آرایشی و زیبایی, مراقبت و سلامتی

چه محصولات طبیعی مناسب پوست صورت آقایان است؟

پوست صورت آقایان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

اصلی ترین موضوع برای خرید کرم یا روغن های طبیعی یافتن نوع پوست شما است، چون هر کس نوع پوست متفاوتی دارد و این موضوع مهم است که از محصولات مراقبتی مناسب پوست خود استفاده کنید. اگر مایل هستید بدانید چه روغن و چه محصول طبیعی برای سلامت و زیبایی پوست مردان مناسب است پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

پوست صورت آقایان

روش رایج برای تشخیص پوست خشک، چرب یا مختلط

روش اول: صورت خود را بوسیله پاک کننده ملایم بشویید، بعد با حوله خشک کنید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بدون افزودن هیچ گونه محصول مراقبت از پوست بماند. بعد از ۳۰ دقیقه پوست خود را در آینه بررسی کنید.

با انگشت دست روی پوست صورت مخصوصا، روی بینی، گونه ها و پیشانی دست بزنید اگر مشاهده کردید پوست این نواحی چرب و حالت درخشندگی دارد، پس پوست چربی دارید. ولی اگر ظاهری لکه دار دارید و احساس سفتی می کنید، پس پوست خشکی دارید.

اگر هم متوجه هر گونه ترکیب نامتعادل از مناطق چرب و خشک در صورت شدید، پوست مختلط یا پوست معمولی دارید. اما وقتی بعد از شستن صورت قرمزی با احساس خارش پیدا کردید، پوست شما یعنی حساسی است.

روش دوم: از فروشگاه محل خود یک کاغذ لکه گیر تهیه کنید و با استفاده از پاک کننده ملایم صورت خود را تمیز کنید. بعد از یک ساعت، کاغذ لکه دار را روی صورت فشار دهید. اگر پوست شما چرب باشد کاغذ لکه گیر سریع چربی را روی پوست جذب می کند. همچنین می توان ورق را در نور نگه دارید و با دقت به کاغذ نگاه کنید.

اگر مقدار زیادی روغن پیدا کردید، پوست چربی دارید. اما اگر روغن خیلی کمی روی کاغذ بود، پس پوست خشکی دارید و اگر یک مقدار روغن روی ورق بود، پوست مختلط دارید.

روش سوم: به یک متخصص مراجعه کنید. اگر از روش های بالا استفاده کرده اید و هنوز از نوع پوست خود مطمئن نیستید، باید به متخصص پوست مراجعه کرده تا از نوع پوست خود با خبر شوید. بعد از شناخت نوع پوست خود، می توانید راحت تر تشخیص دهید چه نوع کرم صورت برای نوع پوست شما بهتر است. پوست مردان نیز همچون زنان به ۴ قسمت تقسیم می شوند.

پوست صورت آقایان

نکات مراقبت از پوست صورت آقایان

مراقبت از پوست یک فرآیند دلهره آور برای مردان است. اما اگر دوست دارید پوستی سالم و خوب داشته باشید مراقبت از پوست خود را باید جدی بگیرید.

برای مراقبت از پوست صورت مردان و به دست آوردن پوستی نرم و درخشان چه باید کرد؟ تا جای که می توانید از صابون برای شستن صورت استفاده نکنید. مراقبت از حفظ سطح رطوبت بهترین راه برای سلامت پوست است.

  • آبرسانی طبیعی پوست

سعی کنید به اندازه کافی آب بنوشید چون هر مردی باید ۱۰ فنجان آب بنوشد تا سموم به راحتی از بدن خارج شوند. اگر فکر می کنید که پوست شما هنوز احساس خشکی می کند، بعد از دوش گرفتن از لوسیون آبرسان استفاده کنید. شستن صورت با یک شوینده ملایم باعث می شود فرم خوبی داشته باشید و برخلاف صابون ها هیچگونه صابونی روی پوست باقی نمی گذارد.

با استفاده از کرم پس از اصلاح یا مرطوب کننده می توانید به آبرسانی پوست کمک کنید. تیغ زدن های مستقیم باعث ایجاد لرزش می شوند و شما را در برابر عفونت ها و میکروب ها غیر مسلح می کنند.

امروزه کارایی افترشیوها بیشتر شده است. کرم های پس از اصلاح بدون هیچگونه الکل برای مرطوب کردن پوست مناسب هستند. همچنین می توانید بعد از اصلاح، از مرطوب کننده استفاده کنید.

تراشیدن بوسیله تیغ می تواند پوست را لایه برداری کند، همیشه ضروری است که بلافاصله پس از اتمام اصلاح، از مرطوب کننده خوب یا کرم پس از اصلاح استفاده کنید.

با استفاده از شستشو و لایه بردار صورت قبل از اصلاح می توانید پوست خو را برای اصلاح آسان و صاف آماده کنید. اگر شما دارای پوستی ملتهب هستین می توانید از تیغ های دارای تیغه های زیاد استفاده کنید تا راحت تر بتراشد و این توانایی را دارد تا موهای زیر سطح پوست را کوتاه کند.

ولی احتمال دارد موهای فر را قبل از شکستن سطح پوست به داخل پوست شما بپیچند. حتما قبل از اصلاح، موها و پوست را مرطوب کنید تا نرم شود. از کرم مو مرطوب کننده استفاده کنید و بعد موها را در جهت رشد موی خود اصلاح کنید. بعد از هر ضربه کشیدن روی پوست آن را بشویید.

  • ضد آفتاب برای پوست صورت آقایان

اکثر مردان از مصرف کرم ضدآفتاب چشم پوشی می کنند، حتی اگر در خانه هستید و یا اگر زمستان است، کرم ضد آفتاب شما باید حداقل SPF 30 باشد. شما باید در تمام ۳۶۵ روز سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. سعی کنید که ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید تا بهتر جذب شود.

تغذیه پوست

آیا می خواهید پوست شما به طور طبیعی تغذیه شود؟

هیچ چیز نمی تواند جای گنجاندن بهترین غذا در رژیم غذایی شما باشد. با خوردن روزانه چند عدد بادام می توان پوست مورد نیاز خود را تقویت کرد. بادام و سایر غذاها مانند: ماهی تن و ماهی آزاد حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب حیاتی هستند که موجب کاهش التهاب می شود، برای رفع خطوط ریز و لکه ها موثر هستند. در حد امکان میزان مصرف سدیم و میان وعده های شور را کاهش دهید، غذاهای نمکی خوشمزه هستند، اما در پف زیاد نیز نقش دارند.

  • روغن نارگیل پوست صورت آقایان

روغن نارگیل، سال ها به عنوان یک چربی اشباع شده “بد” برچسب گذاری شد، اما امروزه محققان آن را غذای “جادویی” با خواص چربی سوز، ضد قارچ و ضد باکتری می دانند. روغن نارگیل پوست مردان را تغذیه و آبرسانی می کند.

بهتر است که بوسیله این روغن از موها و لب های خود محافظت کنید و خطوط و چین و چروک های ریز را کاهش دهید. یک مطالعه جدید نشان داد که روغن نارگیل برای درمان: اگزما، درماتیت آتوپیک و سایر بیماری های مزمن پوستی که باعث خارش شدید و بثورات قرمز می شود مناسب است.

استفاده از روغن نارگیل بهترین گزینه برای مردان است که از پوست مرطوب و سالم بدون انسداد منافذ و ایجاد هر گونه جوش استفاده کنند. این روغن باعث می شود ریش مردان به طور یکنواخت و بدون برجستگی های تیغ رشد کند.

  • دانه کنجد

دانه های کنجد: کنجد قهوه ایی، کنجد سیاه و کنجد سفید یکی از اجزای اصلی در آشپزی از زمان های بسیار قدیم است. این دانه ها غذاهای مفیدی هستند، همچنین خاصیت حفظ انعطاف پذیری و نرمی پوست را دارد و معجزه می کنند. خواص روغن استخراج شده از طریق دانه های کنجد: مملو از آهن، فسفر، کلسیم، امگا ۶، ویتامین B و ویتامین E است و زیبایی پوست را افزایش می دهند. کنجد با خاصیت SPF طبیعی، از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و رادیکال های آزاد محافظت می کند.

مردان می توانند با مصرف کنجد از خواص مرطوب کننده و محافظتی در برابر آفتاب استفاده ببرند. دانه کنجد مزیت های دیگری مثل: آنتی اکسیدان های قوی، خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و کاهش علائم پیری کمک می کند تا پوست جوان و شادابی داشته باشید.

  • روغن زیتون برای پوست صورت آقایان

چند دهه پیش، درختان زیتون زیادی را در حوضه مدیترانه کاشتند تا از مزیت های بیشمار آن برای پوست و سلامت بهره ببرند. این روغن که از درختان زیتون استخراج می شود سال ها است که یکی از پایه های اصلی زیبایی محسوب می شود، زیرا سرشار از پلی فنول ها و امگا ۳ ضد پیری است.

پوست مردان به طور کلی سخت تر و سفت تر از زنان است، به همین دلیل روغن زیتون می تواند برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست و ریش مردان مفید باشد. با استفاده از روغن زیتون می توان خارش های ناشی از رویش ریش، اصلاح یا سایر مشکلات پوستی را به راحتی برطرف کرد.

روغن زیتون در کنار اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها و همچنین به دلیل داشتن ویتامین K شفابخش برای پوست به نرم شدن، آبرسانی و چاق شدن پوست مردان کمک می کند. این روغن به عنوان یک عامل طبیعی ضد میکروبی و ضد التهابی عمل می کند به همین دلیل توانسته است تاثیر خوبی برای پوست های مستعد آکنه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *