پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

چگونه از روغن کرچک برای جلوگیری از چین و چروک استفاده کنیم؟

روغن کرچک برای جلوگیری از چین و چروک
4/5 - (2 امتیاز)

با زیاد شدن سن، چین و چروک های صورت نیز کم کم ظاهر می شود. این چروک‌های به طور واضح در افراد مسن مثل پدربزرگ و مادربزرگ قابل مشاهده است. اگر شما دچار پیری زودرس شده اید و صورتتان چروک دارد، با روغن کرچک این چرخه را به تعویق بیاندازید. مطمئن باشید که روغن طبیعی کرچک چین و چروک های شما را صاف کرده و چروک‌ها را از بین می برد.

این روغن‌ با محافظت از پوست شما، آن را ترمیم می کند و از پیری زودرس پیشگیری خواهد نمود. برای اینکه با استفاده از کاربرد روغن کرچک برای از بین بردن چین و چروک، آگاه شوید با دکتر اویل همراه شوید.

روغن کرچک برای جلوگیری از چین و چروک

چگونه از روغن کرچک برای جلوگیری از چین و چروک استفاده کنیم؟

از زمانهای کهن این روغن، بسیار مورد توجه فراعنه مصر بود. دلایل گوناگونی برای استفاده از این روغن  وجود دارد. در اینجا دلیل آن را بیان‌ می کنیم:

شما تصور می کنيد که یک مرطوب کننده خوب، چگونه پوست شما را محافظت می کند. انعطاف پذیری و کنترل اکسیداسیون پوست و رفع مشکلات پوستی چگونه درمان می شود؟

روغن کرچک، مرطوب کننده خوبی است.

مرطوب کردن و آبرسانی منظم برای صاف و محکم نگه داشتن پوست بسیار مهم است. از آنجا که روغن کرچک دارای خاصیت نرم کنندگی است، اسیدهای چرب و غلیظ در این روغن به داخلی ترین لایه های پوست می تواند نفوذ کند و بطور عمیقی باعث طراوت و رطوبت رسانی به پوست شود. درنتیجه شما پوست صاف و نرمی خواهید داشت.

حفظ خاصیت الاستیسته در پوست

این روغن باعث تحریک و تولید کلاژن می شود، به این ترتيب شکاف های پوست شما نیز پر می شود و پوست شما جوانتر بنظر می آید. با محافظت از کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست، حفظ می گردد و در پوست شما، چین و چروک به تاخیر می افتد، بنابراین درخشندگی و جوانی در پوست شما حفظ می شود.

روغن کرچک برای جلوگیری از چین و چروک

تعویق در پیری پوست

رادیکال های آزاد موجود در سلول های پوست وقتی که از بین می رود، راهی برای پیری زودرس پوست هم فراهم می شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن کرچک باعث این واکنش می شود زیرا از پوست در برابر این عوامل اکسید کننده مضر محافظت می کند. با استفاده منظم از روغن کرچک، می توانید با پوست کدر و شل شده خداحافظی کنید.

چگونه روغن کرچک مشکلات پوستی را درمان می کند؟

با مصرف روغن کرچک، می توانید مشکلات مختلف پوستی (آکنه، درماتوز و پسوریازیس) را هم درمان کنید. اما در صورت استفاده مداوم، پیری پوست سریعتر می شود. این روغن دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که موجب تحریک و رشد بافت های سالم پوست می شود و به همین دلیل است که مشکلاتی مثل لک و زخم را هم از بین می برد.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای جلوگیری از چین و چروک

  • روغن کرچک خام
  • روغنبادام و روغن کرچک
  • نارگیل و روغن کرچک
  • لیمو و روغن کرچک
  • زردچوبه و روغن کرچک
  • آلوئه ورا و روغن کرچک روغن
  • زیتون و روغن کرچک
  • زغال اخته و روغن کرچک
  • گلاب و روغن کرچک

روغن کرچک برای جلوگیری از چین و چروک

روغن کرچک خام

  • لازم است تا با استفاده از ۱ قاشق چایخوری روغن کرچک این کار را انجام دهید.
  • ابتدا باید صورت خودتان را با آب گرم کاملاً بشویید و سپس خشک کنید.
  • مقداری از روغن را بین دو کف دست بمالید و آرام روی صورت پخش کنید.
  • مقدار دمای طبیعی که در بدن وجود دارد، روغن را مساوی روی صورت پخش می کند.
  • لازم است تا به مدت یک شب بر پوست شما باقی بماند و صبح روز بعد صورت خود را تمیز بشویید.

لازم است تا بصورت روزانه و قبل از خواب روغن کرچک را بر پوست خود بزنید. وجود خاصیت مرطوب کنندگی موجب تحریک کلاژن و آبرسانی می شود. روغن کرچک یک درمان و ضد چروک قوی برای پوست است.

استفاده از روغن بادام و روغن کرچک

½  قاشق چایخوری روغن بادام و ½ قاشق چایخوری روغن کرچک، لازم است. سپس شما باید روغن بادام و کرچک را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس این مخلوط را بین کف دست خود بمالید و کم کم و به آرامی روی صورت خود بزنید و ماساژ دهید.

به این روش روغن را آرام به صورت خود بمالید، مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نمی کنید. لازم است یک شب روی صورت شما بماند و صبح آن را تمیز کنید.

باید از این روغن هر شب قبل از خواب استفاده کنید. مقدار ویتامین E، موجود در روغن کرچک بسیار فراوان است. این روغن پوست را مرطوب می کند و با این روغن از پیری زودرس جلوگیری می شود.

روغن نارگیل و روغن کرچک

  • به اندازه ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق چایخوری روغن کرچک

به این صورت که به‌ مقدار لازم از روغن نارگیل و کرچک را در یک کاسه بریزید و با نوک انگشتان آن را مخلوط کنید.

با ترکیب این دو، مخلوط روغنبدست آمده را به آرامی و با حرکات دایره ای روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید تا در پوست شما جذب شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، صورت خود را تمیز کنید.

از این مخلوط می توانید ۳-۴ بار در هفته استفاده کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل نیز در درمان چین و چروک زیر چشم خوب عمل کرده است. از آنجا که به‌ عنوان‌ یک مرطوب کننده عالی عمل می کند، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان است. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این روغن از پوست در مقابل آسیب ها محفاظت کرده و مانع از چین و چروک زودرس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *