پوست, زیبایی, لایه برادری

پاکسازی پوست | تکنیک های مناسب و عالی برای پاکسازی پوست 

عرق اسطوخدوس
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه پاکسازی پوست به صورت طبیعی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن اسطوخدوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d9%88%d8%af%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اکالیپتوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d9%88%d8%af%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بابونه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

اگر دوست دارید پوست شاداب و درخشانی داشته باشید می توانید از یک روش خانگی به نام بخور استفاده کنید. بخور صورت باعث تمیز شدن، تغذیه و احساس نشاط در پوست می شود. با ما همراه باشید در ادامه این مقاله نکات مهمی برای شما بیان کرده ایم.

پاکسازی پوست

بخار برای پوست شما چه می کند؟

بخار باعث باز شدن منافذ می شود و به از بین بردن هرگونه تجمع آلودگی برای پاکسازی عمیق کمک می کند وهمچنین گردش خون را تقویت می کند. باز شدن منافذ نیز جوش های سر سیاه را نرم می کند و حذف آنها را راحت تر می سازد. ترکیب بخار گرم و افزایش تعریق باعث گشاد شدن رگ های خونی و افزایش گردش خون می شود.

این افزایش جریان خون پوست شما را تغذیه کرده و باعث اکسیژن رسانی می شود و در نتیجه یک درخشش طبیعی و سالم را ایجتد می کند. بخار باعث می شود باکتری ها و سلول های ایجاد کننده آکنه آزاد شوند. باز کردن منافذ پوست باعث آزاد شدن سلول های مرده پوست، باکتری ها و سایر ناخالصی هایی می شود که منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه می شود و سبوم گیر کرده را آزاد می کند.

این روغن طبیعی (سبوم) توسط غدد چربی تولید می شود تا پوست و موها را چرب کند. هنگامی که چربی زیر سطح پوست شما گیر می کند زمینه رشد باکتری ها را ایجاد می سازد و باعث آکنه و جوش های سر سیاه می شود.

همچنین بخار با افزایش تولید روغن، پوست را آبرسانی می کند و به طور طبیعی صورت را مرطوب می نماید. بخار نفوذپذیری پوست را افزایش می دهد و باعث می شود محصولات مراقبت از پوست بهتر جذب شود و کارآیی بهتری داشته باشند.

افزایش جریان خون در هنگام بخار صورت باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. این باعث می شود پوستی قوی تر و جوان تری داشته باشید و احساس بخار گرم روی صورت شما آرامش بخش است. بخار می تواند به رفع احتقان سینوسی و سردردهایی که اغلب با آن همراه است کمک کند. افزودن برخی روغنهای اساسی به بخار می تواند تأثیر آن را افزایش دهد.

تکنیک های مناسب برای پاکسازی پوست

استفاده از یک کاسه یا سینک آب داغ

یک حوله بزرگ بردارید و یک مکان را انتخاب کنید. اگر این کار را روی سینک انجام می دهید باید یک چهار پایه با اندازه مناسب انتخاب کنید تا راحت این کار را انجام دهید. ولی اگر شرایط استفاده از سینک را ندارید می توانید از یک کاسه استفاده کنید. موهای خود را به سمت بالا بفرستید تا در صورت شما نباشند و صورت و همچنین گردن خود را ابتدا با یک پاک کننده تمیز کنید.

ابتدا ۴ تا ۵ لیوان آب جوش آمده کنید و هنگامی که آب جوش آمد یک مشت گیاه مورد نظر را به آن اضافه کنید و سپس هم بزنید. حالا وقت آن است که حرارت را کم کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه اجازه دهید با درب بسته بجوشد و سپس داخل سینک یا کاسه بریزید.

در این مرحله می توانید از چند قطره روغن اساسی نیز استفاده کنید و آن را به آب اضافه کنید. در پایان حوله را روی سر و گردن خود بگذارید و به اندازه ۱۵ سانتیمتر بالاتر از آب نگه دارید. هر از گاهی گوشه حوله را بلند کنید تا کمی خنک شوید و سر خود را بالا و پایین کنید و ثابت نگه ندارید. ۵ تا ۱۰ دقیقه می توانید این کار را انجام دهید.

بخار با حوله های گرم

در این روش ابتدا شیر آب گرم را باز کنید یک حوله در دست بگیرید و سینک  یا کاسه خود را از آب گرم پر کنید تا حوله کاملا خیس شود. سپس گیاهان را به آن اضافه کنید و موهای خود را از صورت دور کنید. با استفاده از یک تمیز کننده ابتدا صورت و گردن را کاملا بشویید و سپس حوله خیس خورده را از آب داغ بیرون بکشید. حوله را روی صورت خود قرار دهید و طوری تنظیم کنید که کل صورت شما از جمله چشم ها را بپوشاند و ۵ دقیقه در همین حالت استراحت کنید.

بخار صورت خانگی برای پاکسازی پوست

استفاده از دستگاه بخار شیوه ای دیگر برای بخار دادن صورت است. ابتدا دستگاه بخار را روی میز نزدیک یک خروجی قرار دهید تا بتوانید آن را به برق وصل کنید. موهای خود را محکم کنید که از صورت شما جدا شده و صورت خود را با یک تمیز کننده ملایم و لایه بردار بشویید.

صورت خود را درون قسمت مخروطی قرار دهید و همانطور که در جزوه دستورالعمل دستگاه بخار شما آمده است ۱۲ تا ۲۰ سانت فاصله بگیرید. به مدت ۲ یا ۳ دقیقه در یک زمان بخار با ۱ دقیقه استراحت بین آنها این کار را انجام دهید.

بخار حرفه ای

شما می توانید از یک متخصص بخواهید که به شما بخار صورت بدهد. در طول پاکسازی قسمت صورت متخصص زیبایی از دستگاه بخار برای آماده سازی پوست شما استفاده می کند. برخی از متخصصان زیبایی نیز در مرحله لایه برداری از دستگاه بخار پز استفاده می کنند تا بهترین نتایج ممکن را بدست آورند. بخار بر اساس میزان حساسیت شما تنظیم می شود و تجربه ای آرامش بخش و موثر ایجاد می کند.

افزودن گیاهان و روغن ها

افزودن گیاهان خشک و روغن به بخار شما ممکن است مزایای بیشتری را به همراه داشته باشد. تصور می شود که برخی گیاهان برای انواع مختلف پوست مفیدتر هستند. برخی از روغنهای اساسی و گیاهان دارای اثر آرامش بخش یا تقویت کننده هستند.

گیاهان

بابونه می تواند به التهاب و درماتیت پوست کمک کند و برای انواع پوست از جمله پوست های حساس عالی است. همچنین رزماری این گیاه معطر ممکن است برای کسانی که پوست چرب دارند گزینه مناسبی باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه بابونه در عطاری انلاین[/info_box]

روغن ها برای پاکسازی پوست

اسطوخودوس این گیاه برای پوست های خشک یا اگزما عالی است و دارای مزایای آرامبخش آروماتراپی است. شمعدانی این روغن مشتق شده از گل شمعدانی یک قابض طبیعی است که پوست را سفت می کند. اگر با آکنه سر و کار دارید یا دچار احتقان هستید اکالیپتوس یک گزینه مناسب است.

پرتقال

پرتقال علاوه بر داشتن خواص آروماتراپی، نشاط آو رنیز می باشد و به مسدود شدن منافذ و صورت کدر نیز کمک می کند.

نکات و ترفندهای کلی برای استفاده از بخور

در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از بخور صورت ببرید.

آماده سازی

هیدراته کردن و نوشیدن آب قبل از قرار گرفتن در معرض هر نوع گرما ایده خوبی است بنابراین قبل از شروع کار مقداری آب بنوشید. صورت خود را با یک پاک کننده ملایم با یک لایه بردار بشویید تا پوست شما آماده بهره مندی از تمام مزایای بخور باشد.

در طول بخار

چشمان خود را بسته نگه دارید. راحت تر خواهید بود خطر تحریک چشم ها را ندارید و می توانید به پلک های خود اجازه دهید از مزایای بخار لذت ببرند. صورت خود را ۱۲ تا ۲۰ سانت دور نگه دارید. شما نباید خیلی به کاسه یا سینک ظرفشویی نزدیک شوید چون، خطر سوختن وجود دارد. در صورت استفاده از دستگاه بخار صورت دستورالعمل ها را دنبال کنید. دفترچه راهنما را بخوانید و از دستگاه بخار صورت خود طبق دستور استفاده کنید.

فورا بعد از انجام بخور با آب ولرم بشویید و خشک کنید. پوست شما بسیار حساس خواهد بود بنابراین با مالیدن با یک حوله آن را تحریک نکنید. از کرم یا سرم مرطوب کننده استفاده کنید چون اثرات مرطوب کننده یا سرم شما بعد از بخار افزایش می یابد. اگر بدنتان جوانتر به نظر می رسد زمان مناسبی برای استفاده از کرم ضد پیری است.

صورت خود را ماساژ دهید.

با انگشتان خود پیشانی، گونه ها و گردن خود را با ضربه های رو به بالا به آرامی ماساژ دهید. مگر اینکه پوست چرب یا حساسی دارید می توانید از کمی روغن صورت برای تقویت ماساژ خود استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن اکالیپتوس در دکتر اویل[/info_box]

عوارض و خطرات احتمالی در پاکسازی پوست

بخار می تواند باعث سوختگی های جدی شود بنابراین رعایت فاصله ایمن از منبع بخار ضروری است. اگر با روش حوله مرطوب صورت خود را بخارپز می کنید مطمئن شوید که حوله گرم است و داغ  نیست. اگر مبتلا به روزاسه هستید ممکن است بخواهید از بخار دادن صورت خودداری کنید.

گرما رگ های خونی را متسع می کند که به قرمزی کمک می کند. اگرچه بخارپز می تواند پوست را آبرسانی کند اما افرادی که دارای پوست بسیار خشک و اگزما هستند باید احتیاط بیشتری کنند. جلسات بخار را فقط به چند دقیقه محدود کنید تا از تحریک جلوگیری شود. در صورت دیدن هرگونه تحریک بهتر است با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *