سوپ و غذای گیاهی

سوپ و سالاد از بهترین پیش غذاها هستند!

عرق شوید
این پست چقدر براتون مفید بود؟

سوپ و سالاد برای پیش غذا

ابتدا قبل از هر صحبتی باید گفت که اصلٱ پیش غذا به چه گفته می شود؟ در پاسخ دادن به این سوال باید بگوییم که پیش غذا به وعده‌های کوچک غذایی گفته می‌شود که قبل از وعده اصلی سرو می‌شود. این وعده‌های غذایی بسته به مناسبت ‏و ‏موقعیت، زمان سرو و میزان زمانی که صرف آماده سازی آن می‌شود از ساده تا بسیار خاص طبقه‌بندی می‌شوند. از محبوبترین پیش غذاها میتوانیم به سوپ و سالاد اشاره کنیم.

این را هم بدانید که پیش غذا در سفره های ایرانی وجود نداشته و امروزه این مورد وارد ایران و سفره های ایرانی شده است و اصالت پیش غذا بیشتر برای کشورهای غربی می باشد.

ممکن است خیلی کم پیش بیاید که افراد از خوردن سوپ و سالاد روگردانی کنند و می توان گفت که علاقه وافری به این دو نوع غذا، از خود نشان می دهند. خیلی ها سالاد را بعد از صرف غذا میل می کنند که می توان گفت که این کار اصلٱ کار درستی نمی باشد و بهتر است قبل از شروع کردن غذای اصلی از سالاد و همچنین سوپ استفاده کرد. به خصوص کسانی که در فکر رژیم گرفتن می باشند باید حتمٱ به این نکته توجه کنند و سالاد را قبل از صرف غذا میل نمایند.

چرا که با این کار باعث می شوند تا احساس سیری کنند و غذای اصلی را به اندازه میل نمایند. همچنین باید گفت که دانشمندان نیز به این عقیده دست پیدا کرده اند که خوردن یك كاسه سوپ كم‌ كالری یا سالاد، پیش از شروع غذای اصلی، یک برگ برنده‌ برای كاهش وزن مناسب در افراد به شمار می‌آید.

این نتیجه در بررسی ۸ برنامه غذایی كاهش وزن محبوب در کشور آمریكا، كه مصرف‌ كنندگان آنها تحت بررسی بالینی قرار گرفته‌ بودند، به دست آمده است.

رژیم ولومتریک بر اساس سوپ و سالاد

البته باید گفت در تمام این بررسی‌ها، رژیم ولومتریك باربارارولز – متخصص تغذیه در آمریكا – در صدر قرار گرفته بود. این رژیم، مصرف ‌كنندگان را به خوردن غذاهای كم كالری و پُر كردن رژیم غذایی با میوه و سبزی تشویق می‌كند. نكته ایی که در اینجا وجود دارد و قابل توجه است در این رژیم، این است كه خوردن یك كاسه سوپ كم‌ چربی یا سالاد، پیش از خوردن غذای اصلی از اصول این رژیم به حساب می‌آید.

باید گفت که پیش غذا به سه گروه تقسیم می شود که برای‌تان بیان خواهیم کرد؛

سوپ و سالاد

۱_ سوپ ها

سوپ‌ها نیز جزو پیش غذا به حساب می آیند و می توان به این موارد اشاره کرد: سوپ جو، سوپ کرفس با مرغ، سوپ سالمون، سوپ کدوحلوایی، سوپ پیاز فرانسوی، سوپ گوجه فرنگی، سوپ هویج، سوپ مرغ و…

۲_ سالاد ها

انواع سالاد: ماکارونی، سالاد میوه، سالاد گل‌کلم و انار، انواع سالاد کاهو با پنیر، سالاد تبوله، سالاد سیب‌زمینی، سالاد ‏سزار و سالاد سبزیجات و میوه.

۳_ فینگر فود، پیش غذا ساده

می توان گفت که فینگرفودها لقمه‌های کوچک هستند که معمولاً بدون استفاده از قاشق و چنگال و با دست میل می‌شوند. این لقمه‌ها می‌تواند ‏بسیار ساده تا بسیار خاص سرو شوند. برای استفاده از فینگرفود به‌عنوان پیش‌ غذا باید هنرنمایی کرد و حتی یک لقمه ساده پنیر ‏را بسیار زیبا تزیین کرد تا یک فینگرفود خاص به نظر بیاید. فینگرفودها می‌توانند به صورت لیوانی، لقمه‌ای، سیخ‌های کوچک ‏تهیه شده با نان تست یا خمیر و انواع کاناپ و اردو، که متفاوت می باشد. بسته به سلیقه و هنرنمایی آشپز سرو می شود.‏

کشک بادمجان و میرزاقاسمی نیز از غذاهای ایرانی می باشد که به عنوان پیش غذا می توان بر روی سفره گذاشت و سرو کرد. ‏آب دوغ خیار، کله‌جوش، دلمه، انواع کوکو، کوفته و … نیز به عنوان پیش غذا می توان آماده و سرو کرد.

برای داشتن رژیم غذایی فقط خوردن سوپ و سالاد کافی نیست و بهتر است به این موارد هم توجه کنید.

۱_ بهتر است حتماً صبحانه را به طور کامل بخورید و آن را از وعده غذایی خود حذف نکرده و در وعده اصلی غذایی روزانه خود قرار دهید.

۲_ در برنامه خود حتمٱ ورزش کردن را قرار دهید و چند دقیقه از وقت خود را صرف ورزش کردن بگذارید.

۳_ بهتر می باشد که برنامه غذایی‌تان را از مواد غذایی كم كالری و همچنین كم حجم با تعداد وعده‌های زیاد انتخاب كنید و در برنامه خود بگنجانید و از خوردن سوپ و سالاد به طور منظم استفاده کنید.

۴_ طبق برنامه ی كاهش وزنی که برای‌تان تعیین شده است، پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *