طب سنتی

تسکین درد گلو با نوشیدنی‌های گرم

تسکین درد گلو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

گلودرد را چگونه درمان کنیم؟

نوشیدنی های گرم به خصوص دم‌ نوش‌ها، می توانند یک درمان موثر برای سرما خوردگی و آنفولانزا و همچنین تسکین درد گلو باشند و همچنین هیچ چیزی مثل یک دم‌نوش و نوشیدنی داغ نمی تواند حال آدم را در فصل های سرد خوب کند.

شما وقتی که با احساس خراشیدگی در گلو برخورد می کنید و همچنین سرفه به سراغ‌تان می‌آید، نخستین گزینه ایی که به ذهنتان می آید و آن را انتخاب می‌کنید، بدون شک یک فنجان بزرگ چای گرم می باشد و با خوردن چای احساس آرامش در گلویتان می کنید.

بهتر است بدانید که چای یا نوشیدنی‌های گرم دیگر می‌توانند به راحتی در درمان و  تسکین درد و التهاب، پاکسازی مسیرهای بینی و کاهش دادن مقدار مخاط که از مسیرهای بینی سرچشمه می‌گیرند و ممکن است گلو را هر چه بیشتر تحریک کنند، کمک به سزایی کنند. بهتر است بدانید که برخی انواع چای در تسکین دادن درد نقش بسیار خوبی داشته و برخی دیگر هم به تنظیم کردن تولید مخاط کمک فراوانی می‌کنند.
اما با این وجود، نمی توان یک نوع چای را برای تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا نسبت به بقیه بهتر و مفیدتر دانست. شما می‌توانید به راحتی نوعی که بیشتر از آن لذت می‌برید و مناسب می دانید را انتخاب کنید.

حال می خواهیم به برخی از محبوب‌ترین انواع چای که برای تسکین درد گلو مناسب هستند  آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

دمنوش نعناع بیابانی برای تسکین درد گلودرد

اگر علاقه‌ایی به خنک‌ شدن دارید، نعناع بیابانی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای این نیاز شما باشد. بهتر است بدانید که نعناع بیابانی سرشار از منتول می باشد که مسئول حس خنک‌کنندگی مرتبط با نعناع است. شما با استفاده از نعناع بیابانی و منتول از خواص ضد باکتری برخوردار می شوید و می‌توانند به تسکین دادن گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی کمک بسزایی کند.

دم‌نوش ریشه مارشمالو

بهتر است بدانید که ریشه مارشمالو با نام علمی Althaea officinalis یک گیاه دارویی می باشد که ماده‌ای چسبنده و ژل مانند به نام لعاب را می تواند ترشح کند که می‌تواند گلو را پوشش داده و به عنوان یک تسکین دهنده برای این بیماری باشد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در این‌باره انجام شده است نشان دهنده آن است که ریشه مارشمالو از خواص تسکین دهنده درد، به ویژه زمانی که با التهاب همراه است، می تواند سودمند باشد. می توان گفت که التهاب از نشانه‌های بارز ایجاد یک گلودرد می باشد.

دم‌نوش بابونه برای تسکین درد گلودرد

اگر دنبال یک دم‌نوش دارویی کلاسیک برای تسکین درد در گلوی خود می باشید، می توانید از دم‌نوش بابونه همراه با مقدار کمی عسل را انتخاب کرده و برای مریضیتان می تواند یک درمان ایده‌آل باشد. می توان گفت این چای بسیار آرامش بخش و تسکین دهنده می باشد. خوب است بدانید، بابونه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها می باشد که نشان می دهد که چقدر به بهبود خشکی و درد گلو کمک بسزایی می تواند ‌کند.

تسکین درد گلو

دم‌نوش ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان همان طور که از نام آن مشخص می باشد. دارای مزه‌ای شیرین است و از گیاه Glycyrrhiza glabra به دست می‌آید. می توان گفت که درست است، این نوع چای برای درمان و تسکین دادن مشکلات گلودرد مفید است. ولی ممکن است که به واسطه خواص تسکین دهنده باعث ایجاد مشکلات مثل سوزش سردل بیشتر شود، در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است به خواص ضد میکروب و ضد ویروس آن اشاره شده که می‌تواند یک عامل کلیدی در مبارزه با باکتری‌ها و همچنین ویروس‌ها باشد و باعث رفع شدن گلودردهای عفونی باشد.

دم‌نوش زنجبیل برای تسکین درد گلودرد

خوب است بدانید که زنجبیل و گالانگال (ریشه‌ای مشابه با زنجبیل) به واسطه آثار ضدالتهابی خود شناخته شده می باشند، آن هم در شرایطی که درمان التهاب و عفونت احتمالی مرتبط با گلودرد شرایطی خوبی ندارد.  بهتر است این را هم بدانید که افزودن اندکی دارچین به این چای می‌تواند اثرگذاری آن را بیشتر از قبل افزایش دهد. چرا که دارچین از خواص ضد باکتری برخوردار می باشد و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای نیز می تواند به این چای ‌ببخشد.

دم‌نوش زردچوبه

می توان گفت که زردچوبه جزو خانواده‌ زنجبیل می باشد، دیر زمانی می باشد که به واسطه خواص ضدعفونی‌کننده خود در کشورهای آسیایی استفاده می‌شود. دم‌نوش زردچوبه می‌تواند دارای خواص ضدالتهاب و ضد میکروب باشد. این چای توانایی خود در تسکین دادن ناراحتی معده را هم نشان داده است.

دم‌نوش گل ماهور برای تسکین درد گلودرد

مصرف کردن دم‌نوش گل ماهور می‌تواند به مبارزه علیه برخی از امراض و وضعیت‌های تنفسی مثل سرماخوردگی، سرفه و برونشیت کمک بسزایی کند. هم‌چنین، این دم‌نوش می‌تواند گلو درد را هم تسکین دهد. داشتن خواص ضد باکتری این دم‌نوش می تواند به مقابله با التهاب، تسکین درد و عفونت کمک بسیاری ‌کند. به علاوه، دم‌نوش گل ماهور به دفع مخاط اضافه از گلو و مجاری بینی کمک می‌کند. به غیر از نوشیدن دم‌نوش گل ماهور، می‌توانید آن را روزی دو مرتبه غرغره کرده تا گلو دردتان به راحتی تسکین پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *