طب سنتی, محصولات بهداشتی, مراقبت و سلامتی

گیاهان دارویی برای عفونت زنان

گیاهان دارویی برای عفونت زنان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

عفونت واژن یا همان عفونت زنانه یکی از بیماری‌های شایع در خانم‌ها به حساب می آید که در طول زندگی ممکن است چندین بار دچار آن گردند. اما چگونه می توان این عفونت را درمان نمود؟ راه حل های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که گیاهان دارویی برای عفونت زنان یکی از روش ها به حساب می آید که در ادامه می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم و ببینیم چه گیاهانی برای درمان عفونت زنان مناسب هستند. اگر شما هم دچار این مشکل هستید و از استفاده کردن داروهای شیمیایی خسته شده اید پیشنهاد ما به شما این است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و ببینید چه گیاهانی برای درمان عفونت واژن مناسب هستند.

عفونت واژن

ترشح از واژن که به رنگ شیری، شفاف و بدون بو به طور روزانه خارج می گردد یک امر طبیعی می باشد و نمی توان آن را جزو عفونت دانست.
اما اگر این ترشح تغییر رنگ، بوی بد و همراه با سوزش باشد فرد دچار عفونت می شود.عفونت واژن

عوامل زمینه ساز عفونت واژن

واژن در حالت طبیعی اسیدیته مشخصی را تولید و از بروز باکتری و قارچ در محیط واژن جلوگیری می نماید. اما زمانی که بهداشت فردی رعایت نگردد و از شوینده های نامناسب استفاده شود اسیدیته تغییر پیدا کرده و باکتری های مفید واژن را ازبین می برد.

عوامل بروز عفونت واژن

  • داشتن رابطه جنسی
  • استفاده از داروهایی که به صورت واژینال مصرف می‌شوند.
  • حامله بودن.
  • نداشتن بهداشت فردی
  • مصرف بی‌رویه و یا طولانی ‌مدت از آنتی‌بیوتیک‌
  • استرس داشتن
  • دیابت کنترل نشده
  • استفاده از داروهای کورتونی
  • مصرف قرص‌های ضد بارداری با استروژن بالا

انواع عفونت واژن

انواع عفونت زنان واژن

از رایج ترین عفونت های واژن می توان به این موارد اشاره نمود.

واژینیت قارچی:

به آن عفونت زنان کاندیدیایی نیز گفته می شود و حدود ۷۵٪ خانم ها در دوران زندگی خود حداقل یکبار دچار این عفونت می گردد. از مشخصات این عفونت می توان به: التهاب، خارش، درد در هنگام مقاربت، تورم ناحیه تناسلی و سوزش ادرار اشاره نمود.
ترشحی که خارج می شود به رنگ سفید، بدون بو یا با بوی کپک، غلیظ و پنیری شکل می باشد.

واژینیت باکتریایی:

۴۰ تا ۵۰٪ خانم ها دچار این مشکل می گردند و گاهاً بدون علامت یا فقط با خارش نمایان می گردد و هیچ درد و تحریکی در واژن ایجاد نمی کند. از مشخصات این عفونت می توان به: ترشحات سفید مایل به خاکستری، رقیق، آبکی و بویی همچون بوی ماهی می دهد.

واژینیت تریکومونایی:

ترشحات بد بو، کف آلود، رقیق، به رنگ زرد و یا سبز می باشد. علائم بروز آن نیز: درد شکم، سوزش و خارش است. در طی مقاربت امکان انتقال به مردان وجود دارد و به همین دلیل تا هنگام تمام شدن از مقاربت بهتر است پرهیز شود.گیاهان دارویی

گیاهان دارویی برای عفونت زنان

انار

استفاده از انار نیز به درمان عفونت و خارش در ناحیه تناسلی زنان کمک بسزایی می کند. کافی است ۳۰ گرم پوست انار را درون ۷۵۰ میلی لیتر آب جوشیده ریخته تا بله خوبی جوشانده شود و پس از پنج دقیقه آن را برداشته و‌ اجازه دهید خنک شود. پس از آن از صافی عبور داده و محل عفونت را شستشو دهید.پونه ضد عفونت

پونه

به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد می تواند باعث درمان و بهبود عفونت واژن، کلیه ها و مجاری ادراری شود. کافی است شربت پونه را تهیه و مورد مصرف قرار دهید.

طرز تهیه شربت پونه

ابتدا گیاه پونه را خشک کنید. پس از آن حدود ۲ ساعت در عرق پونه قرار دهید تا بجوشد. بعد از اینکه چند دقیقه جوشید با عسل ترکیب نموده و اجازه دهید خنک شود یا دو تکه یخ در آن قرار دهید. این شربت را می توانید روزانه ۳ مرتبه می توانید مصرف کنید تا بهبود کامل پیدا نمایید.

پونه یکی از گیاهان دارویی برای عفونت زنان است. روغن پونه کوهی نیز به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی برای درمان عفونت مناسب می باشد.

از راه‌های دیگر برای درمان عفونت می توان به سرکه اشاره نمود. می توان یک لیوان سرکه را در ۳ لیتر آب جوش ریخته و روزی نیم ساعت درون آن بنشینید. این روش هم عفونت و هم خارش را ازبین می برد.

در آخر اضافه کنیم این روش ها مناسب هستند ولی باز بهتر است با یک پزشک متخصص در این رابطه صحبت و مشورت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *