محصولات بهداشتی, مراقبت و سلامتی

مراقبت پوست با آنتی اکسیدان ها

خواص آنتی اکسیدان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

آنتی اکسیدان ها با محدود کردن تولید رادیکال های آزاد، که می توانند به پوست آسیب برساند، از پوست محافظت می کنند. با استفاده روزانه، آنها می توانند لنتیژین ها (لکه های آفتاب) را کاهش دهند، به مبارزه با علائم قابل مشاهده پیری و التهابات آرام پوست کمک کنند. آنتی اکسیدان هاباعث آبرسانی به پوست شده و باعث افزایش رطوبت برای احیای دوباره پوست می شوند. به طور خلاصه، آنتی اکسیدان ها محافظ پوست هستند و به کند شدن پیری پوست کمک شایانی می نمایند. به همین دلیل آنها می توانند شایسته جایگاهی در برنامه های معمول شما باشند.

رادیکال ها و آنتی اکسیدان های رایگان

اگر تا به حال دیده اید که یک سیب خرد شده قهوه ای شود، پس شما شاهد فرآیند اکسیداسیون بوده اید که ناشی از رادیکال های آزاد است. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که دارای یک یا چند الکترون جفت نشده هستند. برای به دست آوردن ثبات، آنها با سایر مولکول ها واکنش نشان می دهند و یک واکنش زنجیره ای ایجاد می کنند که به سلول های سالم آسیب می رساند.

بدن ما به طور طبیعی رادیکال های آزاد تولید می کند، اما همچنین می تواند در معرض عوامل محیطی مانند: اشعه ماورا UV بنفش، آلودگی، دود سیگار و سایر مواد شیمیایی باشد.

هنگامی که بیش از حد رادیکال های آزاد در پوست ما وجود داشته باشد، باعث استرس اکسیداتیو یا عدم تعادل بین تولید رادیکال های آزاد و توانایی بدن در مقابله یا سم زدایی از اثرات مضر آنها می شود.

خوشبختانه، مطالعات نشان داده است که گنجاندن آنتی اکسیدان ها در رژیم مراقبت از پوست می تواند به پوست کمک کند تا با آسیب رادیکال های آزاد مقابله کرده و از استرس اکسیداتیو بکاهد.

خواص آنتی اکسیدان

خواص آنتی اکسیدان برای پوست

ضد پیری

استرس اکسیداتیو کلاژن را تجزیه می کند، مانع روند ترمیم طبیعی پوست می شود و التهاب ایجاد می کند و این اثرات را به صورت: خطوط ریز، چین و چروک، شل شدن پوست، جوش های پوستی و لکه های پوستی مشاهده می کنید. با مهار رادیکال های آزاد، آنتی اکسیدان ها می توانند به جلوگیری و اصلاح این علائم قابل مشاهده کمک کرده و احساس جوانی تری به پوست بدهند.

ضد آفتاب

دکتر اشلی مگورون، متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره در ساحل منهتن، کالیفرنیا و مدیر پزشکی درمستور، توضیح می دهد: طبق تعریف، همه آنتی اکسیدان ها دارای خواص ضد التهابی هستند. آنها پاسخ التهابی پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید را کمرنگ می کنند، از آفتاب سوختگی جلوگیری می کنند و محافظت بیشتری در برابر آسیب خورشید ایجاد می نمایند.

ترمیم پوست

التهاب، روند نوسازی پوست را مختل می کند. با کاهش التهاب، آنتی اکسیدان ها به پوست اجازه می دهند خود را ترمیم کرده و آسیب دیدگی را اصلاح کنند. دکتر مگاورن می افزاید: برخی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C می توانند باعث تحریک تولید کلاژن شوند، که این امر برای پوست جوان بسیار حیاتی است.

روشن کننده رنگ پوست

رادیکال های آزاد و قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب همچنین می توانند باعث تغییر در تولید ملانین پوست ما شوند، باعث ایجاد لکه های تیره و ناهموار در رنگ پوست شوند. همچنین با کاهش آنتی اکسیدان ها می توانند از رنگدانه سازی غیرطبیعی پوست جلوگیری نمایند. برخی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C نیز برای مهار تیروزیناز، آنزیمی که تولید ملانین را تحریک می کند، کارساز می باشد.

بهترین ویتامین ها

بهترین آنتی اکسیدان ها برای پوست شما

آنتی اکسیدان ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها از سایر مواد قوی ترند. مواردی که در محصولات مراقبت از پوست موضعی استفاده می شود، می تواند سلول ها را در برابر اشعه ماورا بنفش، آلودگی و سایر عوامل محیطی محافظت کنند در اینجا محبوب ترین آنتی اکسیدان های موجود در محصولات مراقبت از پوست شما وجود دارد:

ویتامین A: به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کرده و باعث ترمیم بافت سلول های پوستی می شود.

ویتامین C: از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت نموده، جذب بهتر آهن، مقاومت بیشتر در برابر عفونت ها دارد.

ویتامین E: به بهبود شرایط پوستی کمک کرده و از غشای بدن محافظت می نماید.

این ویتامین های نام برده را می توان در: مواد غذایی دریایی، سبزیجات، میوه ها، مرکبات و … یافت نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *