خواص گیاهان دارویی, گیاهان دارویی

خواص روغن اکالیپتوس | روغن اکالیپتوس را برای چه مواردی می توان استفاده کرد؟

عرق شش گیاه لاغری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی روغن اکالیپتوس را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن طبیعی اکالیپتوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

روغن اکالیپتوس دارای رایحه تسکین دهنده و خواص درمانی قوی است که از آن برای روغن معطر ایده آل برای آروماتراپی استفاده می کنند. همچنین فواید و کاربردهای زیادی برای مراقبت از پوست و مراقبت از مو دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

خواص روغن اکالیپتوس

خواص روغن اکالیپتوس

  • مراقبت از پوست

معروفیت روغن اکالیپتوس برای عملکردهای متنوع ایی است که برای پوست دارد. اکالیپتوس به دلیل خواص پاک کنندگی مشهور است و حاوی خواص ضد التهابی است که قرمزی و علائم مربوط به آکنه را کاهش می دهد. یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند روغن اکالیپتوس برای پوست می توان به توانایی آن در افزایش محتوای سرامید پوست اشاره کرد.

سرامید چیست و چگونه به پوست ما کمک می کند؟

سرامیدها به سادگی اسیدهای چرب هستند که مسئول حفظ و محافظت از سد پوست و جلوگیری از رطوبت آن می باشند. افرادی که سطح سرامید پایینی دارند از مشکلات پوستی مانند: خشکی پوست، درماتیت، پسوریازیس و سایر اختلالات مربوط به خشکی پوست رنج می برند. روغن اکالیپتوس به حفظ رطوبت پوست به طور موثر کمک می کند و در نتیجه با چنین عوارضی مبارزه می کند.

اثر مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید برای پوست بسیار مضر است و باعث انحطاط الاستین و کلاژن می شود. به همین دلیل از روغن اکالیپتوس برای درمان آفتاب سوختگی نیز می توان استفاده کرد.

  • مراقبت از مو

جالب است بدانید روغن اکالیپتوس برای مراقبت از موها بسیار مفید است. همچنین باعث: کاهش خارش، خشکی، قرمزی پوست سر و شوره سر می شود. روغن اکالیپتوس با افزایش رطوبت درخشندگی طبیعی مو را نیز افزایش می دهد.

این رطوبت زیاد ناشی از اکالیپتوس اجازه می دهد تا نور از بین رفته و موها را براق نشان دهد. خواص علف کش و ضد قارچ این روغن برای رشد و تغذیه کلی مو و پوست سر سودآور است. تحریک رشد مو، از بین بردن شپش و از بین بردن خارش پوست سر از مزایای استفاده از روغن اکالیپتوس می باشد.

منتول موجود به عنوان یکی از اجزای آن نیز در ایجاد خنکی و تسکین خارش موثر است. ماساژ روغن در پوست سر باعث تحریک و افزایش گردش خون شده و حتی باعث رشد موها می شود.

  • خواص دارویی روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس به خاطر داشتن خواص ضد باکتریایی اختلالات دستگاه تنفسی را از بین می برد. برگهای این گیاه برای مبارزه با علائم مربوط به آنفولانزا استفاده می شود. روغن اکالیپتوس حاوی پیپریتون و ضد احتقان کافور است و می توان با استنشاق بخار آن احتقان ناشی از سرماخوردگی و برونشیت را به میزان زیادی کاهش داد.

این روغن اغلب با درمان هایی در کاهش فشار خون و سطح قند خون همراه است. استفاده از روغن اکالیپتوس همچنین در تسکین درد ماهیچه ها و مفاصل و همچنین بهبود زخم های کوچک مفید است.

  • روغن اکالیپتوس برای رفاه کلی

عطر گیاه اکالیپتوس نشان می دهد که خستگی روحی و کندی را کاهش می دهد زیرا جریان خون را به مغز افزایش داده و باعث آرامش فوری می شود و باعث می گردد احساس جوانی کنید. بوی آن اغلب تند و در عین حال آرامش بخش تلقی می شود. این روغن به شدت نشاط آور است و از حس شادابی حمایت می کند. اعتقاد بر این است که علائم ناشی از شیوه زندگی استرس زا را کاهش می دهد. اکالیپتول موجود در این روغن حاوی خواص ضد اضطراب و آرامش بخش است.

  • روغن اکالیپتوس به عنوان ضد عفونی کننده

روغن اکالیپتوس یک پاک کننده طبیعی قوی هوا به شمار می آید. حاوی خواص ضد میکروبی است که نقش مهمی در از بین بردن ویروس ها و باکتری های موجود در جو و در عین حال طراوت بخشیدن به هوا دارد. این روغن می تواند به عنوان یک اسپری موثر برای از بین بردن باکتری ها هنگام رقیق شدن با آب استفاده شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید بهترین روغن اکالیپتوس اصل در دکتر اویل[/info_box]

سوالات متداول در مورد کاربرد روغن اکالیپتوس

آیا باید از روغن اکالیپتوس برای آکنه استفاده کنم؟

  • روغن اکالیپتوس خاصیت کاهش چربی اضافی را دارد که می تواند در برابر ایجاد آکنه موثر باشد. اما تحقیقات بیشتری لازم است تا استفاده از آن در برابر آکنه به طور مثبت بیان شود.

آیا روغن اکالیپتوس برای سگ ها بی خطر است؟

  • استفاده از روغن اکالیپتوس به شدت برای سگ ها توصیه نمی شود زیرا می تواند به حیوان خانگی آسیب برساند.

آیا روغن اکالیپتوس به درمان سینوس کمک می کند؟

  • روغن اکالیپتوس حاوی ترکیبی معروف به نام سینئول است که به کاهش التهاب و تجمع مخاط کمک می کند.

آیا روغن اکالیپتوس در دوران بارداری بی خطر است؟

  • استفاده از روغن اکالیپتوس در دوران بارداری توصیه نمی شود.

آیا روغن اکالیپتوس برای تنفس نوزادان بی خطر است؟

  • برای نوزادان زیر ۲ سال استفاده از این روغن به هر شکل توصیه نمی شود. لطفاً در صورت نیاز به استفاده از این روغن برای کودکان در هر گروه سنی با متخصص اطفال خود مشورت کنید.

آیا می توان روغن اکالیپتوس را در حمام مصرف نمود؟

  • شما نمی توانید روغن اکالیپتوس را به صورت مستقیم در آب استفاده کنید فقط می توانید از این روغن در حمام با اسپری کردن فرم رقیق شده آن در هوا استفاده کنید. هنگام استفاده روغن اکالیپتوس به همراه با آب پوست شما مستقیماً در معرض چربی قرار می گیرد و این احساس می تواند بسیار بد باشد و بر پوست شما تأثیر منفی بگذارد.

آیا روغن اکالیپتوس برای ریش مناسب است؟

  • روغن اکالیپتوس را می توان در نظافت موهای ریش نیز استفاده کرد. اما در رعایت مراحل و روش های صحیح احتیاط کنید. همیشه قبل از استفاده روغن را رقیق کنید.

آیا روغن اکالیپتوس برای سونا مناسب است؟

  • روغن اکالیپتوس را می توان برای سونا استفاده کرد زیرا به دلیل رایحه چوبی آن مورد تعریف و لذت بخش می باشد.

نکته مهم

توصیه های پزشکی و حرفه ای را قبل از استفاده از اسانس اکالیپتوس برای نیازهای شما توصیه می کنیم. بهتر است همیشه درباره استفاده از هر دارویی اطلاعات مثبت و منفی آن را داشته تا در صورت بروز مشکل آگاهی کامل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *