تغذیه, خواص گیاهان دارویی, درمان, دمنوش و چای, سلامت, گیاهان دارویی

چای برای آلرژی | چای چه فوایدی برای درمان آلرژی دارد؟

خواص نارگیل در زمان بارداری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه چای یک درمان خانگی برای آلرژی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه گزنه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a8%d8%b1%da%af-%da%af%d8%b2%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d9%86%d8%a7%da%a9%d9%88%d8%a8-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه شیرین بیان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

عموما بیشتر گیاهان گلدار، علف های هرز و درختان از خود ترشحی ایجاد می کنند که آلرژی زا هستند و خیلی از مردم را با خود درگیر می کنند و علایمی مانند: سرفه، خارش، عطسه و آبریزش چشم را به وجود می آورد که بسیار آزار دهنده است.

برای برطرف کردن این آلرژی لازم نیست که به دکتر بروید. بلکه با داروهای معمولی مانند آنتی هیستامین می توانید خود را درمان نمایید. البته با دمنوش هایی مانند: چای سبز و چای گزنه که در آنها آنتی هیستامین موجود است نیز میتوانید علایم حساسیت های فصلی را درمان نمایند.

این بیماری برای عده ای که سیستم ایمنی بدن آنها چیزهایی از محیط را برای خود احساس می کنند و به آن واکنش نشان می دهند و این واکنش عمدتا فصلی یا سالی می باشد.

این احساس ممکن است در فصل هایی مانند: پاییز، بهار و تابستان اتفاق افتد. به صورتی است که گرده های گل یا علف های هرز در هوا پراکنده می شوند و باعث خفگی و عطسه در افرادی می شود. یک نوع آلرژی سالانه است که با: مو و شوره حیوانات، سوسک ها، کنه، دود گازوئیل. عطر و دود سیگار در طول سال برای فرد ایجاد می شود و او را آزار می دهد.

تب یونجه علایم فراوانی در بدن دارد که عبارتند از: گرفتگی بینی، خارش چشم، بینی، دهان و بی خوابی. بعضی افراد که به تب یونجه گرفتار هستند ممکن است در گلوی خود احساس خارش یا سوزش نمایند و همچنین ورم دهان، گلو و زبان را داشته باشند که در موقع غذا خوردن ناراحت شوند. پس باید با خوردن سبزیجات و میوه های پخته شده این احساس را بر طرف نمایند.

چای برای آلرژی

چای برای درمان آلرژی

داروهای گیاهی که جزء آنتی هیستامین هستند و برای کاهش آلرژی مفیدند عبارتند از:

گزنه

گزنه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته و می تواند به درمان آلرژی کمک نماید. پودر گزنه را در آب جوشیده شده اضافه کرده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی آن را بپوشانید ۳ تا ۴ فنجان در روز میل کنید تا از آلرژی در امان بمانید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خواص گزنه | ۶ فواید منحصر به فرد گیاه گزنه برای سلامتی [/info_box]

زنجبیل

یک گیاه گلدار است که از ریشه آن در آشپزی استفاده می شود. عصاره زنجبیل و لوراتادین دارویی مناسب برای آلرژی هستند و علایمی را که در بینی به بوجود آمده را درمان می کنند. البته عصاره زنجبیل عوارض کمتری برای بدن دارد. پودر زنجبیل را نیز کامل دم کنید و روزی ۱ تا دو بار در روز مصرف نماید.

چای سبز برای درمان آلرژی

چای سبز نیز برای کاهش علایم حساسیت کمک می کنند. چون باعث مسدود شدن هیستامین می
شود و با تحقیقات صورت گرفته گروهی که به گرده صدر حساس بودند با مصرف چای سبز بعد ۱۱ هفته در فصل گرده افشانی بیماران دیگر آلرژی نداشتند و بهبود پیدا کردند. چای سبز را ۳ تا ۵ بار در روز باید مصرف نمود تا آلرژی را کاهش دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان آلرژی لاتکس | آلرژی لاتکس چیست؟ [/info_box]

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان برای درمان بسیاری از بیماری ها مهم است و آلرژی را نیز به دلیل ضد التهابی بودن درمان می کند. ریشه شیرین بیان را بعد دم کردن ۳ تا ۴ بار در روز بعد از غذا برای حساسیت میل شود. البته این ریشه را نباید از چهار هفته بیشتر مصرف کرد.

چای رزماری برای آلرژی

رزماری خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی داشته و برای اختلالات تنفسی بسیار مناسب است. با انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده شده که برای پیشگیری و درمان آسم و حساسیت مفید است. رزماری را ۱-۲ گرم را در ۱۵۰ میلی گرم آب جوش دم نمایید و برای حساسیت فصلی میل کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان آلرژی | ۶ داروی گیاهی برای رینیت آلرژیک[/info_box]

عوارض انواع چای برای آلرژی

این گیاهان عوارض جانبی نیز ممکن است داشته باشند. مانند:

  • مصرف گزنه امکان دارد عوارض گوارشی ایجاد نماید.
  • زنجبیل ممکن است: سوزش سر دل، اسهال، سوزش دهان و گلو و ناراحتی های شکمی را ایجاد نماید و کسانی که باردارند قبل مصرف با پزشک خود مشورت نمایند.
  • چای سبز عوارض چندانی ندارد ولی کسانی که به صورت قرص مصرف کرده اند به بیماری کبدی دچار شده اند. پس باید با پزشک مشورت شود. چای سبز را اگر با دوز بالا مصرف نمایید سطح خون و اثر بخشی بتابلوکر را کاهش می دهد.
  • اگر شیرین بیان به مدت طولانی مصرف شود می تواند فشار خون را افزایش و سطح پتاسیم را نیز کاهش دهد.
    کسانی که ناراحتی قلبی یا فشارخون بالا دارند قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایند.
  • اگر رزماری را با دوز بالا مصرف کنید عوارضی مانند : استفراغ، کما، اسپاسم و مایع در ریه را ایجاد خواهد کرد. زنان باردار از مصرف آن باید خودداری نمایند.
  • اگر زردچوبه را برای آلرژی در دوران بارداری زیاد مصرف نمایید بسیار خطر ناک است.

بعضی از دمنوش ها و چای ها برای آلرژی مضر هستند و حساسیت را دو چندان می کنند. به همین دلیل همیشه برچسب محصول را بخوانید تا از مواد آن با خبر شوید.

آخر

گیاهان زیادی باعث آلرژی می شوند و گیاهانی هم وجود دارند بسیار آرام بخش هستند و اعصاب را تقویت می کنند. کسانی که چای را برای آرام شدن و کاهش آلرژی مصرف می کنند باید با پزشک مشورت نمایند. شاید عوارض داشته باشند و یا ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید تداخل پیدا کنند. پس در مصرف آنها باید دقت کافی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *