ادویه جات, تناسب اندام, رژیم غذایی, سلامت

کاهش وزن با داروهای گیاهی | ۱۳ گیاه که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

گرانول نمک نارنجی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه کاهش وزن با داروهای طبیعی و گیاهی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل قرمز” link=”https://attarchian.com/product/%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-%d8%ae%d8%b4%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جینسنگ” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%ac%db%8c%d9%86%d8%b3%d9%86%da%af/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زیره سبز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”هل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%87%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پونه کوهی” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%be%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%88%d9%87%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

کاهش وزن با داروهای گیاهی

کاهش وزن با ۱۳ داروهای گیاهی

رژیم غذایی شما در واقع ارتباط مستقیم با وزن شما دارد. شاید شما متوجه ادویه های که در کابینت آشپزخانه شما وجود دارند نباشید ولی همین ادویه ها در کاهش وزن بسیار مفید هستند. ما در این مقاله ۱۳ مورد گیاه شگفت انگیز برای کاهش وزن را به شما معرفی می کنیم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

  1. شنبلیله

یکی از گیاهان طبیعی برای کاهش وزن شنبلیله می باشد. شنبلیله یک ادویه رایج خانگی است که از گیاهی متعلق به خانواده حبوبات گرفته می شود. شنبلیله ممکن است به کنترل اشتها و کاهش مصرف غذا برای کاهش وزن کمک کند. شنبلیله احساس سیری را افزایش داده و گرسنگی و مصرف غذا را کاهش می دهد. همچنین مصرف چربی روزانه را تا ۱۷ درصد کاهش می دهد.

  1. فلفل قرمز

یکی دیگر از گیاهان موثر در کاهش وزن فلفل قرمز می باشد. فلفل دلمه ای نوعی فلفل چیلی است که به طور معمول برای طعم دادن به بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. فلفل قرمز دارای ماده ای حاوی ترکیب کپسایسین است. کپسایسین می تواند متابولیسم را کمی افزایش داده و تعداد کالری هایی را که در طول روز می سوزانید را افزایش دهد.

کپسایسین همچنین ممکن است گرسنگی را کاهش داده و باعث کاهش وزن شود. مصرف کپسول کپسایسین باعث افزایش میزان سیری و کاهش کل کالری دریافتی می شود. در ضمن خوردن وعده غذایی حاوی کپسایسین سطح گرلین هورمون مسئول تحریک گرسنگی را کاهش می دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید فلفل قرمز در عطاری انلاین[/info_box]

  1. زنجبیل

از موارد بسیار معروف برای کاهش وزن می توان از زنجبیل نام برد. زنجبیل ادویه ای است که از ریزوم گیاه زنجبیل گلدار تهیه می شود. زنجبیل می تواند به کاهش وزن نیز کمک کرده و اغلب در طب عامیانه به عنوان یک درمان طبیعی برای انواع مختلف بیماری ها استفاده می شود.

مکمل زنجبیل به طور قابل توجهی هم وزن بدن و هم چربی شکم را کاهش می دهد. زنجبیل با کاهش متابولیسم و ​​سوزاندن چربی و کاهش همزمان جذب و اشتهای چربی به کاهش وزن کمک می کند.

  1. پونه کوهی

پونه کوهی گیاهی است چند ساله از خانواده گیاهی: نعناع، ریحان، آویشن، رزماری و مریم گلی می باشد. پونه کوهی حاوی کارواکرول که یک ترکیب قوی است می باشد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند. مکمل های کارواکرول بر برخی از ژن ها و پروتئین های خاصی که سنتز چربی را در بدن کنترل می کنند تأثیر مستقیم می گذارد. البته تحقیقات انسانی بیشتری در مورد پونه کوهی لازم است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه پونه کوهی در عطاری انلاین[/info_box]

  1. کاهش وزن با داروهای گیاهی :جینسنگ

یکی دیگر از گیاهان برای کاهش وزن جینسنگ می باشد. جینسنگ گیاهی با خواص ارتقاء دهنده سلامتی است که اغلب در طب سنتی چینی به عنوان ماده اصلی مورد توجه قرار می گیرد. جینسنگ را می توان به چند نوع مختلف از جمله: کره ای، چینی و آمریکایی طبقه بندی کرد. همه آنها به یک جنس از گیاهان جینسنگ تعلق دارند. جینسنگ با تغییر چربی و تاخیر در جذب چربی روده ای با چاقی مقابله می کند. هنوز مطالعات و تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

  1. کاکتوس

کاکتوس گیاهی است که اغلب در بسیاری از قرص های رژیم غذایی گنجانده شده است. تصور می شود که با افزایش سطح سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی می باشد به طور مستقیم بر بدن تأثیر بگذارد و باعث کاهش وزن شود.

  1. زردچوبه

یکی از ادویه های که در هر آشپزخانه ای یافت می شود زردچوبه می باشد که تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد. زردچوبه ادویه ای است که به خاطر طعم، رنگ پر جنب و جوش و خواص دارویی قوی، مورد استفاده قرار می گیرد. زردچوبه دارای کورکومین بوده که باعث سلامتی و رفع التهاب و همچنین کاهش وزن می شود. مکمل کورکومین با مسدود کردن سنتز چربی، وزن بدن و چربی بدن را کاهش می دهد.

  1. فلفل سیاه

فلفل سیاه یک ادویه رایج خانگی است که از میوه خشکتاک گلدار، بومی هند گرفته شده است. این ماده حاوی ترکیبی قوی به نام پیپرین است که هم طعم تند و هم اثرات احتمالی کاهش وزن را تأمین می کند. مصرف مکمل پیپرین به کاهش وزن بدن با رژیم غذایی پرچرب حتی بدون تغییر در مصرف غذا کمک می کند. البته مطالعات بیشتری برای تعیین چگونگی تاثیر پیپرین و فلفل سیاه بر کاهش وزن در انسان مورد نیاز است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید فلفل سیاه در عطاری انلاین[/info_box]

  1. کاهش وزن با داروهای گیاهی :گیمنما سیلوستر

گیمنما سیلوستر گیاهی است که اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای کمک به کاهش سطح قند خون مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند نیز مفید باشد. این ماده حاوی ترکیبی به نام ژیمنمیک اسید است که می تواند به کاهش شیرینی غذاها برای دفع هوس های قندی کمک کند. مصرف گیمنما سیلوستر اشتها و مصرف غذا را در مقایسه با گروه کنترل کاهش می دهد. در ضمن خوردن گیمنما سیلوستر به حفظ وزن بدن با رژیم غذایی پرچرب کمک می کند.

  1. دارچین

یکی دیگر از گیاهان موثر در کاهش وزن دارچین می باشد. دارچین یک ادویه معطر است که سرشار از آنتی اکسیدان است و چندین فایده برای سلامتی دارد. دارچین می تواند کاهش وزن را افزایش دهد و به ویژه در تثبیت قند خون موثر است. همچنین ممکن است به کاهش اشتها و گرسنگی کمک کند. یک ترکیب خاص موجود در دارچین می تواند اثرات انسولین را تقلید کند و به انتقال قند از جریان خون به سلول های شما کمک می کند تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد.

دارچین همچنین ممکن است سطح برخی از آنزیم های گوارشی را کاهش دهد تا تجزیه کربوهیدرات ها را کند کند. البته هنوز تحقیقات کاملی برای اثبات این موارد وجود ندارد و به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

  1. عصاره دانه قهوه سبز

عصاره دانه قهوه سبز معمولاً در بسیاری از مکمل های کاهش وزن یافت می شود. این محصول از دانه های قهوه که بو داده نشده اند و دارای اسید کلروژنیک بالایی است ساخته شده است و تصور می شود تاثیرات بالقوه ای در کاهش وزن در بر دارد.

یک مصرف قهوه سبز حتی بدون تغییر در میزان کالری دریافتی باعث کاهش شاخص توده بدنی و چربی شکم می شود. ولی برای ارزیابی اثربخشی دانه قهوه سبز در کاهش وزن مطالعات بیشتری با کیفیت بالا مورد نیاز است.

  1. زیره سبز

زیره سبز ادویه ای است که از دانه های خشک شده و آسیاب شده یک گیاه گلدار از خانواده جعفری تهیه می شود. این میوه به دلیل طعم آجیلی متمایزش مشهور است و دارای مزایای سلامتی از جمله پتانسیل تسریع کاهش وزن و چربی سوزی است. بزرگسالانی که ۳ بار در روز مکمل زیره مصرف می کردند ۱ کیلوگرم بیشتر از کسانی که دارونما مصرف می کردند کاهش وزن داشتند.

  1. هل

یکی دیگر از گیاهان مورد استفاده در کاهش وزن هل می باشد. هل یک ادویه بسیار گران قیمت است که از دانه های یک گیاه در خانواده زنجبیل تهیه می شود. پودر هل به کاهش چربی شکم در رژیم غذایی پرچرب و دارای کربوهیدرات بالا کمک می کند. هل سیاه به طور خاص در کاهش چربی شکم و کل چربی بدن و حتی افراد دارای رژیم غذایی پرچرب موثر است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید هل در عطاری انلاین[/info_box]

کلام آخر

گیاهان و ادویه های فوق هنگامی که به عنوان چاشنی برای غذاها استفاده می شود می توانند فواید فزاینده ای برای سلامتی با حداقل خطر عوارض جانبی ایجاد کنند. فقط توجه داشته باشید: زیاده روی نکنید بیش از یک قاشق غذاخوری در روز مصرف نکنید و حتماً آنها را با غذاهای کامل غنی از مواد مغذی ترکیب کنید تا به کاهش وزن بیشتر کمک کند.

اگر گیاهان را به شکل مکمل مصرف می کنید مهم است که از دوز توصیه شده روی بسته بندی برای جلوگیری از عوارض جانبی استفاده کنید. اگر بیماری های زمینه ای دارید یا از داروها استفاده می کنید بهتر است قبل از شروع هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید. اگر عوارض جانبی منفی یا علائم حساسیت غذایی را تجربه کرده اید بلافاصله مصرف آن را متوقف کرده و با یک پزشک متخصص و مورد اعتماد مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *