خواص گیاهان دارویی, روغن طبیعی, گیاهان دارویی

روغن کرچک برای رشد مو | آیا می توانم از روغن کرچک برای رشد مو استفاده کنم؟

عرق شش گیاه ترکیبی فورس بانوان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه چگونگی استفاده از روغن کرچک برای رشد مو را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما با روغن کرچک و رشد مو همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن کرچک اصل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%b1%da%86%da%a9-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون فرابکر بی بو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بادام شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

روغن کرچک دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی طبیعی می باشد و بیشتر به عنوان ملین استفاده می شود. از روغن کرچک برای رشد مو و به عنوان یک درمان برای مشکلات پوستی و عفونت های قارچی استفاده می شود.

روغن کرچک برای رشد مو و رفع مشکلات مویی

همانطور که گفته شد از روغن کرچک برای رشد موهای بلند یا حتی درمان ریزش مو که آلوپسی نام دارد استفاده می شود. استفاده از روغن کرچک باعث می شود تا فولیکول مو که در یک ماه فقط یک سانت رشد می کند به اندازه سه و حتی پنج برابر سریعتر رشد کند. اما لازم به ذکر است که هنوز تحقیقات کاملی در این زمینه وجود ندارد. اگر دوست دارید از روغن کرچک استفاده کنید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اگر می خواهید در منزل روغن کرچک را برروی موهای خود امتحان کنید باید وسایلی همچون روغن کرچک، یک تی شرت قدیمی، دستکش لاستیکی، برس اپلیکاتور، شانه، کلاه و حوله بزرگ را همراه داشته باشید.

روغن کرچک برای رشد مو

طریقه استفاده روغن کرچک

ابتدا برای جلوگیری از لکه دار شدن لباس هایتان تی شرت قدیمی را بپوشید و سپس موهای خود را جدا کنید. دستکش های لاستیکی را بپوشید و با استفاده از برس اپلیکاتور شروع به مالیدن روغن کرچک روی پوست سر خود کنید.

سعی کنید روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. روغن کرچک را به بقیه موهای خود بمالید و با استفاده از شانه از پوشش یکنواخت آن اطمینان حاصل کنید. لازم نیست تمام موهای شما با روغن آغشته شود. اما تمام موهای شما باید مرطوب باشند.

پس از استفاده کلاه را روی آن قرار دهید و مطمئن شوید که تمام موها داخل آن جمع شده است و چکه های روغن را با حوله تمیز کنید. اجازه دهید تا کلاه حداقل برای دو ساعت روی سر شما بماند. این زمان به روغن زمان کافی برای نفوذ به پوست سر، فولیکول های مو و ساقه مو می دهد.

در پایان بعد از دو ساعت موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

آیا استفاده از روغن کرچک تاثیر دارد؟

ادعاهای زیادی در مورد روغن کرچک وجود دارد. از جمله اینکه روغن کرچک موضعی می تواند به پیشگیری یا درمان سرطان پوست کمک کند. اما هیچ مدرکی درباره اثر گذاری روغن کرچک وجود ندارد. شما می توانید از روغن کرچک برای ریزش مو استفاده کنید اما بهتر است قبل از استفاده با یک متخصص پوست یا پزشک مشورت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن کرچک اصل در دکتر اویل[/info_box]

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های گیاه روغن کرچک به دست می آید. روغن کرچک با فشار سرد دانه های کرچک و سپس اعمال حرارت تولید می شود.

گیاه روغن کرچک عمدتاً در آفریقا، آمریکای جنوبی و هند رشد می کند. هند در واقع به عنوان رهبر جهانی در تولید روغن کرچک شناخته می شود.

ایالات متحده و چین واردکنندگان اصلی هستند. این روغن خوراکی محسوب نمی شود و تنها بخشی از تولید روغن نباتی جهان را تشکیل می دهد. امروزه روغن کرچک به طور گسترده ای به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی استفاده می شود.

مزایای استفاده از روغن کرچک برای پوست چیست؟

روغن کرچک فواید بالقوه زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

جلوگیری از چین و چروک

روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد در بدن شما مبارزه می کند. رادیکال های آزاد مسئول تسریع روند پیری هستند و باعث می شوند چین و چروک ها زودتر ظاهر شوند.

مبارزه با آکنه

روغن کرچک دارای خواص ضد باکتریایی است. باکتری های روی صورت شما می توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به آکنه شوند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن بادام تلخ اصل در دکتر اویل[/info_box]

کاهش پف کردگی

روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش تورم و پف کردگی کمک کند. این می تواند اندازه جوش های ملتهب یا کیسه های چشم را نیز کاهش دهد.

مرطوب کننده

رطوبت پوست شما را جوان، براق و سالم نگه می دارد. رطوبت نیز از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

تسکین دهنده آفتاب سوختگی

روغن کرچک به دلیل خواص ضد التهابی خود ممکن است درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد. خواص مرطوب کنندگی آن نیز ممکن است باعث کاهش لایه برداری شود.

مبارزه با خشکی لب

روغن کرچک یک ماده بسیار رایج در رژ لب و برق لب است. اگر لب های خشکی دارید بهتر است از روغن کرچک استفاده کنید. اما ممکن است بخواهید آن را با روغنی با طعم بهتر مانند روغن نارگیل مخلوط کنید.

ارتقاء سلامت کلی پوست

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب سالم است. اسیدهای چرب برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند.

روغن کرچک چگونه برای صورت شما استفاده می شود؟

برای استفاده از روغن کرچک ابتدا باید آن را با روغن های حامل مانند: روغن نارگیل، روغن بادام و یا روغن زیتون رقیق کرد.

همچنین می توانید آن را به کره اضافه کنید تا اثر مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشد. این مخلوط را قبل از خواب و بعد از تمیز کردن پوست به صورت خود بمالید. می توانید روغن را یک شبه روی پوست بگذارید یا بعد از یک تا پنج دقیقه آن را با یک پارچه گرم پاک کنید.

آیا تحقیقاتی برای حمایت از استفاده از روغن کرچک روی پوست شما وجود دارد؟

تحقیقات در مورد کاربرد موضعی روغن کرچک بسیار محدود است. اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قابل توجهی در روغن کرچک دیده شده است و ترکیب شیمیایی روغن کرچک توسط دانشمندان شناسایی شده است. اما هیچ تحقیقی در مورد استفاده مستقیم از روغن کرچک روی صورت وجود ندارد.

عوارض جانبی احتمالی استفاده از روغن کرچک روی صورت

بررسی ایمنی همچنین نشان داد که استفاده موضعی از روغن کرچک باعث تحریک پوست برخی از افراد مبتلا به درماتیت می شود. اگر دچار درماتیت یا بیماری پوستی دیگری هستید حتما قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.همچنین شواهدی وجود دارد که روغن کرچک می تواند چشم را تحریک کند.

نتیجه گیری

از روغن کرچک فقط برای رفع یبوست استفاده نمی شود. افراد زیادی در حال آزمایش مزایای پوستی روغن کرچک هستند. روغن کرچک برای استفاده به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی تایید شده است اما تحقیقات بسیار کمی در مورد استفاده و اعمال مستقیم بر روی پوست وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *