مجله عطارچیان

خانه » مجله عطارچیان » مصرف نارگیل در بارداری و خواص و مضرات آن بر جنین
مراقبت و سلامتی, میوه ها

مصرف نارگیل در بارداری و خواص و مضرات آن بر جنین

مصرف نارگیل در بارداری و خواص و مضرات آن بر جنین
3/5 - (5 امتیاز)

نارگیل دارای خواص گوناگون و مفید برای بدن و زیبایی پوست و مو می باشد و می توان از خواص نارگیل در بارداری نیز بهره برد. اما باید توجه داشت که همانطور که برای بارداری مناسب است می تواند مضراتی را نیز به همراه داشته باشد. اگر شما هم قصد استفاده کردن نارگیل در زمان بارداری خود دارید پیشنهاد می کنیم ابتدا این مطلب را تا انتها بخوانید و سپس تصمیم به استفاده آن بگیرید. پس اگر مایل هستید با عطاری آنلاین تا انتها بمانید.

نارگیل یک میوه گرمسیری است که امروزه بسیار از آن در محصولات: زیبایی، بهداشتی و درمانی استفاده می شود. میوه در ختی به نام نخل کوموس می باشد و در هند حدود ۱۰۰ گونه از آن وجود دارد. در جنوب کشور ایران نیز درخت نارگیل وجود دارد.

میوه نارگیل قبل از رسیدن سبز است و در هنگام رسیدن تغییر رنگ داده و به رنگ قهوه ایی در می آید. با نام های: ناریال، تنکای، کاریکین و ناریکلیا در سرتاسر جهان شناخته می شود.

اسید های چرب اشباع فراوان نارگیل هیچگونه ضرری برای بدن نداشته و خواص درمانی همچون: درمان صرع و آلزایمر دارد.

چگونه از بروز میگرن جلوگیری کنیم؟ راه درمان طبیعی میگرن چیست؟

خواص نارگیل

نارگیل منبع غنی از: کالری، ویتامین ها، اسید لوریک، منیزیم، پتاسیم، مس، مواد معدنی بسیار و … است.

محصول دیگری که از نارگیل بدست می آید و خواص درمانی و زیبایی فراوانی به همراه دارد روغن نارگیل می باشد که می توانید جهت استفاده، روغن نارگیل اصل را از دکتر اویل خریداری نمایید و از خواصش برای تقویت موها و سلامت و زیبایی پوست نهایت استفاده را ببرید.

خواص نارگیل در زمان بارداری

 

خواص نارگیل در بارداری

قبل از اینکه بخواهیم از خواص نارگیل در زمان بارداری صحبت کنیم بهتر است ابتدا خواص کلی نارگیل را با هم بشماریم و ببینیم دارای چه خواص درمانی و زیبایی است:

  • تنظیم قندخون و کنترل دیابت
  • کاهش و درمان استرس و اضطراب
  • تقویت سیستم گوارشی و کمک به هضم
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ضد پیری پوست
  • کاهش وزن و آب کردن شکم
  • تقویت و مرطوب سازی مو
  • مناسب موهای خشک
  • ضد سرطان
  • هیدراته کردن پوست
  •  و …

بهترین روغن های طبیعی برای بازسازی و جوانسازی پوست

خواص نارگیل در زمان بارداری

خواص نارگیل در زمان بارداری

در دوران بارداری نارگیل می تواند هم برای مادر و هم برای جنین مفید باشد. از خواصی که نارگیل برای خانم های باردار دارد می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. استفاده موضعی از روغن نارگیل به دلیل داشتن ویتامین E باعث حفظ کشسانی پوست شده و پس از زایمان پوست زودتر به حالت اولیه خود باز گردد. به همین دلیل افرادی که به دنبال زیبایی در زمان بارداری و پس از آن هستند این روغن را فراموش نکنند.
  2. مصرف شیر نارگیل کمک می کند تا حجم خون تنظیم گردد و و از کم آبی بدن جلوگیری شود.
  3. در زمان حاملگی یبوست یک مشکل جدی و نارگیل نرم یک کمک کننده عالی در این مواقع به حساب می آید.
  4. اسید لوریک موجود در شیر نارگیل باعث افزایش شیر مادر و حفظ کشسانی سینه ها است.
  5. استفاده از نارگیل به دلیل داشتن: فیبر، کلسیم، پتاسیم، مواد معدنی، هورمون و … به سلامت خانم های حامله کمک می کند و از ایجاد عفونت مجاری ادراری، ورم پا و تهوع تا حد زیادی جلوگیری می نماید.
  6. به دلیل خواص چربی سوزی که دارد به سوزانده شدن چربی اضافه در شکم خانم های باردار کمک نموده و باعث می شود تا جنین سالم در بطن مادر رشد کند.
  7. باعث افزایش شیر مادر و تکرر ادرار در او می گردد.

وزوز گوش چیست؟ راه درمان وزوز گوش اینجاست!

عوارض نارگیل

 عوارض نارگیل در بارداری

درست است که مصرف نارگیل چه شیر و چه گوشت نارگیل برای سلامتی مادر و جنین مفید است اما عوارضی را نیز می تواند به همراه داشته باشد. عوارضی همچون:

درست است که نارگیل باعث آب شدن چربی شکم می گردد اما استفاده بی از اندازه نارگیل می تواند نتیجه عکس نشان داده و باعث افزایش وزن گردد.

استفاده بی رویه باعث افزایش کلسترول در خانم های باردار می شود.

امکان حساسیت در برخی افراد وجود دارد. به همین دلیل ابتدا تست حساسیت انجام دهید تا خدایی ناکرده برای خود یا جنینتان مشکلی ایجاد نگردد.

چگونه ناخن های قوی داشته باشیم؟ تقویت کننده طبیعی ناخن های شکننده!

حرف آخر

خوردن شیر یا میوه نارگیل در دوران بارداری نه برای مادر و نه برای جنین خطر آفرین نمی باشد در صورتی که تعادل وجود داشته باشد و خانم باردار زیاده رویه نکند. بهترین کار برای خانم های باردار قبل از استفاده از نارگیل این است که با پزشک متخصص خود در این باره صحبت نمایند و در صورت هیچ مشکلی از این میوه گرمسیری و پر از خاصیت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید