به فشار خون بالا، انجام شود.

۹_ مکمل غذایی بدنسازی

مصرف آب پنیر برای ورزشکاران به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های غذایی هنگام ورزش می باشد. چرا که منبع بسیار مغذی از انواع پروتئین‌ها، کربوهیدرات و املاح است و اهمیت غذایی فراوانی را برای بدن دارد و سرعت هضم و جذب را بسیار بالا می‌برد.

۱۰_ درمان بواسیر

مصرف مداوم و مرتب آب پنیر برای افراد سالمند که دچار مشکلات گوارشی هستند باعث می شود تا اصلاح فرایند گوارش و دفع مواد زائد به راحتی انجام پذیرد.

۱۱_ ماده ضد سرطان

از خواص آب پنیر می توانیم به آنتی‌اکسیدان بودن آن اشاره کنیم. آنتی اکسیدان موجود در آب پنیر می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که دلیل اصلی ایجاد سلول‌های سرطانی هستند، مبارزه کند.

۱۲_رشد و تقویت استخوان ها

این ماده مغذی دارای مواد آلی و معدنی فراوانی می باشد که ابتدا با جذب مواد حیاتی از طریق روده باعث رشد، تقویت استخوان‌ها و تحریک سلول‌های بنیادین استخوان ها می‌شود.

۱۳_دفع سنگ کلیه

نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ لیوان از این عصاره لبنی در روز موجب بیشتر شدن ادرار و دفع بهتر مواد زائد مثل اگزالات و اسید اوریک که مواد بسیاری از سنگ‌ های کلیه را تشکیل می‌دهند، می شود.

۱۴_ دفع سنگ صفرا

بهتر است بدانید که آب پنیر با داشتن حالت اسیدی و حالت ضد یبوست باعث درمان  سنگ های صفرا که در مراحل ابتدایی تشکیل هستند، می‌شود.

خواص آب پنیر

دیگر خواص آب پنیر

_ کاهش استرس و افسردگی

_ کاهش علائم هپاتیت و ایدز

_ باعث زیبایی و سلامت پوست می شود

طرز تهیه آب پنیر

ابتدا به مدت ۲۰ دقیقه شیر را بجوشانید. بعد بگذارید تا شیر ولرم شود. در این مرحله، یک استکان سرکه خرما، سرکه انگور و آب لیمو را به آن اضافه نمایید.۱ تا ۲ ساعت ظرف را کناری بگذارید تا شیر بریده و دلمه شود. شیر دلمه شده را داخل یک کیسه پارچه‌ای ریخته و آب آن را که همان آب پنیر است، جدا کنید. حال میل نمایید.

عوارض مصرف آب پنیر

_ کسانی که دچار مشکلات روده‌ای مثل کولیت روده (سندروم روده تحریک‌پذیر ) هستند، بهتر است از آب پنیر استفاده نکنند.

_ مصرف کردن زیاد این ماده سبب ایجاد حالت تهوع، افزایش حرکت‌های روده، سردرد، تشنگی و نفخ می‌شود.

_ پس از مصرف کردن آب پنیر، گاهی اسهال و استفراغ به سراغتان می آید. که این اعمال طبیعی بوده و در نتیجه سم ‌زدایی از بدن ایجاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *