زیبایی و بهداشتی, صابون

صابون دست ساز گیاهی انتخاب مناسب پوست

ادویه خورشتی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

صابون در زندگی روزمره همه مردم چه به صورت جامد و قالبی و چه به صورت مایع حضور پررنگ داشته و دارد. اما خوب انتخاب صابون مناسب پوست و مو هم بسیار مهم است. اینکه صابون مورد نظرمان دست ساز یا طبیعی باشد یا از مواد شیمیایی تهیه گردد!

صابون های طبیعی نسبت به صابون هایی که از مواد شیمیایی و غیر طبیعی بدست می آیند کارایی بهتری دارند و همچنین با پوست فرد هم سازکار تر می باشد.

یکی از صابون های دست ساز که بسیار هم برای سلامت و زیبایی پوست و موی هر فردی مناسب می باشد صابون دست ساز گیاهی است.

در این مطلب سعی کردیم چند نمونه از صابون های دست ساز گیاهی که مناسب پوست شما است را به طور خلاصه بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع صابون دست ساز گیاهی

اینکه پیدایش صابون از چه زمانی آغاز شده به طور کاملٱ دقیق مشخص نیست اما ماده اولیه ایی که برای ساخت صابون استفاده می کردند از چربی گوسفندان و خاکستر گیاهان که خاصیت پاکنندگی دارند می باشد. امروزه نسبت به نوع پوست می توان یک صابونی که مناسب پوست است را تهیه نمود.

۱_ صابون حنا

صابون حنا باعث نرمی پوست شده و برای افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند بسیار مناسب می باشد. همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد آفتاب داشته و خنکی را به پوست ارمغان می دهد.

۲_ صابون آلوئه ورا

این صابون برای درمان آفتاب سوختگی مناسب بوده و به مرور زخم های بوجود آمده بر روی پوست را التیام می بخشد. همچنین استفاده مرتب باعث درمان آکنه و مرطوب نگاه داشتن پوست می گردد.

جالب است بدانید وقتی از این صابون دست ساز خانگی که با عصاره آاوئه ورا تهیه شده است به طور منظم استفاده کنید از علائم پیری زود راس پسشت جلوگیری می نمایید.

۳_ صابون اسطوخدوس

این صابون با ترکیب شیر بسیار برای پوست های حساس مناسب بوده و خارش پوست را به مرور از بین می برد.

۴_ صابون رزماری

این صابون برای پوست های خشک و آسیب دیده مناسب بوده و استفاده مرتب از این صابون باعث تقویت موها و همچنین باعث رشد سریع و آبرسانی پوست می گردد.

۵_ صابون بنفشه

به عنوان یک ضد جوش عمل نموده و از ریزش مو جلوگیری می نماید. همچنین یک سم زدای عالی برای پوست و لایه بردار به حساب می آوید.

صابون دست ساز گیاهی انتخاب مناسب پوست

۶_ صابون جعفری

اگر مایل هستید پوست صاف و جوانی داشته باشید پیشنهاد ما به شما استفاده از صابون گیاهی جعفری می باشد. یک صابون طبیعی است که به عنوان یک ضد لک و همچنین خاصیت سفیده کنندگی و بازسازی پوست را دارا می باشد.

این مواردی که برایتان بیان نموده ایم مقدار ناچیزی از انواع صابون های طبیعی و دست ساز گیاهی که می تواند مناسب نوع پوستی که دارید باشد. به صفحه ی اصلی صابونچی مراجعه کنید و از صابون های دست ساز آن بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *