پوست, درمان و رفع خشکی پوست, سیاهی دور چشم, شفاف شدن پوست, ویتامین ها و مکمل ها

حلقه های سیاه زیر چشم | چگونه می توانید از شر حلقه های سیاه زیر چشم خلاص شوید؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان حلقه های سیاه و تیره زیر چشم را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن بادام شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بادام تلخ” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d9%84%d8%ae-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

برای درمان سیاهی زیر چشم روش های زیادی وجود دارد که هم به طور طبیعی و هم با تجویز پزشک می شود از شر آن خلاص شد. ولی این درمان ها دائمی نمی باشند و تا حدودی از سیاهی آن کاسته می شود.

به چه دلیل سیاهی در زیر چشم ایجاد می شود؟

بیشتر اوقات به دلیل خستگی این سیاهی برای زیر چشم به وجود می آید از دیگر دلایل آن: آلرژی، تب یونجه، اگزما، درماتیت تماسی، وراثت، خاراندن یا مالش چشم، بی نظمی رنگدانه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد.

پیری نیز یکی دیگر از دلایل سیاهی زیر چشم است چون سن که زیاد می شود چربی و کلاژن کاهش پیدا می کند و پوست صورت نازک و رگ های خونی به صورت قرمز مایل به آبی در زیر چشم نمایان می شود و برجستگی پیدا می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان سیاهی دور چشم | آیا برای درمان سیاهی دور چشم درمان خانگی وجود دارد؟[/info_box]

حلقه های سیاه زیر چشم

راه های خلاصی از حلقه های سیاه زیر چشم

راه های زیادی وجود دارد که بتوانید این سیاهی را کاهش و یا از بین ببرید. البته پوست افراد با هم فرق می کنند و راه های درمان نیز احتمالا متفاوت خواهد بود.

قبل از هر کاری باید اول به پزشک مراجعه شود تا برنامه ها را تحت نظر ایشان پی گیری نمایید.

خواب

خستگی یا کمبود خواب یکی از دلایل سیاهی زیر چشم می باشد و باعث رنگ پریدگی می شود که تیرگی را بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل در شبانه روز حداقل ۷ تا ۸ ساعت باید خواب داشته باشید.

ارتفاع مناسب بالش

بالش زیر سر هنگام خواب باید مناسب باشد تا صورت پف کرده نباشد یعنی مایعات در پلک شما جمع نشوند و کاهش پیدا نماید.

کمپرس آب سرد از درمان های حلقه های سیاه زیر چشم

گشادی رگ های خونی زیر چشم شاید باعث سیاهی زیر چشم شود. پس بهتر است از کمپرس آب سرد کمک بگیرید تا رگ های خونی منقبض شوند و حلقه های سیاه زیر چشم را کاهش دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان چشم درد | برای درمان چشم درد باید از چه دارو های استفاده کرد؟[/info_box]

استفاده از ضد آفتاب

اگر می خواهید سیاهی دور چشم خود را ازبین ببرید یا از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت نمایید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

مرطوب کننده ها

مرطوب کننده هایی در بازار موجودند که به راحتی و بدون نسخه در دسترس می باشند که شامل: ویتامین E، اسید هیالورونیک، کافیین و رتینول می باشند و می توانند به خوبی به رفع سیاهی زیر چشم کمک کنند.

خیار برای سیاهی زیر چشم

عده ای درمان های طبیعی را برای سیاهی زیر چشم می پسندند که یکی از درمان ها برش های ضخیم و سرد خیار است این حلقه های سرد را به مدت ۱۰ دقیقه روی سیاهی زیر چشم قرار دهید و سپس با آب بشویید. ۲ بار در روز می توانید این عمل را انجام دهید و پوست خود را درمان کنید.

روغن بادام و ویتامین E

به مقدار مساوی روغن بادام را با ویتامین E ترکیب نمایید و قبل از خواب روی حلقه های سیاه زیر چشم ماساژ دهید. سپس صبح با آب سرد بشویید و هر شب این کار را تکرار نمایید. با اینکار به مرور حلقه های سیاه ناپدید خواهند شد.

روغن بادام و ویتامین K

طبق مطالعات انجام شده اگر یک پد آغشته به ویتامین K و روغن بادام را زیر چشم قرار دهید چین و چروک ها و سیاهی چشم کاهش پیدا می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان خارش چشم | آیا درمان خانگی برای خارش چشم وجود دارد؟[/info_box]

کیسه چای

۲ کیسه چای را با آب گرم خیس داده و چند دقیقه ای در یخچال نگهداری کنید سپس آن را روی هر دو چشم قرار دهید و بعد ۵ دقیقه نگهداری کیسه ها را برداشته و محل را با آب سرد بشویید تا سیاهی زیر چشم کم یا از بین برود.

کرم روشن کننده از درمان های حلقه های سیاه زیر چشم

برای روشن نمودن پوست کرمی که دارای: آزلائیک اسید، کوجیک اسید، هیدروکینون و گلیکولیک اسید می باشد تجویز می شود. البته بعضی از این کرم ها بدون نسخه در دسترس هستند.

لیزر درمانی

با انرژی گرمایی می توان سلول های آسیب دیده را تبخیر نمود و رنگدانه های زیر پوست را از بین برد و لیزر درمانی امکان دارد که کلاژن جدید به وجود آورد.

لایه برداری

برای روشن کردن رنگدانه های زیر چشم می توان از لایه بردای شیمیایی سبک استفاده کرد. ترکیب چند اسید مانند: اسید گلیکولیک، اسید رتینوئیک و هیدروکینون به عنوان یک لایه بردار عمل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *