سبک زندگی, طب سنتی, مراقبت و سلامتی

بهترین زمان مصرف چای گیاهی برای نوشیدن در طول روز

زمان نوشیدن چای
این پست چقدر براتون مفید بود؟

در سراسر دنیا چای از قرن ها قبل، چه سبز، چه سفید و چه سیاه، یک نوشیدنی محبوب بوده است. چای فواید زیادی برای سلامتی دارد. مملو از آنتی اکسیدان است و می تواند انرژی فرد  را در طول روز تقویت کند. اما بهترین زمان برای نوشیدن چای در طی روز چه زمانی می باشد؟ اگر مایل به دانستن این سوال هستید پیشنهاد می کنیم با عطاری آنلاین تا انتها همراه شوید.

زمان نوشیدن چای

زمان نوشیدن انواع چای

نوشیدن چای سفید در زمان صبح

بهترین انتخاب نوشیدن چای در اول صبح، چای سیاه یا چای سبز نیست. چای سفید سبک تر از سایر چای ها می باشد. این نوع چای آنقدر سنگین نیست و دارای طعم های سبک تری است که به راحتی بر روی معده و کام شما می تواند تأثیر مثبتی بگذارد. برای تقویت بیشتر با کافئین از چای سفید با مارک مرغوب و کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که از آب گرم در حال جوش استفاده می کنید (حدود ۲۰۰ درجه فارنهایت). دمای آب گرم ممکن است عطر و طعم لطیف چای سفید را به خطر بیندازد.

چای در نیمه صبح

نوشیدن چای سبز در نیمه صبح

با جلو رفتن صبح، چای سبز یک انتخاب مناسب است. به این دلیل که به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کند تا کالری اضافی را در طی ناهار به راحتی بسوزانید و به شما کمک می کند درست قبل از وعده ظهر با کاهش افت انرژی مواجه شوید. از آنجا که عطر و طعم چای سبز می تواند بسیار قوی باشد، مهم است که یاد بگیرید چگونه چای را متناسب با ذائقه شخصی خود تهیه کنید. اگر عطر و طعم قوی تری را ترجیح می دهید، مطمئن شوید که چای را در آب داغ در حال جوش قرار می دهید. اگر طعم لطیف تری به ذائقه شما می رسد، چای را در آب گرم قرار دهید.

چای سیاه در هنگام ناهار

چای سیاه عاقلانه ترین تصمیم در هنگام ناهار است زیرا به طور گسترده ای در خانه ها موجود است و به شما در کاهش شیرینی یا چربی اضافی که ممکن است در غذای شما وجود داشته باشد کمک می کند. همچنین این نوع چای در غوطه ور شدن در دمای مختلف آب از مقاومت بیشتری برخوردار است. با کمی عسل، شیرینی چای سیاه یک نوشیدنی سالم نسبت به یک نوشابه شیرین می شود و از همه مهمتر به شما کمک می کند تا انرژی خود را حفظ کنید. اگر می خواهید از بوی بد دهان جلوگیری کنید، عسل را کنار بگذارید، زیرا رایج است که چای سیاه شیرین نشده رشد باکتری های پلاک ساز را در دهان شما کند می کند.

زمان نوشیدن چای

چای اولانگ در اوایل شب

نوشیدن چای اولانگ تصمیم خوبی بعد از شام است زیرا اگر چه حاوی کافئین است اما به اندازه چای سبز یا سفید کافئین در آن وجود ندارد. چای را در آب داغ و نه جوش قرار دهید تا مقدار کافئین نوشیدنی شما کاهش یابد. هنگام استفاده از برگهای سست، اطمینان حاصل کنید که مقدار کافئین را به حداقل می رسانید، بدون اینکه باعث ایجاد طعم در آن شود. اگر می خواهید بعد از شام کافئین را به طور کامل قطع کنید، یک چای گیاهی را انتخاب کنید. گزینه های گیاهی شامل: زنجبیل، بابونه، یا رویبوس است و این ها می توانند بدون تقویت انرژی ناخواسته به آرامش اعصاب کمک کنند. صرف نظر از ترجیحات خود، همیشه اطمینان حاصل کنید که چای را خیلی دیر وقت  نمی نوشید، زیرا در صورت مصرف در زمان نزدیک به خواب، باعث می شود تا اختلال خواب در شما ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *