طب سنتی

عفونت ادراری بزرگ و کوچک نمی شناسد

2/5 - (1 امتیاز)

عفونت ادراری بزرگ و کوچک نمی شناسد

بهتر است بدانید عفونت ادراری یک بیماری است که برایش بزرگ و کوچک فرقی نمی کند. به عبارتی همه گیر می باشد و حتی بیماری‌های مختلف را هم درگیر خود می‌ کند.

شاید برایتان شنیدن اسم ادرار، چندش‌آور باشد، ولی باید بدانید که بسیاری از بیماری‌ها مانند عفونت در ادرار و مثانه، به همین مایع بدن چندش آور بستگی دارد. البته بگوییم که این عفونت شایع، با بیماری‌های دیگر مانند انواع سرطان و دیابت هم در ارتباط می باشد. عفونت ادراری در زنان بیشتر شایع می باشد.

علائم عفونت ادراری

بهتر است بدانید که عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) معمولا با این علائم قابل شناسایی هستند:

_ تکرر ادرار

_ احساس درد یا سوزش در مجرای پیش از ادرار

_ کدر و بدبو

_ سنگ‌های کلیه و مثانه

_ تب و لرز ( که نشانه عفونت کلیه است.)

 

نقش تغذیه و طب سنتی در درمان عفونت ادراری

تغذیه و همچنین طب سنتی بهترین راه حل برای درمان این گونه بیماری ها می باشد و حتما بایستی به تغذیه اهمیت ویژه ایی داد.

عسل

عسل به عنوان طبیعی ترین و بهترین سلاح برای حافظت از مجاری ادراری مناسب می باشد. شما می‌توانید از این ماده طبیعی به عنوان یک ضماد خارجی هم برای بدن خود استفاده کنید.

آناناس

برای درمان کردن این نوع بیماری، می توان از میوه آناناس استفاده کرد. البته بگوییم که آب این میوه برای درمان کردن عفونت مثانه بسیار مؤثر می باشد.

آب انگور

برای بهبود یافتن سریع‌تر این بیماری می توانید از معجزه‌ آب انگور قرمز استفاده کنید. چرا که آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه، محافظ امنیت سیستم ادراری بدن شما می باشد.

معجون سیر و جعفری

اگر خدایی ناکرده دچار عفونت در ادرار و یا مثانه شد‌ه اید، استفاده کردن از گیاه جعفری به درمان شما بسیار می تواند کمک ‌کند. البته بگوییم که شما می‌توانید این گیاه را در کنار سایر گیاهان و سبزیجات نیز مصرف کنید.

مثلا شما می‌توانید مواد غذایی مثل سیر، زنجبیل و جعفری را در رژیم غذایی خود قرار دهید. چرا که این مواد دارای آنتی‌بیوتیک بوده و به درمان بیماری شما کمک بسیاری می توانند کنند. البته بگوییم که مواد غذایی مانند مارچوبه، کرفس، چغندر و خیار هم ادرار‌آور می باشند.

سرکه سیب

خوب است بدانید که سرکه هم می تواند عفونت‌های ادراری افراد به خصوص در خانم‌ها را درمان ‌کند. شستشو دادن واژن با سرکه سیب برای کاهش دادن سوزش‌های ناشی از عفونت، بسیار مؤثر می باشد.

لبنیات و ماست

شما همچنین می توانید با استفاده کردن از شیر و ماست به فکر درمان کردن این نوع عفونت باشید.

زغال اخته بخورید

شما می توانید برای درمان کردن عفونت ادراری خود زغال‌اخته بخورید. خواص آنتی‌بیوتیکی و آنتی‌اکسیدانی این میوه می تواند به دفع باکتری موجود در ادرار شما کمک بسیاری کند. البته این میوه برای کسانی که سابقه سنگ کلیه دارند یا برای رقیق شدن خون خود دارو مصرف می‌کنند، اصلٱ مناسب نیست.

آب بنوشید

آب به عنوان یک پاک‌کننده قوی برای عفونت ادراری بسیار مناسب است. برای خلاص شدن از این عفونت باید حتمٱ به وفور آب بنوشید.

عفونت ادراری

بیماری هایی که با عفونت ادرار مرتبط هستند

تغییر رنگ دادن ادرار می‌تواند یکی از نشان‌ های وضعیت سلامت بدن به شمار رود. شما حداقل باید روزی ۵ تا ۷ مرتبه ادرار کنید. سالم‌ترین ادرار، به رنگ زرد روشن می باشد. پس اگر رنگ ادرارتان تیره بود، باید بدانید که به اندازه کافی آب ننوشیدید و به همین دلیل سموم بدن‌ شما به درستی دفع نشده‌اند.

۱_ سرطان پروستات

می توان گفت سرطان پروستات یک از بیماری های شایع در مردان می باشد که دستگاه ادرار و مثانه آقایان را هم درگیر خود می‌کند. در واقع بزرگ شدن پروستات می‌تواند بر مجرای پیشاب فشار وارد سازد و دفع ادرار را نیز دشوار می کند. در این شرایط، مثانه ممکن است برای دفع ادرار سخت‌تر از قبل کار کند که این مشکل می‌تواند به آسیب‌دیدگی و خونریزی منجر شود.

۲_ سرطان مثانه

در مراحل اولیه سرطان مثانه، افراد ممکن است علائم بسیار کمی را تجربه کرده باشند. وجود خون در ادرار به طور معمول یکی از نخستین نشانه ها می باشد. مشاهده کردن خون در  ادرار می‌تواند به بسیاری از مشکلات رایج در مردان هم اشاره داشته باشد.

۳_ دیابت

اگر بعد از ادرار کردن بوی قند به بینی شما رسید، ممکن است نشانه یک چیز جدی در بدن شما باشد. مثلا وجود قند خون که وارد ادرار شده است. می توان گفت که قند خون غلیظ در ادرار یکی از نشانه‌های دیابت می باشد. در اصل کلیه مانند یک فیلتر عمل می‌کند، اگر این فیلتر خراب شود، خیلی از مواد از آن رد و وارد ادرار فرد می‌شوند.

زنانی که مبتلا به دیابت هستند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض ابتلا به این عفونت می باشند. چرا که سیستم ایمنی این افراد در مقابله با عفونت‌ها بسیار ضعیف‌تر است. عوامل دیگری که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند، عبارت‌ هستند از: بارداری، ام اس و هر عامل دیگری که روی جریان ادرار تأثیر داشته باشد. مثل سنگ کلیه، سکته و آسیب نخاعی.

سنگ کلیه و مثانه

بهتر است بدانید که اگر میزان مایع خون بسیار کم باشد یا خون ضایعات بسیار زیادی داشته باشد، محصولات زائد می‌توانند با مواد شیمیایی در ادرار مخلوط شده و باعث ایجاد سنگ‌های سخت در کلیه‌ها یا مثانه می شوند.

بی اختیاری ادراری

بسیاری از اشخاص، به خصوص در سالمندان هستند که در برخی مواقع از عمرشان بی‌اختیاری ادراری را تجربه می‌کنند. این اختلال بسیار رایج می باشد و همیشه باعث حس خجالت در افراد می گردد.

یائسگی زنان

خوب است بدانید که بعد از دوران یائسگی، عفونت ادراری به دلیل کمبود استروژن ممکن است بسیار شدید شود.

کودکان و عفونت ادراری

بهتر است بدانید که ختنه کردن یا نکردن کودکان در ابتلا به این بیماری بسیار مهم می باشد.

زنان باردار و عفونت های ادراری

می توان اینگونه گفت که عفونت ادراری در خانم‌های باردار بدون هیچ نشانه‌ای بوجود می آید. و این اتفاق می تواند باعث زایمان زودرس و عفونی شدن جنین در هنگام زایمان و همچنین آسیب‌رسانی به کلیه مادر نیز شود. البته خطر عفونت ادرار و مثانه با تعداد دفعات آمیزش جنسی هم می تواند مرتبط باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *