مراقبت و سلامتی

مکمل لاغری چای سبز بهتر است یا قهوه سیاه و قهوه سبز؟

کاهش وزن بدن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

مطالعات زیادی در مورد چای ها و تاثیر آن بر سلامتی ما، انجام شده است. تاثیر نوشیدنی های کم کالری، نظیر چای سبز و قهوه سیاه و قهوه سبز بر کاهش وزن بدن بی تاثیر نیست. مطالعات زیادی بر روی این نوشیدنی های عالی، انجام شده است تا روند سوخت و ساز و تاثیر آن، بر سرعت چربی سوزی در بدن تشخیص داده شود.

تحقیقات نشان داده که، این نوشیدنی ها به دلیل تاثیر در روند، لاغری و مزایای مختلف تناسب اندام، تاثیر گذار بوده اند. به سختی می توان گفت که کدام بالاترین اثر چربی سوزی را دارد و کدام کمتر.

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بدن

چای سبز از کافئین و نوعی فلاونوئید تشکیل شده است. فلانوئید نام دیگر کاتچین است و نوعی آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. مطالعات نشان می دهد که سرعت سوخت و ساز، در بدن با وجود ماده کاتچین، بسیار موثرتر است و به حذف چربی های اضافی بدن، کمک کند.

این نوشیدنی سبز، متشکل از: ویتامین B، فولات، منیزیم و فلاونوئیدها است که می تواند بر کاهش کلسترول، افزایش عملکرد کرونر قلب، کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و کنترل دیابت نوع ۲ تاثیر بگذارد.

استفاده از چای سبز، عموماََ برای ایمنی کل بدن و تناسب اندام مفید است. اما مقدار مصرف روزانه آن نباید بیشتر از ۲ تا ۳ فنجان باشد. برای نوشیدن چای صبحگاهی، چای سبز به شدت توصیه می شود. کافئین این چای به اندازه ای است که می تواند، قوای بدنی خوبی در ابتدای صبح، ایجاد کند. بهتر است به متداول و با تنوع مصرف شود.

قهوه سیاه

قهوه سیاه

از نوشیدنی های مانوس کننده و بسیار جذاب، قهوه سیاه را می توان نام برد که برای صبحگاه شما بسیار عالی است. کسانی هستند که صبح از نوشیدن قهوه، لذت می برند و پایان روز با یک فنجان گرم، قهوه سیاه به پایان می برند. امروزه، بسیاری از افراد در تکاپو هستند تا از قهوه سیاه استفاده کنند. می دانید که حذف شیر و شکر از قهوه، باعث سلامتی آن می شود. قهوه سیاه، بدون شیر و شکر، باعث سرعت سوخت و ساز در بدن است.

قهوه سیاه موجب، افزایش و بهبود فعالیت متابولیکی و ایجاد انرژی مفید در بدن می شود. فعالیت چربی سوزی بالا می تواند گرسنگی را رفع کند و مانع خوردن غذاهای ناسالم شود. بعضی پژوهش ها نشان داده است که قهوه، روند سوخت و ساز را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش دهد.

اما باز هم، شما نباید در نوشیدن قهوه سیاه زیادروی کنید، زیرا ممکن است عوارض جانبی منفی داشته باشد. ۲ فنجان در روز، آن هم در صبح زود و بعد از ظهر کافی است.

قهوه سبز

قهوه سبز برای کاهش وزن بدن

تحقیقات در خصوص، چای سبز نیز مثل قهوه سبز، بسیاری از ما را مجذوب خود می کند. در این مقاله در مورد قهوه سبز، بررسی شده است.

وجود اسید کلروژنیک در قهوه سبز، باعث تقویت سوخت و ساز بدن می شود. این امر می تواند به بهبود سطح انرژی مورد نیاز بدن ما کمک کند. در نهایت با کاهش ترشح گلوکز از کبد، در جریان خون کمک می کند. تحقیقات ثابت کرده است که عصاره دانه های قهوه سبز، برای کم کردن وزن بسیار موثر است.

مصرف منظم قهوه سبز، می تواند، بدون کاهش حجم و تغییر برنامه غذایی یا تمرین سنگین، روند کاهش وزن را تسریع کند.

کاهش وزن بدن

کدام یک برای کاهش وزن بدن مناسب است؟

خوب، تصمیم گرفتن دشوار شد. کدام چای برای کاهش وزن و تناسب اندام بهتر است؟ اما در میان ۳ مورد، ترجیحا به سراغ، برگ سبز بروید. آنها به دلیل داشتن مقدار عالی آنتی اکسیدان، به طور قطع بر کاهش وزن موثرترند. کاتچین موجود در چای سبز و اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز می تواند به میزان زیادی به چربی سوزی، در نتیجه کاهش چربی احشایی یا شاخص توده بدنی کمک کند.

به طور خلاصه هر ۲، قهوه سبز و چای سبز، حاوی ترکیبات کاهش وزن هستند. برای کنترل بهتر وزن، باید از این ۲ محصول به طور همزمان و هر روز استفاده شود.
استفاده زیاد از قهوه سیاه، ممکن است باعث ایجاد رعشه و تاثیر سوء بر سیستم گوارش شود.
پس چای سبز، در صدر جدول مطلوبیت ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *