پوست, درمان و رفع لک پوست, شفاف شدن پوست

درمان تیرگی و لک پوست | بهترین درمان های خانگی برطرف کننده لک و تیرگی پوست

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی تیرگی و لک پوست را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن پیاز قرمز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%d8%aa-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%b4%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”شیرین بیان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

پوست دارای رنگدانه های است که به تغییر رنگ پوست کمک می کند. اختلالات و مشکلاتی که برای رنگدانه ها پوست رخ می دهد باعث تغییر رنگ پوست بدن شما می شود.
وقتی سلول پوست آسیب می بيند ملانین سلول های پوست را می سازد و رنگدانه هم مسولیت دارد که رنگ پوست را تأمین کند.

عواملی و شرایطی که باعث تیرگی پوست می شوند، بیماری تیرگی و لک پوست و یا هیپرپی گمانتاسیون به وجود می آورند. این بیماری می تواند قسمتی از پوست شما را در بر بگیرد یا کل پوست بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد. یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین نوع این بیماری لک های پیری یا لکه های کبدی هستند.

این تیرگی پوست و لک پوست معمولا بی ضرر است ولی در بعضی موارد ممکن است از یک بیماری زمینه به وجود آمده باشد.

بعضی از داروهای مصرفی که شما برای بیماری که دارید استفاده می کنید ممکن است باعث بروز این تیرگی پوست و لک پوست شود. مردم این بیماری تیرگی و لک پوست را نوعی مشکل آرایشی می دانند.

درمان تیرگی و لک پوست

درمان تیرگی و لک پوست

روش های بسیاری برای درمان رنگدانه ها در خانه وجود دارد که می تواند به ما کمک کند. ما در این جا به بعضی از دارو های که می تواند به تیرگی پوست شما کمک کند می پردازیم. طبق تحقیقات انجام شده این دارو ها با ترکیبات اصلی شان می توانند رنگدانه های پوست را بهبود بخشند.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی مقدار زیاد اسید استیک است که می تواند رنگدانه های پوست را کاهش دهد. سرکه سیب و آب را به اندازه مساوی در ظرف ریخته و ترکیب کنید و محلول را روی تکه های تیره پوست خود بمالید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم آن را بشویید. این کار را روزی ۲ بار روی پوست خود تکرار کنید تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز حاوی مقادیری آلوئین است، یک ترکیب طبیعی که می تواند رنگدانه پوست را تحریک کرده و پوست را روشن کند. آلوئه ورا می تواند به عنوان یک ضد پیگمانتاسیون غیر سمی بر روی پوست عمل کند.

قبل از خواب ژل خالص آلوئه ورا را به مناطق که رنگدانه دارند بمالید و بخوابید. صبح بعد از بیداری آن نقطه را با آب گرم بشوید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

پیاز قرمز برای درمان تیرگی و لک پوست

از عصاره پیاز قرمز در بعصی از کرم های روشن کننده پوست و زخم استفاده می کنند و این کرم ها در بازار موجود است. طبق تحقیقات پوست خشک شده پیاز قرمز می تواند به طور فوق العاده پوست را روشن کند. برای استفاده از این ماده قوی به دنبال پیدا کردم کرم های هایپرپیگمانتاسیون باشید که دارایAllium cepa است و طبق دستور روی آن استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن پیاز قرمز عطاری انلاین[/info_box]

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز هنگام استفاده روی پوست می تواند رنگدانه ها را کاهش دهد. عصاره چای سبز را بهتر است از عطاری ها و اماکن مورد اطمینان خریداری کنید و طبق دستور آن را استفاده کنید. از کیسه‌ای چای سبز نیز می توانید استفاده کنید و آن را خیس کرده و روی نقاط تیره قرار دهید و نتیجه بگیرید.

یک کیسه چای سبز را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آب جوش بگذارید. کیسه را از درون آب جوش بیرون آورید وصبر کنید تا سرد شود. کیسه چای سرد شده را روی نقاط تیره پوستان بمالید. روزی دوبار این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

چای سیاه

اگر می خواهید از این درمان استفاده کنید می توانید یک قاشق غذاخوری برگ تازه چای سیاه را به فنجان آب مقطر جوش اضافه کنید. ۲ ساعت بجوشد و آن را از صافی رد کنید تا برگ ها جدا شود. یک پنبه را در این محلول خیس کنید و روزی ۲ بار روی تیرگی بدن خود بمالید و آن را تا بهبودی تکرار کنید.

شیرین بیان برای درمان تیرگی و لک پوست

کسانی که لکه و تیرگی بدن شان ناشی از نور خورشید و ملاسما است می تونند از عصاره شیرین بیان استفاده کنند و پوست خود را روشن کنند. این عصاره را در کرم های موضعی حاوی عصاره شیرین بیان می توانید پیدا کنید توجه داشته باشید این کرم ها بدون نسخه پزشک نمی توان دریافت کرد پس به پزشک مراجعه کنید و مطابق دستور عمل کنید.

شیر

شیر و دوغ و حتی شیر ترش می تواند تیرگی پوست را به طور موثر برطرف کند. شیر و دوغ بخاطر اسید لاکتیک موجود بسیار موثر هستند.

یک پنبه را به شیر یا دوغ آغشته کنید. ۲ بار در روز روی لکه تیره پوست خود بمالید. این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

رب کوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی لیکوپن دارد و از پوست در برابر جنبه های کوتاه مدت و بلند مدت آسیب عکس محافظت می کند. رب گوجه فرنگی را همراه با روغن زیتون مصرف کنید.

عصاره ارکیده

عصاره ارکیده به اندازه داروهای تقویت رنگدانه ویتامین C موثر است. استفاده از عصاره های غنی شده از ارکیده روی پوست به مدت ۸ هفته باعث افزایش اندازه و ظاهر لکه های تیره می شود.

عصاره ارکیده را می توانید به صورت کرم، اسکراب و ماسک در بازار خریداری نمود. آن را طبق دستور روی بسته مصرف کنید.

عدس قرمز

ماسک های صورت که از عدس قرمز بدست می آورند، به عنوان یک درمان ضد رنگدانه شناخته شده است. اما تحقیقات زیادی در مورد عدس قرمز وجود ندارد. عدس قرمز سرشار از آنتی اکسیدان ها است و برای پوست مفید می باشد.

۵۰ گرم عدس قرمز را یک شب در آب خیس کنید. عدس قرمز خیس شده را در میکسر ریخته و آن را خورد کنید تا به شکل خمیر در آید. خمیر را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد صورت خود را بشورید و با حوله خشک کنید.

چه عواملی باعث رنگدانه شدن پوست می‌شود؟

یکی از شایع ترین علت های رنگدانه و تیرگی پوست آسیب های ناشی از نور خورشید است و معمولا بر قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرد. تأثیر می گذارد. دیگر علائم که می تواند رنگدانه یا تیرگی پوست را روی پوست شما نمایان کنند عبارتند از:

  • دارو های خاص، مثل: دارو های شیمی درمانی
  • بیماری‌های غدد درون ریز، مانند بیماری آدیسون
  • هورمون های بارداری
  • ملاسما
  • مقاومت به انسولین
  • سوزش یا ضربه به پوست
چه زمانی بیماری تیرگی پوست و لک پوست را با پزشک بگویم؟

زمانی که که این تیرگی پوست و لک پوست شما از یک بیماری زمینه ای و یا متوقف کردن یک دارو باشد باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

اگر از درمان های خانگی و طبیعی استفاده کردید ولی به نتیجه مطلوب نرسیدید می توانید از درمان های چون لایه برداری شیمیایی، میکرو درمابریژن، نور پالس شدید، رویش مجدد لیزر و سرما درمانی استفاده کنید.

تیرگی پوست بر زیبای شما تأثیر دارد و به عنوان یک ناراحتی پزشکی نیست. اگر نگران رنگدانه پوست خود هستید و فکر می کنید که این تغییر رنگ دانه ناشی از بیماری و یا داروی زمینه ای است، با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *