درمان, درمان و رفع جوش پوست, روغن طبیعی

درمان جوش های زیر پوستی | ۶ راه برای درمان جوش های کور یا جوش های زیر پوستی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان طبیعی جوش های زیر پوستی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن درخت چای” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%86%d8%a7%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%b4%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن جوجوبا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%ac%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

علت ایجاد جوشهای زیر پوستی

به جوش هایی که در زیر پوست ایجاد می شود و از فاصله دور قابل ملاحظه نباشد ولی می توان توده آن را در زیر پوست احساس کرد را جوش کور کور یا جوش زیر پوستی می گویند. این نوع جوش ها اغلب توسط کیست یا ندول ایجاد می شوند و از ترکیبی دارای سبوم یا روغن، باکتری ها و کثیفی که در منافذ گیر افتاده باشد ایجاد می شود. فرق این جوش ها با جوش های دیگر دردناک بودن آن و نداشتن سر است. شما ممکن است یک ناحیه سفید بزرگ در زیر پوست خود احساس کنید که در لمس دردناک است. همچنین ممکن است این ناحیه به دلیل التهاب و تورم پوست اطراف قرمز شود. خلاص شدن از شر جوش های کور ممکن است سخت باشد اما با صبر و دقت قابل درمان هستند.

درمان جوش های زیر پوستی

درمان جوش های زیر پوستی

  1. از میل به فشار دادن و ترکیدن خودداری کنید.

شما نباید یک جوش را فشار دهید تا بیرون بیاید مخصوصا این موضوع در مورد جوش های کور و زیر پوستی بسیار مهم است. از آنجایی که این جوش ها در سطح پوست نیستند بیرون آمدن آنها دشوارتر و گاهی حتی غیرممکن است. تلاش برای فشار دادن جوش در نهایت التهاب را بدتر می کند و می تواند ناحیه را در لمس حساس تر کند. حتی ممکن است با افزایش قرمزی و علائم روی پوست بیشتر قابل توجه باشد. باید توجه داشته باشید تلاش برای از بین بردن جوش های کور نیز می تواند باعث ایجاد جای زخم شود. بهترین اقدام این است که اقداماتی را انجام دهید تا آن را به “سر” برسانید تا بتواند از طریق روش های درمانی دیگر از پوست خارجش کنید.

  1. یک کمپرس گرم اعمال کنید.

برای درمان جوش های  زیر پوستی می توانید از یک کمپرس گرم استفاده کنید. کمپرس گرم می تواند از چند طریق به کور شدن جوش ها کمک کند. آنها می توانند به کاهش درد ناشی از آکنه کمک کنند، به ویژه هنگامی که جوش سرسفید شروع به تشکیل می شود مفید هستند. کمپرس گرم را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ۳ تا ۴ بار در روز بر روی ناحیه جوش زیر پوستی اعمال کنید و همین کار می تواند به جوش اجازه دهد تا چرک را آزاد کرده و بهبود یابد. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد تا پوستتان نسوزد و حوله را طبق دستورالعمل بالا روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان جوش | داروهای خانگی برای درمان جوش[/info_box]

  1. چسب آکنه از درمان های جوش های زیر پوستی

یکی دیگر از راه های درمان جوش زیر پوستی استفاده از چسب آکنه می باشد. برچسب آکنه مانند بانداژی است که مستقیماً روی جوش کور قرار می گیرد و این برچسب به حذف باکتری ها، سبوم و کثیفی کمک می کند. مواد تشکیل دهنده می توانند متفاوت باشند اما بیشتر برچسب های آکنه حاوی یک عامل ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک هستند. برچسب های آکنه معمولاً در داروخانه موجود است و ممکن است روزانه تا زمانی که جوش کور از بین برود استفاده شود. شما می توانید آنها را در تمام طول روز استفاده نمایید، اما مطمئن شوید که حداقل هر ۲۴ ساعت یک بار برچسب را عوض کنید.

  1. از آنتی بیوتیک موضعی استفاده کنید.

از راه های درمان جوش های زیر پوستی می توان استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی را بیان کرد. آنتی بیوتیک های موضعی می توانند به خلاص شدن از شر هر گونه باکتری که در ایجاد جوش کور نقش دارد کمک کند و همچنین التهاب را کاهش می دهند.

اگر دچار جوش های کور مکرر می شوید ممکن است به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از چنین محصولاتی در اطراف ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. رایج ترین آنتی بیوتیک های موضعی برای آکنه شامل کلیندامایسین و اریترومایسین است. اینها در فرمول ژلی هستند که ۲ بار در روز از آن استفاده می کنید. اگر عموماً پوست حساسی دارید ممکن است لازم باشد یک بار در روز از آن استفاده کنید.

آنتی بیوتیک های موضعی به خودی خود موثر نیستند و شما باید آنها را همراه با نوع دیگری از محصولات آکنه مانند بنزوئیل پراکسید استفاده کنید. آنتی بیوتیک از شر باکتری ها و التهاب شما را خلاص میکند در حالی که بنزوئیل پراکسید جوش کور را خشک می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع و اقسام روغن های طبیعی و درمانی در دکتر اویل [/info_box]

  1. روغن درخت چای از درمان های جوش های زیر پوستی

یکی از درمان های طبیعی برای درمان جوش های زیر پوستی استفاده از روغن درخت چای می باشد. روغن درخت چای می تواند جایگزین ملایمی برای آنتی بیوتیک های خشن و مواد شیمیایی بدون نسخه باشد. برای اثربخشی بهینه باید از محصولی استفاده کنید که حداقل ۵ درصد روغن درخت چای داشته باشد و سعی کنید ۲ بار در روز از آن استفاده کنید تا جوش کور کاملا بهبود یابد.

تا زمانی که ابتدا آن را رقیق نکرده اید نمی توان از روغن خالص درخت چای استفاده کرد. برای انجام این کار یک قسمت روغن درخت چای را با یک قسمت روغن حامل مانند: روغن نارگیل، جوجوبا و یا زیتون مخلوط کنید و پس از رقیق شدن روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب بماند. اول صبح مثل همیشه صورت خود را بشویید. توجه داشته باشید روغن درخت چای برای استفاده روزانه به اندازه کافی ایمن است ولی فقط هنگام بلعیدن مضر می باشد.

  1. از عسل خام استفاده کنید.

عسل دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است که به خلاص شدن از شر باکتری ها کمک می کند. برای استفاده از این روش مطمئن شوید که محصول شما حاوی عسل خام باشد. مقدار کمی را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب بماند. عسل خام را نیز می توان به عنوان پاک کننده با آب مخلوط کرد.

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

اگر یک جوش کور به درمان های خانگی پاسخ نمی دهد به متخصص پوست مراجعه کنید. پزشک ممکن است در صورت نیاز به یک راه حل سری مانند تزریق کورتیزون برای کاهش سریع تورم و بهبودی ارائه دهد. همچنین اگر مرتباً دچار جوش های کور مکرر می شوید باید به متخصص پوست خود مراجعه کنید زیرا ممکن است به داروهای خوراکی و سایر درمان ها نیاز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *