ادویه جات, التهاب, ام اس, بیماری ها, درمان, سلامت, گیاهان دارویی

زردچوبه برای MS | زردچوبه چه فایده هایی برای سلامتی مولتیپل اسکلروزیس دارد؟

عفونت زنان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه زردچوبه برای درمان بیماری MS را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”ادویه زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بیماری غیر قابل درمانی به نام MS وجود دارد که سیستم عصبی مرکزی را درگیر می کند و CNS که از مغز و نخاع تشکیل شده را بیمار می کند. این یک بیماری التهابی است که سیستم ایمنی بدن و رشته های عصبی در مغز را همچنین عصب بینایی را مورد حمله قرار می دهد و مشکلاتی را برای دستگاه عصبی به وجود می آورد.

زردچوبه ادویه ای زرد رنگ که از ریشه زیرزمینی گیاه به دست می آید و به عنوان یک مکمل در غذاها قابل استفاده می باشد. جزء گیاهان دارویی نیز به شمار می رود و چون ترکیبی به نام کورکومین در خود دارد خاصیت ضد التهاب داشته و به بهبود التهابات به خصوص برای MS کمک کننده می باشد.

زردچوبه برای MS

زردچوبه برای MS

زردچوبه از ادویه های بومی آسیای جنوب شرقی و از خانواده زنجبیل می باشد و بیشترین کاشت آن در هند صورت می گیرد. این ادویه را در پخت و پز استفاده فراوانی می کنند و در طب آیورودا کاربرد بسیاری دارد. بسیاری از اختلالات: دستگاه تنفسی، مفاصل، اختلالات پوستی و گوارش را می توان با زردچوبه درمان کرد.

یک ضد التهاب قوی می باشد و بیماری هایی مانند: آرتریت و MS را درمان می کند. زردچوبه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد در طب آیورودا درد را در بیماری های خود ایمنی مانند: MS کاهش می دهد.
در غرب با کمک طب سنتی دوره های بیماری را کم می نمایند. یعنی زمان علایم را کاهش داده یا پیشرفت بیماری را کند می کنند یا درمان فیزیکی انجام داده و بیماری و علایم آن را به کل از بین می برند.

داروهای طبیعی التهاب را در بیماران ام اس کاهش می دهد ولی باید تحقیقات بیشتری شود تا رابطه بیماری ام اس با زردچوبه نمایان تر گردد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید زردچوبه مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

عوارض جانبی

زردچوبه نیز مثل دیگر داروهای سنتی امکان دارد برای بدن عوارضی به همراه داشته باشد. از جمله: یبوست، اسهال، رفلکس اسید، تهوع، تورم شکم، استفراغ و معده درد. کسانی که باردار هستند مصرف بیش از اندازه این ادویه در غذاها و نوشیدنی ها زیان آور است.

کسانی که داروهای دیگر مصرف می کنند مانند: داروی ضد افسردگی، ضد انعقاد، دارو قلبی و عروقی، آنتی بیوتیک ها، داروی شیمی درمانی و آنتی هیستامین ها باید با پزشک مشورت و در صورت تایید مصرف شود. اگزالات زیادی در زردچوبه موجود است.

  • کسانی که سنگ کلیه دارند از مصرف آن باید خودداری کنند.
  • برای استفاده زردچوبه از ریشه های سفت استفاده نمایید.
  • از ریشه های خشک و نرم خودداری نمایید.
  • زردچوبه در کیسه پلاستیکی یا ظرف در دار در یخچال به مدت ۱ تا ۲ هفته ماندگاری دارد.
  • در فریزر چند ماه می توان از زردچوبه نگهداری و استفاده نمود.
  • ریشه خشک شده آن را شسته و خشک نمایید سپس آن را آسیاب نمایید.
  • در ظرفی در بسته در جای خنک و خشک نگهداری کنید.
  • به دلیل رنگ شدن لباس با زردچوبه باید مراقب باشید و یا پیش بند ببندید.

نحوه استفاده از زردچوبه برای MS

زردچوبه برای بیماران ام اس که درد مفاصل دارند قابل استفاده می باشد. چرا که ضد التهاب است و برای کنترل درد درمانی طبیعی می باشد. می توانید این ادویه را در غذاهای بسیاری مانند: سوپ ها، اسموتی ها و تخم مرغ هم زده استفاده نمایید.

چای کیسه ای زردچوبه را هم می توان در بازار تهیه و مصرف نمود. می توانید برای خود این چای را تهیه نمایید به این صورت که: یک سوم قاشق چای خوری زردچوبه پودر شده و ۱ قاشق زردچوبه تازه را با مقداری آب جوش مخلوط کرده و مقداری عسل برای طعم دادن و آب لیموی تازه داخل آن ترکیب نمایید و میل کنید تا درمان خوبی برای ام اس باشد.

زردچوبه به دلیل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار شناخته شده است و یک مکمل دارویی برای درمان ام اس می باشد. ولی سلامت قطعی به همراه ندارد.

اگر غیر از زردچوبه داروهای طبیعی دیگری که ضد التهاب هستند مانند: زنجبیل و ویتامین D بخواهید مصرف کنید باید با پزشک مشورت نمایید تا مانعی ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *