تغذیه, درمان, سلامت, غذا و مواد مغذی

خواص آووکادو | ۷ فایده بالقوه آووکادو برای سلامتی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی آووکادو را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن آووکادو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%88%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

برخی افراد آووکادو را میوه می‌دانند و برخی می‌گویند که آن یک سبزی است اما آووکادو در واقع توت محسوب می‌شود. آنها عضوی از خانواده گیاهان برگ بوئیان هستند که شامل درخت دارچین نیز می شود.

آووکادو بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است ولی در بسیاری از مناطق جهان از جمله آمریکای شمالی کشت می شود. این میوه‌ها بخش مهمی از غذاهای سنتی: مکزیکی، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی هستند و در غذاهایی مانند: گواکامول، سالاد، تاکو و … استفاده می‌شوند. آووکادو در دنیای سلامت و تندرستی بسیار محبوب است زیرا بسیار مغذی هستند و با چندین فواید سلامتی مرتبط می باشد. در این مقاله چند خواص خوردن آووکادو و نحوه استفاده کردن از آن ذکر شده است با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

خواص درمانی آووکادو

خواص آووکادو

منبع عالی از مواد مغذی

آووکادو دارای تعدادی مواد مغذی مهم است که بسیاری از آنها در رژیم های غذایی مدرن وجود ندارند. یک آووکادوی ۲۰۱ گرمی دارای: کالری، چربی، پروتئین، کربو هیدرات، فیبر، ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین کا، ریبو فلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، فولات، منیزیم، پتاسیم، مس و منگنز می باشد.

آووکادو میوه فوق العاده مغذی است و منبع غلیظی از چربی های سالم و فیبر و به علاوه تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی است. آووکادو دارای مواد مغذی زیادی مانند: منیزیم،B6، ویتامین C، ویتامین E و فولات می باشد.

آووکادو دارای پتاسیم نیز است که دریافت مقدار توصیه شده پتاسیم به صورت روزانه ممکن است به محافظت در برابر فشار خون بالا و سکته مغزی کمک کند. آووکادو همچنین مواد مغذی ضروری برای سلامت سیستم ایمنی بدن از جمله ویتامین C، B6 و E را فراهم می کند.

مصرف ناکافی B6 ممکن است بر عملکرد سیستم ایمنی تأثیر منفی بگذارد و استعداد ابتلا به بیماری را افزایش دهد. آووکادو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که برای سلامتی مطلوب ضروری است و مصرف منظم آووکادو می تواند به بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی کمک کند.

برای سلامت روده مفید است.

آووکادو سرشار از فیبر است و در هر آووکادو حدود ۱۴ گرم فیبر وجود دارد. دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است زیرا به رشد باکتری های سالم کمک می کند. فیبر به سوخت سلول‌های کولون کمک می‌کند و در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان کولورکتال و بیماری التهابی روده را درمان می‌کند. همچنین به خاطر داشته باشید که تمام غذاهای حاوی فیبر از جمله: میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها برای سلامت روده مهم هستند. مهم ترین عامل در حمایت از سلامت گوارش، خوردن انواع غذاهای حاوی فیبر است و فقط به خوردن آووکادو بسنده نکنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]آووکادو برای کنترل وزن | آووکادو چه فوایدی برای کنترل وزن دارد؟[/info_box]

کاهش عوامل خطر بیماری قلبی از خواص آووکادو

مصرف منظم غذاهای غنی از مواد مغذی مانند آووکادو می تواند به محافظت در برابر بیماری قلبی کمک کند.ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و فیبر موجود در آووکادو همگی در حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی نقش دارند.

رژیم غذایی غنی از آووکادو ممکن است به بهبود عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند و حتی به جلوگیری از شروع بیماری قلبی نیز کمک کند. آووکادو ممکن است به افزایش کلسترول خوب، محافظ قلب و کاهش سطح کلسترول بد اکسید شده که به طور قابل توجهی با تصلب شرایین مرتبط است یا ایجاد پلاک در امتداد دیواره سرخرگ ها کمک کند. علاوه بر این محتوای بالای پتاسیم و منیزیم آووکادو برای تنظیم فشار خون مفید است و نگه داشتن فشار خون در سطح سالم برای پیشگیری از بیماری قلبی حیاتی است.

ضد التهاب بودن از خواص آووکادو

آووکادو علاوه بر ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و فیبر، سرشار از ترکیبات فعال زیستی از جمله: کاروتنوئیدها، ویتامین C، ویتامین E و ترکیبات فنلی است و این مواد دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی، محافظت کننده عصبی و محافظت از قلب هستند.

کاروتنوئیدهای موجود در آووکادو از جمله: لوتئین، کاروتن و بتاکاروتن دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند و از آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند که با پیشرفت بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط است. از آنجایی که آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است خوردن منظم آووکادو ممکن است به افزایش دفاع آنتی اکسیدانی بدن کمک کند. خوردن یک آووکادو در روز باعث افزایش سطح لوتئین کاروتنوئید در خون در مقایسه با یک رژیم غذایی معمولی غربی بدون آووکادو می شود و مصرف بیشتر رژیم غذایی و سطوح بالاتر آنتی اکسیدان های موجود در آووکادو در خون، مانند ویتامین C و کاروتنوئیدها، با عملکرد شناختی بهتر، بهبود سلامت قلب و موارد دیگر مرتبط است.

ممکن است به ارتقاء وزن بدن سالم کمک کند.

اگرچه عوامل متعددی وجود دارند که بر وزن تأثیر می‌گذارند ولی پیروی از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل شاید مهم‌ترین عامل در رسیدن به وزن بدن سالم و حفظ آن باشد که برای پیشگیری از بیماری‌ها حیاتی است. اگرچه آووکادو کالری بالایی دارد اما سرشار از مواد مغذی است و به لطف فیبر بالا و محتوای چربی سالم به سیری کمک می کند. پیروی از یک الگوی غذایی غنی از غذاهای فیبردار، مانند میوه ها و سبزیجات، ممکن است به کاهش وزن کمک کند. افرادی که فیبر بیشتری می‌خورند در مقایسه با افرادی که از رژیم‌های غذایی با فیبر کمتر پیروی می‌کنند وزن بدن سالم‌تری را حفظ می‌کنند. مصرف آووکادو با کاهش وزن، بهبود سیری و کاهش چربی شکمی مرتبط می باشد.

واضح است که افزایش غذاهای غنی از فیبر رژیمی احتمالاً با افزایش سیری باعث کاهش وزن می شود و خوردن غذاهای پرفیبر مانند آووکادو ممکن است انتخاب خوبی برای کسانی باشد که مایل به کاهش وزن یا حفظ وزن بدن هستند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان آکنه بارداری | آکنه بارداری چیست و چگونه برطرف می شود؟[/info_box]

انتخاب هوشمندانه در دوران بارداری و شیردهی از خواص آووکادو

در دوران بارداری و شیردهی نیاز به مواد مغذی به طور قابل توجهی افزایش می یابد و نیاز به فولات در دوران بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بسیاری از افراد باردار در سراسر جهان از دریافت فولات توصیه شده کوتاهی می کنند که ممکن است خطر عوارض بارداری را افزایش دهد. یک آووکادو ۲۷ درصد از فولات مصرفی توصیه شده را در دوران بارداری تامین می کند.

خوردن آووکادو همچنین می تواند به شما کمک کند تا به میزان مصرف توصیه شده برای مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی مانند: ویتامین C، پتاسیم و B6 برسید. محتوای فیبر بالای آووکادو ممکن است به جلوگیری از یبوست که در دوران بارداری بسیار رایج است کمک کند.

همه کاره و خوشمزه

آووکادو علاوه بر اینکه بسیار مغذی است می‌تواند در بسیاری از دستور العمل‌ها، هم شیرین و هم شور استفاده شود. اگر به دنبال راهی برای تازه نگه داشتن آووکادوهای خود هستید آووکادوهای رسیده را در یخچال قرار دهید تا زمانی که برای استفاده کردن از آنها آماده شوید.

اگر آووکادوی شما هنوز سفت و سبز است بگذارید چند روز روی پیشخوان شما بماند تا برسد. آووکادوهای رسیده در لمس کمی نرم هستند و معمولاً رنگ سبز تیره ای دارند. اگر آووکادوی شما بسیار لطیف است و در هنگام کوبیدن فرو می‌رود احتمالاً از اوج خود گذشته است.

نگران نباشید حتی آووکادوهای بیش از حد رسیده را می توان در دستور العمل هایی مانند محصولات پخته شده و سس گنجانید بنابراین آنها را در سطل آشغال پرت نکنید مگر اینکه طعم یا بوی ترش داشته باشند، کپک زده باشند یا اگر به شدت تغییر رنگ داده باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]کاهش وزن با داروهای گیاهی | ۱۳ گیاه که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.[/info_box]

کلام آخر

آووکادو حاوی مقدار قابل توجهی از مواد مغذی است و به ویژه سرشار از: فیبر، B6، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین E، فولات و مس است. خوردن آووکادو به طور منظم ممکن است از چندین جهت برای سلامتی مفید باشد از جمله محافظت در برابر بیماری قلبی، بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی، بهبود سیری و ارتقای سلامت روده و شما می توانید در انواع غذاها از آن استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *