ادویه جات, التهاب, درمان, گیاهان دارویی

درمان التهاب با ادویه | شناخت ۹ گیاه و ادویه جاتی که با التهاب مبارزه می کنند.

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان التهاب با گیاه هان دارویی و انواع ادویه  را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”ادویه زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر سیر” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”ادویه هل سبز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%87%d9%84-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جینسنگ” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%ac%db%8c%d9%86%d8%b3%d9%86%da%af/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دارچین کاسیا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

مبارزه با عفونت ها و بهبود التهاب در بدن انجام می شود. اما باید به ابن نکته توجه داشته باشید که در برخی شرایط التهاب می تواند از کنترل خارج شود و بیش از حد لازم طول بکشد. اگر دچار چنین التهابی شدید در واقع به التهاب مزمن دچار شده اید که به سرطان و دیابت ارتباط دارد. رژیم غذایی مناسب و شیوه درست زندگی نکات بسیار مهمی در سلامت هر فرد می باشد. گیاهان و ادویه جات مختلف می توانند بر التهاب بدن شما تأثیر بگذارند. ما دراین مطلب سعی کردیم ۹ درمان التهاب را برای شما بیان کنیم پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

درمان التهاب با گیاهان و ادویه

درمان التهاب با گیاهان و ادویه

زنجبیل

یکی از راه های درمان و کنترل التهاب استفاده از زنجبیل می باشد. زنجبیل ادویه ای خوشمزه با طعم فلفلی و در عین حال شیرین است. می توانید از این ادویه به طرق مختلف مانند: تازه، خشک یا پودر شده استفاده کنید. مردم از سالیان دور از زنجبیل در موارد درمانی شامل: سرماخوردگی، میگرن، حالت تهوع، ورم مفاصل و فشار خون بالا استفاده می کردند.

زنجبیل حاوی بیش از صد ترکیب فعال مانند: جینجرول، شوگائول، زینگیبرن و زینگرون است. مصرف هزار تا سه هزار میلی گرم زنجبیل در طول ۴ تا ۱۲ هفته به طور قابل توجهی نشانگرهای التهاب را در مقایسه با داروها کاهش می دهد. زنجبیل تا حدی می تواند نشانگرهای التهابی مانند: اینترلوکین را کاهش دهد و همچنین درد مفاصل را کاهش داده و تحرک مفصل را افزایش دهد. زنجبیل را می توان به راحتی در بسیاری از غذاها مانند: سیب زمینی سرخ کرده، خورشت ها و سالاد ها استفاده نمود.

سیر

یکی دیگر از درمان های سنتی برای التهاب استفاده از سیر می باشد. سیر ادویه ای محبوب با بو و طعم قوی است و از هزاران سال پیش مردم از آن در طب سنتی برای درمان: آرتریت، سرفه، یبوست، عفونت، دندان درد و موارد دیگر استفاده می کنند. بیشتر فواید سلامتی سیر از ترکیبات گوگردی آن مانند آلیسین و دیالیل دی سولفید ​​ناشی می شود که به نظر می رسد دارای خواص ضد التهابی هستند.

سیر ممکن است به افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن مانند: گلوتاتیونو سوپراکسید دیسموتاز در بدن کمک کند و حتی نشانگرهای محرک التهاب مانند: اینترلوکینو فاکتور هسته ایرا تنظیم می کند. سیر همه کاره است و به راحتی می توانید به غذاهای خود اضافه کنید.

زردچوبه: درمان التهاب با ادویه

یکی از ادویه هایی که در تمام آشپزخانه ها یافت می شود و اثرات ضد التهابی قوی دارد زردچوبه می باشد. زردچوبه ادویه ای محبوب در غذاهای هندی و ایرانی است که مردم از زمان های قدیم از آن استفاده می کردند. جالب است بدانید زردچوبه دارای بیش از ۳۰۰ ترکیب فعال است.

زردچوبه دارای اصلی ترین آنتی اکسیدان به نام کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی قوی است. کورکومین می تواند فعال شدن یک مولکول فعال کننده ژن هایی که باعث التهاب می شوند را مسدود کند. مصرف مکمل های کورکومین باعث تسکین درد مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج ایبوپروفن و دیکلوفناک می شود.

البته جای تاسف دارد که زردچوبه فقط ۳ درصد وزن دارد و بدن شما آن را به خوبی جذب نمی کند. بهتر است کورکومین را با فلفل سیاه مصرف کنید. زیرا فلفل سیاه حاوی ترکیبی به نام پیپرین است که می تواند جذب کورکومین را تا ۲۰۰۰٪ افزایش دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید زردچوبه مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

هل

هل ادویه ای است بومی جنوب شرقی آسیا و دارای طعم شیرین پیچیده و تند است. هل وضعیت آنتی اکسیدانی را تا ۹۰ درصد افزایش می دهد. مصرف روزانه ۳ گرم هل می تواند بر دیابت و کبد چرب تاثیر مثبت بگذارد. مصرف هل همچنین میزان بیماری کبد چرب را کاهش می دهد و طعم غنی و پیچیده هل آن را به یک افزودنی عالی برای آشپزی تبدیل می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه به عنوان پادشاه ادویه جات شناخته می شود و در سراسر جهان محبوب است. از زمان های قدیم مردم از فلفل سیاه برای درمان برخی بیماری ها مانند: آسم، اسهال و بسیاری دیگر از بیماری های معده استفاده می کردند. فلفل سیاه و ترکیب اصلی فعال آن مانند: پیپرین ممکن است در کاهش التهاب در بدن نقش داشته باشند.

البته به تحقیقات انسانی بیشتری در مورد فلفل سیاه نیاز است. نکته مثبت درباره فلفل سیاه این است که فلفل سیاه به طور گسترده ای موجود است و به راحتی می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فلفل سیاه به خوبی با: سبزیجات، گوشت، ماهی، مرغ و غذاهای ماکارونی ترکیب شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع گیاهان دارویی و ادویجات در عطاری انلاین[/info_box]

جینسنگ: درمان التهاب با ادویه

جینسنگ گیاهی که هزاران سال است در آسیا از آن استفاده می شود و به دلیل خواص دارویی آن ارزش بالایی در طب سنتی دارد. جینسنگ آسیایی و جینسنگ آمریکایی ۲ نوع محبوب جینسنگ به شمار می روند.

جینسنگ آسیایی تقویت کننده تر و جینسنگ آمریکایی آرامش بخش تر است. جنسینگ باعث کاهش علائم التهاب در بدن می شود. خواص ضد التهابی جینسنگ از توانایی آن در سرکوب یک پیام رسان شیمیایی که ژن های تحریک کننده را فعال می کند ناشی می شود.

جینسینگ را می توانید به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید و حتی می توانید ریشه های آن را در چای بخورید یا به دستورهایی مانند: سوپ یا سرخ کردنی اضافه کنید.

چای سبز

چای سبز یک چای گیاهی محبوب است که مردم اغلب از مزایای سلامتی آن یاد می کنند. این گیاه مملو از ترکیبات سالم به نام پلی فنول ها می باشد که دارای فوایدی برای مغز و قلب نیز می باشد. همچنین ممکن است به افراد در کاهش چربی بدن و کاهش التهاب کمک کند.

پلی فنول های چای سبز برای بیماری های التهابی مانند: آرتروز، آرتریت روماتوئید، بیماری آلزایمر، بیماری های لثه و حتی برخی سرطان ها مفید باشد. برگهای چای سبز به طور گسترده ای در دسترس هستند و به راحتی می توان آنها را به یک نوشیدنی عالی تبدیل کرد.

رزماری

رزماری یک گیاه خوش طعم و معطر بومی مدیترانه است و ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. این تاثیرات به دلیل محتوای بالای پلی فنول ها به ویژه رزمارینیک اسید و کارنوسیک اسید می باشد.

رزمارینیک اسید نشانگرهای التهاب را در بسیاری از شرایط التهابی از جمله: درماتیت آتوپیک، آرتروز، آسم، بیماری لثه و سایر موارد کاهش می دهد. رزماری به عنوان چاشنی خوب عمل می کند و به خوبی با چندین نوع گوشت مانند: گوشت گاو، گوسفند و مرغ ترکیب می شود.

دارچین

آخرین موردی که در این مقاله برای شما عزیزان به عنوان درمان التهاب مطرح می کنیم استفاده از یک ادویه بسیار خوشمزه به نام دارچین می باشد. دو نوع اصلی دارچین وجود دارد: یک دارچین سیلانی است که دارچین “واقعی” نیز نامیده می شود و دوم دارچین کاسیا که رایج ترین نوع دارچین است. مردم هزاران سال است که دارچین را به دلیل خواص سلامتی آن ارزشمند می دانند. دارچین بر روی دیابت نوع ۲ و آرتریت روماتوئید تاثیر گذار است. باید توجه داشته باشید مصرف زیاد دارچین می تواند خطرناک باشد و باعث آسیب رسیدن به کبد شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید دارچین کاسیا در عطاری انلاین[/info_box]

حرف آخر

التهاب یک فرایند طبیعی است که می تواند خطر عوارض سلامتی را در صورت ادامه بیش از حد طولانی افزایش دهد. این بیماری معمولاً به عنوان التهاب مزمن شناخته می شود. توجه داشته باشید آنچه می خورید می تواند به کاهش التهاب در بدن شما کمک کند. گیاهان، ادویه جات و ترشی جات ذکر شده در بالا می توانند به جلوگیری از التهاب کمک کرده و طعم های دلپذیری را به رژیم غذایی شما اضافه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *