پوست, سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم | آیا برای درمان سیاهی دور چشم درمان خانگی وجود دارد؟

عرق گل گاوزبان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی سیاهی دور چشم را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بادام” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گلاب” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%d9%84%d8%a7%d8%a8/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

مشکل حلقه های سیاه برای مردان و زنان بیگانه نیست. هنگامی که این عارضه رخ می دهد، ما احساس وحشتناک می کنیم. باید بگویم نگران نباشید، شما تنها کسی نیستید که با این مشکل روبرو هستید. برخی از مشهورترین سلبریتی های جهان در برخی مواقع با این مشکل روبرو می شوند و مجبور شده اند برای پنهان کردن این حلقه های سیاه از آرایش و کانسیلر استفاده کنند.

از آنجا که پوست اطراف چشم حساس است، برای درمان این مشکلات بهتر است به جای داروهای شیمیایی، از داروهای طبیعی استفاده کنید. بنابراین در این متن یک لیست از داروهای خانگی ساده را به شما معرفی مي کنيم. راحل های ساده و کاربردی که امیدواریم به شما در درمان سیاهی دور چشم کمک کنند.

درمان خانگی سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

کیسه های چای سرد

یکی از موثرترین و آسان ترین راه ها برای مبارزه با این حلقه های سیاه استفاده از کیسه های سرد چای است. ترجیحاً از چای سبز یا کیسه های چای بابونه برای نتایج سریع استفاده کنید. تصور می شود که کافئین باقیمانده به منقبض شدن رگ های خونی کمک کرده و جریان خون را کاهش می دهد و به تسکین حلقه های تیره کمک می کند.

نحوه استفاده از کیسه های چای سرد: کیسه ها را در آب خیس کرده و در یخچال قرار دهید. آنها را از یخچال خارج کرده و به آرامی آنها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی هر دو چشم خود قرار دهید. مرتب تکرار کنید. اگر چای کیسه ایی در دسترس نیست می توانید از می توانید چای خشک را خیس کرده و در یک لایه پارچه بپیچید و مورد مصرف قرار دهید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه بابونه در عطاری انلاین[/info_box]

سیب زمینی رنده شده یا خیار رنده شده

این یکی از موثرترین درمان ها است. آنها همچنین به کاهش پف اطراف چشم کمک می کنند. ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد التهابی این سبزیجات خنک کننده به کاهش التهاب اطراف چشم کمک می کند و در عین حال به جلوگیری از تیرگی نیز کمک می نماید.

نحوه استفاده از سیب زمینی یا خیار: مقداری سیب زمینی یا خیار را رنده کرده و تکه های آن را روی چشم های خود قرار دهید. آرام باشید و بعد از ۱۰-۱۲ دقیقه آنها را بردارید. همچنین می توانید آب سیب زمینی یا خیار را بگیرید. یک پنبه بردارید، آن را در آب خیس کنید و آن را روی چشم خود قرار دهید.

مطمئن شوید که کل ناحیه اطراف حلقه های تیره پوشانده شده است. بگذارید ۱ تا ۳ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. اگر برای مدتی تحت فشار قرار گرفتید، می توانید برش های خیار یا سیب زمینی را مستقیماً روی چشم های خود قرار دهید.

شیر سرد برای درمان سیاهی دور چشم

شیر سرد یک پاک کننده طبیعی برای چشم است و همچنین به تسکین پوست حساس اطراف چشم کمک می کند. شیر سرد حاوی اسید لاکتیک است که نه تنها به کاهش پف کمک می کند بلکه باعث روشن شدن پوست نیز می شود. علاوه بر این، پتاسیم موجود در شیر به پوست اجازه می دهد تا بهتر مرطوب شود و پوستی نرم و لطیف برای شما به همراه دارد.

نحوه استفاده از شیر: یک پنبه را در شیر سرد آغشته کرده و آن را به ناحیه چشم بمالید. آن را برای مدتی نگه دارید و بعداً چشم ها را با آب سرد بشویید. حداقل ۳ بار در هفته تکرار کنید!

بالا بردن سر

نحوه خواب ما بر نواحی اطراف چشم ما نیز تأثیر می گذارد. چند بالش زیر سر می تواند باعث بالا آمدن آن شود و از تجمع مایع در زیر چشم جلوگیری کرده و آنها را پف کرده و متورم جلوه دهد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک مرطوب کننده موثر است. احتمال افتادگی پوست مرطوب کمتر است و مدت طولانی تری سالم می ماند. علاوه بر این، آلوئه ورا همچنین به تغذیه پوست کمک می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا را به آرامی زیر چشم ها بمالید و به مدت ۵-۷ دقیقه ماساژ دهید. تا زمانی که احساس چسبندگی و ناراحتی نمی کنید، آبکشی نکنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه آلوئه ورا در عطاری انلاین[/info_box]

روغن بادام و آب لیمو

یکی دیگر از داروهای آزمایش شده برای درمان سیاهی دور چشم مخلوط کردن روغن بادام و آب لیمو است. جزء فعال آب لیمو اسید اسکوربیک است، همراه با سایر مواد مغذی به کاهش احتباس آب کمک می کند که می تواند باعث ایجاد پف دور چشم شود.

همچنین دارای خاصیت سفید کننده ملایمی است، اما در صورت عدم رقیق شدن می تواند اثر معکوس داشته و باعث آسیب به پوست شود، بنابراین همیشه احتیاط کنید.

نحوه استفاده از روغن بادام و آب لیمو: حدود یک قاشق چای خوری روغن بادام و چند قطره آب لیمو را بردارید، آنها را ترکیب کرده و به آرامی در اطراف چشم بمالید. ماساژ دهید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بماند. پست را بشویید!

گلاب درمان کننده سیاهی دور چشم

این دارو را می توان به عنوان داروی مخفی مادر بزرگ نامید! گلاب طراوت بخش است، جوان کننده است و تقریباً در همه انواع پوست و برای همه مسائل مربوط به پوست قابل استفاده است. همچنین یک قابض خفیف است و می تواند به عنوان یک تونر موثر پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه استفاده از گلاب: پد چشم را در گلاب خیس کرده و روی پلک ها قرار دهید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. هر شب به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سفید کننده های طبیعی هستند. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش رنگ اطراف چشم کمک می کند.

نحوه استفاده از گوجه فرنگی: یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کرده و زیر هر دو ناحیه چشم بمالید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. همچنین می توانید آب گوجه فرنگی مخلوط با مقداری آب لیمو و برگ نعناع را برای از بین بردن سیاهی دور چشم مصرف کنید.

یوگا و مدیتیشن برای درمان سیاهی دور چشم

یکی از دلایل اصلی ایجاد سیاهی دور چشم استرس، افسردگی و شیوه زندگی نامنظم است. بنابراین، یکی از محتاط ترین راههای مقابله با حلقه های سیاه حفظ آرامش است. اما از آنجا که استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما است، این همیشه امکان پذیر نیست. بنابراین، یوگا و مدیتیشن می تواند به شما برای درمان استرس کمک کند.

یوگا نه تنها ذهن را آرام می کند بلکه به تنظیم ساعت بدن نیز کمک می کند و مهمتر از همه، اکثر مشکلات بدن را از هسته برطرف می کند.

خواب منظم

مسلماً یکی از مهمترین عواملی که باید هنگام رهایی از سیاهی دور چشم به آن توجه کنید، خواب منظم و کافی است. خواب منظم تضمین می کند که بدن شما (و بنابراین پوست شما) زمان کافی برای استراحت، ترمیم و بازسازی را دارد.

این باعث افزایش جوانی پوست و همچنین سلامت کلی شما می شود. یکی از اولین مواردی که وضعیت سلامت داخلی ما را آشکار می کند، بیماری پوستی ضعیف است. خواب مناسب به طور منظم می تواند بزرگترین سلاح شما در جلوگیری و کاهش سیاهی دور چشم در دراز مدت باشد.

به طور کلی، با حلقه های تیره به طور طبیعی رفتار کنید و به موارد زیر توجه کنید:

  • از رژیم غذایی سرشار از ویتامین C و آهن استفاده کنید.
  • از مالش مداوم چشم خودداری کنید.
  • از لوازم آرایشی قوی چشم خودداری کنید.
  • پوست زیر چشم را مرطوب کنید.

وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرید، از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی نه تنها به شما کمک می کنند شیک به نظر برسید بلکه به محافظت از چشم ها در برابر اشعه های مضر UV نیز کمک می کند.

حلقه های تیره کاملاً متداول هستند و لازم نیست که آنها پایان دنیا برای شما باشند. اگر عجله دارید و به جایی می روید اشکال ندارد آنها را با آرایش مخفی کنید، اما بهترین راه برای کنترل آنها به طور طبیعی است. این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید، کمی مراقبت کنید و حلقه های تیره کمترین نگرانی شما خواهند بود.

چرا حلقه های تیره رخ می دهد؟

این حلقه های تیره محدود به گروه سنی خاصی نیستند. رژیم غذایی نادرست، کمبود غذاهای مغذی مانند سالاد، میوه و مصرف غذاهای ناخواسته، ناسالم و فرآوری شده باعث بروز سیاهی دور چشم می شود. تغذیه ناکافی نیز باعث کدر شدن، کم عمق شدن پوست می شود و ممکن است منجر به تشکیل این حلقه های تیره شود.

  • آب ناکافی، آب یک مایع حیاتی است که بدن در همه زمان ها به آن نیاز دارد. این نه تنها به حفظ رطوبت پوست کمک می کند، بلکه به ترشح سموم نیز کمک می کند. آب مصرفی خود را افزایش دهید و ببینید که چگونه این جادوهای سیاه به طرز جادویی ناپدید می شوند.
  • بی خوابی، الگوهای نامنظم خواب یا چرخه های کوتاه خواب به تشکیل حلقه های سیاه کمک می کند. پس، داشتن یک شیوه زندگی متعادل همراه با دوره های استراحت کافی لازم است.
  • ژنتیک، بسیاری از اوقات، بسیاری از افراد مشکل حلقه های سیاه را از والدین خود به ارث می برند. اگر شما در این دسته قرار می گیرید، حلقه سیاه نمی تواند به طور کامل حل شود. اما با مراقبت و تغذیه کافی می توان آنها را کاهش داد.
  • بیماری، دوره های طولانی بیماری می تواند برنامه معمول ما را از برنامه خارج کرده و منجر به تشکیل موقت حلقه های تیره شود.
  • استفاده از رایانه، ساعت های طولانی در مقابل تلفن هوشمند و رایانه می تواند منجر به خستگی چشم و استرس شود. این نیز می تواند باعث ایجاد سیاهی دور چشم شود.
  • آلرژی، خشکی چشم و واکنش های آلرژیک باعث ایجاد حلقه های تیره می شود. هیستامین باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و منجر به قرمزی، پف چشم، شکستگی رگ های خونی می شود که همگی می توانند منجر به ایجاد حلقه های تیره شوند.
    قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید،قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند باعث ایجاد ملانین اضافی شود که به نوبه خود رنگ پوست، به ویژه در اطراف چشم ها را تیره می کند.
  • سن، پیری طبیعی پوست را نازک می کند و به نوبه خود، رگ های خونی تیره زیر پوست نمایان می شوند و باعث می شود ناحیه زیر چشم ها تیره تر به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *