آرایشی و زیبایی, طب سنتی, مراقبت و سلامتی

سلامت جسم و روح با خواص عصاره های گیاهی

خواص عصاره های گیاهی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

مادر طبیعت، زن شگفت انگیزی است که، چندین دسته از مواد درمانی را به کمک ما روانه ساخته است. این مواد شگفتی های بی نظیر برای سلامت انسان به همراه دارند. محصولات متنوعی همچون: روغن، دمنوش، جوشانده و … . اینبار به سراغ یک سری محصولات طبیعی رفته و می خواهیم ببینیم چگونه به سلامت ما کمک می کنند. پس با عطاری آنلاین تا انتها همراه باشید تا با خواص عصاره های گیاهی آشنا شویم.

خواص عصاره های گیاهی

خواص عصاره های گیاهی

دمنوش زنجبیل

زنجبیل به عنوان ادویه سالها است که در آشپزخانه های ما حضور داشته و برای طعم دهی به غذاهایمکان از آۀن استفاده نموده ایم. زنجبیل فقط به عنوان یک ادویه کاربرد نداشته و می توان از زنجبیل به طور سنتی برای درمان حالت تهوع ناشی از هر چیزی استفاده کرد. شما می توانید اگر دچار این حالت هستید از این دمنوش فوق العاده نهایت استفاده را ببرید.

عصاره گیاه بابونه

داشتن یک گردنبد از گل بابونه تازه کمک می کند تا حس خوب به شما منتقل گردد و درد عضلات تسکین پیدا کند.

بابونه به دلیل قدرت آرامش خود در تمام جهان محبوب می باشد. حتی می توانید یک چای بابونه با خانواده یا دوستان خود بشونید و از سلامت ذهن و جسم برخوردار شوید. همچنین در زمان سرماخوردگی نیز قابل استفاده می باشد.

روغن

روغن گل مغرب

منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا ۶ بوده و یک آبرسان طبیعی برای سلامت پوست به شمار می رود.

می توانید روغن گل مغربی را به عنوان یک لوسیون بدن، ماسک مو و یا حتی به عنوان خوراکی در تهیه سالاد نیز از آن استفاده نمود.

روغن درخت چای

این روغن از درخت چای استخراج شده و خواص درمانی و دارویی فراوانی برای سلامت و زیبایی بدن دارا می باشد.

خواص ضد عفونی کننده طبیعی که روغن درخت چای دارد. برای درمان جوش، خراش و سوختگی قابل استفاده می باشد. همچنین باعث کاهش خارش ناشی از گزش می شود.

عصاره گیاه اسطوخدوس

معروف است که گیاه اسطوخودوس دارای اثرات ضد اضطراب است، به همین دلیل در روغنهای اساسی گرفته تا شمع های رایحه درمانی وجود دارد. شما نیز می توانید گیاه اسطوخدوس را در کارهای روزمره مراقبت از پوست و ذهن خود استفاده نمایید.

گیاه آبوئه ورا

عصاره گیاه آلوئه ورا

این احتمال وجود دارد که شما از خواص تسکین دهنده آلوئه ورا اطلاع داشته باشید. ژل این گیاه برای موهای خشک و آسیب دیده معجزه می کند. پس برای امتحان هم شده یکبار از این گیاه استفاده کنید و از خواص درمانیش مطمئن شوید.

اسانس نعنا فلفلی

از دیگر عصاره گیاه طبیعی می توان به نعنا فلفلی اشاره نمود. نعنا فلفلی برای تسکین سردردهای تنشی و میگرنی مفید است. به همین دلیل می توانید از روغن معطر نعنا فلفلی به صورت مالشی بر روی پیشانی خود استفاده نمایند.

گلاب

روغن گلاب به دلیل خواص ضد التهابی و رایحه شیرین محبوبیت عالی برای هر برنامه زیبایی دارد. می توان از گلاب برای: دور چشم، پیشانی و اطراف دهان و گردن استفاده نمود.

برای همه خوبی های خودمراقبتی ، این پسران بد را به مرکز پیشانی خود ، زیر چشم ، اطراف دهان و گردن خود بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *