طب سنتی, محصولات بهداشتی, مراقبت و سلامتی

۷ مزایای افزودن سیر به دستور غذاها و وعده غذایی

مزایای سیر
این پست چقدر براتون مفید بود؟

سیر فقط برای افزایش عطر و طعم غذاهای مورد علاقه شما عالی نبوده و می تواند برای سلامتی شما مفید نیز باشد. مزایای سیر آنقدر برای سلامتی پر اهمیئت می باشد که نباید به طور عادی از کنارش عبور کنیم اگر شما هم با این گفته موافق نیستید توصیه می کنیم این مطلب را با عطاری آنلاین تا انتها بمانید تا ببینیم باز نظرتان چیست؟

مزایای افزودن سیر به دستورهای آشپزی و وعده های غذایی باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت و از التهاب جلوگیری شود.

سیر چیست

سیر چیست؟

گیاه سیر از خانواده آلیوم است. آلیوم به دسته ای از گیاهان گفته می شود که در: پیاز، تره و موسیر نیز یافت می شود. این ماده حاوی مواد شیمیایی مانند آلیسین و ترکیبات گوگرد ارگانیک است. این مواد شیمیایی گیاهی (یا ترکیبات گیاهی) مسئول: سلامت قلب، ایمنی، ضد التهاب و گیاهان تغذیه ای هستند.

به همین علت، استفاده طولانی مدت از سیر در مقادیر کمتر در تهیه غذا به صورت روزانه نتایج مثبتی داشته باشد.

البته محصولات مختلفی همچون: روغن سیر، پودر سیر، شامپو سیر و … از این گیاه فوق اعاده بدست می آید.

نکته

البته ابتدا ببینید به سیر حساسیت نداشته باشید و یا در صورت مصرف دارو با نظر پزشک مصرف شود چرا که ممکن است با دارویی که مصرف می کنید تداخل داشته باشد.

می توان سیر را در غذاهایی همچون: هوموس، ماکارونی، سس ها، سوپ ها، سیب زمینی سرخ شده و سبزیجات برشته شده استفاده نمایید.

خواص سیر

مزایای استفاده سیر

سیر و کاهش فشار خون

سیر باعث تحریک سنتز اکسید نیتریک شده و رگ های خونی را گشاد می کند. همچنین فعالیت ACE (آنزیم مبدل آنژیوتانسین) را مهار می سازد. ( مهار کننده های ACE به شل شدن رگ های خونی کمک می کند.) این می تواند به طور بالقوه از جریان خون سالم و فشار محافظت کند.

سیر و رفع التهاب

دانشمندان بر این باورند که التهاب مزمن عامل بیماری های مزمن از جمله: بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و آرتروز است. از طرف دیگر، سیر به مهار فعالیت برخی از پروتئین های التهابی کمک می کند.

سیر و کاهش کلسترول

یکی دیگر از مزایای سیر برای قلب است. استفاده روزانه اما به اندازه سیر باعث بهبود سطح کلسترول می شود. همچنین سلامت کبد را نیز در پی خواهد داشت.

مزایای سیر

خواص سیر و عملکرد ایمنی بدن

سیر خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و از بدن در برابر بیماری ها همچون: سرماخوردگی، آنفولانزا و … محافظت می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید.

دانشمندان همچنین بر این باورند که سیر دارای خواص ضد ویروسی بوده و از ورود ویروس به سلول ها جلوگیری نماید.

سیر کاهش لخته شدن خون

یک هدیه دیگر از سیر برای سلامت قلب شما جلوگیری از لخته شدن خون است.

طبق تحقیقات به عمل آمده اثبات شده است که ترکیبات موجود در سیر (و پیاز) باعث کاهش” چسبندگی “پلاکت های ما شده و خاصیت ضد لختگی دارند.

موسسه ملی قلب، ریه و خون توصیه می کند که یک برنامه غذایی سالم برای قلب خود داشته باشید، ورزش، وزن ایده آل، اجتناب یا ترک سیگار  داشته باشید.

خواص سیر و آنتی اکسیدان ها

سیر خاصیت آنتی اکسیدانی قوی داشته و به همین دلیل به رگ های خونی کمک فراوانی می تواند کند. همچنین التهاب را کاهش داده و یک ضد سرطان قوی نیز به شمار می رود.

از مزایای سیر می توان به طعم دهی آن به غذاها اشاره نمود.

سیر باعث می شود تا شما از مصرف بیش از اندازه نمک هم چشم پوشی کنید.

این کمی از خواص سیر برای سلامتی بدن بود و سیر در کنار خواص درمانی خواص زیبایی نیز به همراه دارد که گنجاندن تمامشان در این مطلب امکان پذیر نبوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *