پوست, زیبایی, گیاهان دارویی

درمان ترک لب | پنج درمان آسان برای ترک خوردن لب

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی ترک لب را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”نمک دریا” link=”https://attarchian.com/product/%d9%86%d9%85%da%a9-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”وازلین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%84%db%8c%d9%86-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

در هر زمان امکان دارد دچار ترک خوردگی لب ها شوید. هوای بسیار سرد یا هوای خشک عامل اصلی ترک لب نیستند بلکه تابش شدید آفتاب یا استفاده از محصولات آرایشی نا مرغوب و شیمیایی باعث ترک لب می شوند. برای درمان ترک لب می توانید از درمان های خانگی ساده استفاده کنید ما در این مقاله ۵ مورد از داروهای خانگی را برای شما بیان کرده ایم تا بتوانید به بهبود و زیبایی لب خود کمک کنید. لطفا تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

درمان خانگی ترک لب

درمان ترک لب

لایه برداری

پوست شما زمانی لایه لایه و شروع به بلند شدن می کند که خشک و دارای ترک شده باشد. شما می توانید با لایه برداری ملایم سلول های مرده پوست را از بین ببرید و باعث مرطوب شدن پوست جدید شوید. می توانید با استفاده از یک قاشق غذا خوری شکر یا نمک دریا به همراه یک نرم کننده مانند عسل یا روغن یک محلول خوب برای ترک لب خود درست کنید.

ابتدا نمک یا شکر را با عسل یا روغن در یک کاسه مخلوط کنید سپس با استفاده از یک تکه پنبه محلول را به صورت ملایم و دورانی روی ترک لب بمالید. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن آن اقدام کنید. بعد از اینکه لایه برداری را انجام دادید می توانید از روشهای زیر برای برای آرامش، مرطوب سازی و محافظت از لب های ترک خورده استفاده کنید.

روغن نارگیل

پوست لب های شما بر خلاف قسمت های دیگر بدن عملکرد ضعیفی دارد. پوست لب در مقابل: باد، گرما و سرما حساس تر از قسمت های دیگر بدن می باشد. برای درمان ترک لب یکی از بهترین روغن ها، روغن نارگیل می باشد که نه تنها پوست را مرطوب می کند بلکه می تواند تقویت عملکرد لب ها را نیز بالا ببرد و یک سد محافظ برای پوست لب باشد.

روغن نارگیل همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی نیز می باشد. شما می توانید با استفاده از یک تکه پنبه یا با یک انگشت تمیز روغن نارگیل را روی ترک لب های خود بمالید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن نارگیل از دکتر اویل [/info_box]

آلوئه ورا برای درمان ترک لب

آلوئه ورا یکی دیگر از درمان های ترک لب می باشد. کاربردهای مختلفی دارد و بیشتر به عنوان یک درمان خانگی برای آفتاب سوختگی شناخته می شود. آلوئه ورا دارای خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده می باشد و همین موضوع آن را به یک انتخاب عالی برای درمان ترک خوردگی لب ها تبدیل نموده است.

می توانید آلوئه ورا ارگانیک را به صورت ژل خریداری کنید یا می توانید از برگ آلوئه ورا تازه استفاده کنید. برای انجام این کار، یک برگ را از گیاه جدا کنید و آن را برش دهید تا ژل خارج شود. آن را در یک ظرف نگهداری کنید و در صورت نیاز ژل را با انگشتان خود روی لب های خود بمالید. آنزیم های موجود در آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایمی هستند بنابراین شما می توانید از آلوئه ورا ۲ یا ۳ بار در روز استفاده کنید.

عسل

مطالعات متعددی در مورد خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و بهبود زخم عسل وجود دارد. قرنهاست که به عنوان یک درمان خانگی برای مراقبت از پوست و تعدادی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. عسل می تواند به مرطوب کردن لب های شما کمک کرده و از ترک خوردن لب ها در برابر عفونت محافظت کند.

همچنین به عنوان یک لایه بردار ملایم عمل می کند و می تواند به از بین بردن پوست خشک و مرده از لب شما کمک کند. اگر شما از افرادی هستید که به زهر زنبور یا گرده حساسیت دارید باید از استفاده عسل و یا محصولات آن خوداری کنید.

کره آووکادو برای درمان ترک لب

طبق بررسی مطالعات انجام شده کره آووکادو به عنوان نرم کننده و ضخیم کننده در لب عمل می کند. چرب نیست و به خوبی جذب پوست می شود. کره آووکادو دارای اولئیک ولینولئیک اسید می باشد و همچنین حاوی چندین اسید چرب و آنتی اکسیدان است که برای پوست مفید می باشد.

ژله نفتی (وازلین)

از ژله نفت سفید در طول روز و قبل از خواب برای مرطوب و آرام کردن لب های خشک و ترک خورده استفاده کنید. ژله نفت بیشتر از روغن و موم در آب می ماند. اگر لب های آفتاب سوخته دارید می خواهید گزینه دیگری پیدا کنید. نفت در گرمای ناشی از سوختگی آب بندی می شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید وازلین اصل از دکتر اویل [/info_box]

برای جلوگیری از ترک خوردن لب ها چه می توان کرد؟

مرطوب نگه داشتن لب ها تنها یکی از کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از ترک خوردن لب ها انجام دهید. در اینجا چند راه دیگر برای جلوگیری از خشک شدن لب ها آورده شده است:

  • لب های خود را لیس نزنید.

لیس زدن ممکن است راه خوبی برای مرطوب کردن لب های شما در زمان خشک شدن باشد اما بزاق به سرعت تبخیر می شود. لیسیدن لب ها باعث خشک شدن بیشتر آنها بعد از تبخیر بزاق می گردد.

  • هیدراته بمانید.

آب زیادی بنوشید تا لب ها و بقیه بدن هیدراته بمانند. از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر هوا خشک است، می توانید از یک مرطوب کننده در خانه برای افزودن رطوبت به هوا استفاده کنید.

  • از محصولات لب حاوی محرک اجتناب کنید.

بسیاری از محصولات لب حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند لب های شما را خشک کنند. محصولاتی را انتخاب کنید که عطر، رنگ یا الکل ندارند.

  • از لب های خود محافظت کنید.

هوای سرد، گرما، باد و آفتاب همگی در ترک خوردن لب ها نقش دارند. قبل از بیرون رفتن از منزل از کرم یا مومیایی کننده مرطوب کننده حاوی کرم ضد آفتاب از لب های خود محافظت کنید.

  • از طریق بینی نفس بکشید.

تنفس دهانی می تواند باعث خشکی دهان و لب ها شود. بر تنفس از طریق بینی خود تمرکز کنید و در صورت احتقان اغلب با پزشک خود در مورد سینوس و داروهای آلرژی صحبت کنید.

نتیجه نهایی

لب های شما محافظت طبیعی بسیار کمی در برابر بسیاری از عناصر خشک کننده ای که اغلب با آنها روبرو می شوند دارند. با کمی پیشگیری و کمک داروهای خانگی آرامش بخش برای ترک خوردن لب ها می توانید لب های خود را به بهترین شکل و ظاهر خود حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *