تناسب اندام و تغذیه, طب سنتی, مراقبت و سلامتی

آیا لاغری با رازیانه در هفت روز امکان پذیر است؟

لاغری با رازیانه
2.2/5 - (4 امتیاز)

امروزه چاقی و لاغر نمودن یکی از دغدغه های مهم همه به خصوص خانم ها به شمار می رود و حاضرند برای کسب یک اندام ایده‌آل دست به کارهای متفاوت و حتی خطرناکی نیز بزنند. امروز آمده‌ایم شما را با بهترین گیاه که باعث لاغری می گردد آشنا کنیم و ببینیم آیا لاغری با گیاه رازیانه فقط در هفت روز ممکن است؟ اگر مایل هستید این شیوه را امتحان و به جواب این سوال برسید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با عطاری آنلاین همراه باشید.

گیاه رازیانه چیست؟

گیاه رازیانه با نام بادیان و رازیانج معروف است و جزو گیاهان گلدار از تیره چتریان می باشد. همچنین بومی نواحی جنوب آسیا و جنوب اروپا است.

مزاج گرم و خشکی داشته و به عنوان یک گیاه علفی و دوساله شناخته می شود. دارای برگ های بسیار نازک و گلهای به رنگ زرد بوده و میوه بسیار کوچکی نیز دارد.

از تمام اعضای رازیانه می توان استفاده نمود و عطر دل انگیزی را نیز ساتع می نماید.

از خواص دارویی رازیانه می توان به: ضد نفخ بودن، قابلیت مدری، دفع سنگ کلیه و سنگ مجاری ادراری، افزایش شیر مادران شیرده، بهبود اسهال، بهبود سرما خوردگی، بهبود چین و چروک پوست، کاهش وزن، رفع سرفه و … اشاره نمود.

آیا رازیانه برای کاهش وزن مناسب می باشد؟

این گیاه یک منبع غنی از فیبر  بوده و این اجازه را به فرد می دهد تا مدت بسیاری احساس گشنگی و ضعف نکند. این کار باعث می گردد تا کالری کم‌تری نیز نهایتاً وارد بدن گردد و در نتیجه به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می نماید.

همچنین به دلیل خواص دیورتیکی که دارد باعث ازبین رفتن سموم از بدن شده و به سوخت و ساز بدن نیز کمک شایانی می نماید.

وجود روغن های فراری همچون: استراگول، آنتول و فنکون در دانه رازیانه باعث بیشتر شدن تولیدات آنزیم های معده شده و کمک بسیاری به هضم و گوارش می نماید.

اما خوب تا کنون شواهد و مدارک مستند کمی در این رابطه وجود داشته و نمی توان به طور یقین گفت بهترین راه کاهش وزن می باشد.

خوب ولی استفاده از آن خالی از لطف نبوده و خواص فراوان دیگری نیز به همراه خواهد داشت.

لاغری با رازیانه

انواع روش های لاغری با گیاه رازیانه

راه های مختلفی وجود دارد تا بتوان از طریق رازیانه به کاهش وزن و بهبود تناسب اندام رسید.

جوشانده رازیانه

۱ لیتر آب را در یک ظرف ریخته و اجازه دهید بجوشد. سپس دانه های رازیانه خورد شده را به اندازه ۲قاشق سوپ خوری به آب جوشیده اضافه نمایید. سر ظرف را گذاشته و در دمای اتاق قرار داده تا خنک شود. سپس آن را میل نمایید.

دمنوش

۱ لیتر آب جوشیده را با ۲ قاشق سوپ خوری رازیانه خرد شده ترکیب نموده و درون یک ظرف شیشه ایی قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا یک شب همانگونه بماند. سپس صبح از آن استفاده نمایید.

نکته

بهتر است ابتدا از ۱ فنجان در روز شروع کرده و سپس به ۴ فنجان در روز برسانید. همچنین به فعل و انفعالاتی که ممکن است در بدنتان رخ دهد نیز توجه نمایید چرا که ممکن است این دمنوش تاثیرات منفی داشته باشد.

روغن رازیانه

استفاده از این روغن نیز به دلیل اینکه خواص دارویی و درمانی گیاه رازیانه را به همراه دارد می تواند به کاهش وزن و تناسب اندام کمک شایانی نماید.

عرق رازیانه

استفاده از عرق رازیانه نیز همچون روغن رازیانه به بهبود سلامت بدن و تناسب اندام کمک شایانی می نماید.

استفاده از پودر تخم رازیانه نیز به بهبود لاغری کمک کرده و می توان در تهیه انواع غذاها از آن استفاده نمود.

لاغری با رازیانه

آیا لاغری با رازیانه عوارضی به همراه دارد؟

رازیانه نیز همچون سایر ادویجات و گیاهان دیگر ممکن است در فرد ایجاد آلرژی و حساسیت کند. پس بهتر است قبل از مصرف آن را تست نموده و در صورت حساسیت یا آلرژی از مصرف آن خود‌داری نمایید.

افرادی نیز که مشکلات کلیوی دارند نیز بهتر است از این گیاه استفاده ننمایند. چرا که ممکن است کلیه ها نتوانند پتاسیم خون را فیلتر نمایند و این عمل می تواند کشنده باشد. پس قبل از استفاده بهتر است با پزشک مشورت شود.

اینکه فقط با مصرف رازیانه می توان به تناسب اندام رسید کاملاً اشتباه است و فرد باید در کنار مصرف رازیانه: از غذاهای سالم، ورزش کردن، پرهیز از دخانیات و مشروبات الکی، نوشیدن آب و … را نیز در برنامه خود قرار دهد و با این اتفاق می توان باعث بهبود و کاهش وزن خود شد.

با آرزوی روزهای بهتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *