سوپ و غذای گیاهی

جوانی پوست به وسیله پوست میوه

جوانسازی پوست با پوست میوه
این پست چقدر براتون مفید بود؟

فایده هایی که پوست میوه ها و سبزیجات دارند

خیلی از میوه ها داری دانه و پوست هستند که ارزش غذایی بالایی را در خود ذخیره کرده اند و می تواند برای پوست و همچنین اعضای بدن بسیار مفید باشند. میوه خوردن آن هم با پوست فواید زیادی دارد و می توان گفت بهترین کار برای فرار از دست چروک های پوستی و هچنین مبارزه با سرطان ها،خوردن میوه آن هم با پوست است. شاید برای‌تان پیش آمده باشد و یا دیده باشید که اطرافیانتان بدون اینکه خواص پوست میوه ها و یا سبزیجات را بدانند آن ها را پوست کنده و پوست‌شان را دور می اندازند، این یک کار کاملٱ اشتباه است. چون به این وسیله مقدار زیادی از مواد معدنی و همچنین ویتامین ها که برای بدن و پوست مفید هستند هدر می رود و به بدن نمی رسد.

انواع میوه جات و سبزیجاتی که پوستشان برای بدن و پوست مفید هستند:

 برگ چغندر و خواص پوست میوه ای آن

برگ چغندر دارای مواد سرشار از فولات، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها است. مصرف کردن این برگ باعث می شود مشکل مجاری ادراری فرد پیدا نکند و برای پوست و کیسه صفرا تاثیرات مثبتی داشته باشد. پس حتمٱ دفعه بعد که برای خرید چغندر می روید برگ های آن را دور نریزید.

پوست میوه

 

پوست میوه سیب

سیب درون خود مواد فیتوشیمیایی ضد سرطانی دارد، ۸۷ درصد بیشتر این میوه را تشکیل می دهد. پس خیلی بهتر است که سیب را با پوست مورد مصرف قرار دهید.

سیب

 

 خیار

بهتر است بدانید که پوست خیار که دارای کالری کم هم است، از ماده ایی به نام سیلیکا تشکیل شده است که خود همین ماده باعث می شود پوست فرد تازگی و طراوت خود را حفظ کند و همچنین از چروک شدن پوست جلوگیری می کند. به یک صورت دیگر اگر بخواهیم بگوییم یعنی خاصیت کلاژنی در خود دارد. پوست میوه ها و به خصوص پوست خیار از نظر محققان بسیار برای پوست مفید هستند.

 برگ بروکلی

باید گفت: که گل بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان بسیار و ویتامین های C، A، E، کلسیم و همچنین منیزیم است، اما قسمتی که برای ما مهم است برگ های کلم بروکلی است. اینکه برگ های کلم بروکلی، در هر ۳۰ گرمش از این برگ ها ۹۰ درصد را ویتامین A تشکیل می دهد. و احتیاج روزانه‌ایی که بدن به این ویتامین دارد را تامین می کند. در مورد ویتامین C هم باید گفت که هر ۳۰ گرم بروکلی ۴۳ درصد را این ویتامین تشکیل می دهد و احتیاج روزانه‌ایی که بدن به این ویتامین دارد را تامین می کند.

اما حیف که ما این گیاه ارزشمند را زیاد در مصرف روزانه غذایی خود استفاده نمی کنیم. و از خواص پوست میوه آن بهره نمیبریم.

کلم و بدن و برگ

 برگ ها و پوست هویج

این را دیگر همه می دانیم و به آن هم عمل می کنیم که قبل از خوردن هویج آن را می تراشیم و پوستش را دور می ریزیم، و این را نمی دانیم همین پوست هویجی که در حال دور ریختن آن هستیم و علاقه ایی هم به خوردنش نداریم دارای چه خواص ارزشمندی است. برگ هویج نیز فواید خود را دارد مثل داشتن کلروفیل که منبع غنی از منیزین است و برای تنظیم کردن فشار خون بسیار مناسب و عالی است. دارای پتاسیم و ویتامین K نیز است. همچنین به قوای استخوان ها کمک بسیار می کند و عضلات را مقاوم می سازد.

هویج و بدن و برگ

  پوست هندوانه

پوست هندوانه، نه مزه ای دارد و نه بوی خاصی، اما باید گفت دارای بسیار زیاد منیزیم و سیترولین در درون خود است. سیترولین وقتی به بدن وارد می شود، تبدیل به آرجینین  می شود و آرجینین هم برای دستگاه ایبمنی بدن و دستگاه گردش خون بسیار فوق العاده عمل می کند و مناسب  است.

 پوست میوه کیوی

کیوی دارای پوستی زبر و خشن است این پوست با این قیافه نه چندان جالب خود اما سرشار از فیبر است. اگه حس می کنید خوردن و جویدن پوست کیوی برایتان مشکل است. حتمٱ به سلامتی خود فکر کنید و این کار را برای خود به عادت تبدیل کنید. در این حد شاید بدانید که کیوی دارای ویتامین E و C سرشار در خود است، اما جالب است این را هم برایتان بازگو کنیم که بخش عمده ویتامین E موجود در میوه کیوی در پوست آن ذخیره شده. پس از این به بعد کیوی را به خوبی بشویید و سپس آن را با پوستش بخورید. پوست میوه کیوی بسیار مغذی است.

بدن

 دانه های کدو تنبل

دانه های کدو یا همان تخم کدو را همه می شناسیم و در تنقلات شب یلدا و آجیل های عید هم ممکن است دیده باشید. ولی کسی از خواص این دانه چیزی نمی داند. این تخمه که فقط برای سرگرمی بین دورهمی ها استفاده می شود سر شار از منیزیم بوده و همچنین برای پوکی استخوان، پروستات، انگل زدایی، کم کردن کلسترول و پیشگیری از گرفتن سرطان بسیار عالی است.

 هسته آناناس

هسته آناناس هم با اینکه همه آن را دور می اندازد و خبر از فوایدش ندارند، دارای خاصیت ضد التهابی بوده و غنی از بروملین درون خود است. 

برگ آناناس و پوست میوه

 پوست مرکبات

پوست میوه یا پوست مرکبات درست است که تلخ است اما منبع غنی از انواع ویتامین ها را درون خود دارد. خوردن پوست مرکبات آن هم به صورت خام و بدون هیچ افزودنی برای هر کسی خوشایند نیست. پس بهتر است برای استفاده کردن از این منبع غنی آنها را به صورت ترشی و یا مربا آماده کنید و مورد مصرف قرار دهید. حتی می توان پوست آنها را در درست کردن سوپ هم مورد استفاده قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *