پوست و مو, زیبایی, نسخه های گیاهی

روغن کرچک و گل سرخ بهترین برطرف کننده لک های پوستی

روغن کرچک و گل سرخ بهترین برطرف کننده لک های پوستی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

لک های پوستی یکی از مشکلات شایع پوستی است که در بسیاری از افراد دیده می شوند و باعث می شود تا زیبایی و جذابیت فرد تحت تاثیر قرار گرفته و کاسته گردد. فرقی نمی کند کودک، جوان یا کهنسال باشید این عارضه ممکن است در پوست صورت و یا اندامتان پدیدار گردد. راههای مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که در این مطلب می خواهیم راجب یکی از شیوه های درمانی که روغن طبیعی ضد لک می باشد صحبت نماییم و ببینیم کدام روغن مناسب برطرف نمودن لک های پوستی پیشنهاد می گردد پس برای دانستن این موضوع با ما همراه باشید.

علت بوجود آمدن لک

دلایل و علت های مختلفی باعث لک شدن پوست می گردد و نمی توان گفت فقط یک علت باعث این عارضه می گردد. دلایلی که می توان نام برد به این شرح می باشد:

  1. عفونت ها یکی از دلایل بوجود آمدن لک بر روی پوست می گردد.
  2. زخم ها و خراش هایی که بر روی پوست ایجاد می گردد نیز گاهٱ باعث بوجود آمدن لک در همان نقطه که زخم ایجاد شده می شود.
  3. ملاسما یا همان لک های پوستی تیره در زمان بارداری یکی از شایع ترین لک ها در زنان باردار به حساب می آید.
  4. جوش و آکنه نیز باعث ایجاد لک بر روی پوست می گردد.
  5. نداشتن رژیم غذایی مناسب و یا حساسیت به یک ماده غذایی هم ممکن است باعث ایجاد لک گردد.
  6. از طریق وراثت و ژنتیک هم ممکن است لک بر روی پوست پدیدار گردد.

چرا روغن طبیعی ضد لک

روغن طبیعی به خاطر سازگارتر بودن با پوست می تواند بهترین گزینه باشد و با یک تیر چند نشان زد. به عنوان مثال با استفاده از صابون طبیعی ضد لک شما هم لک های پوستی که دارید را برطرف می نمایید و هم از خواص بی نظیری که به طور طبیعی در خود جای داده است نیز مورد استفاده خود قرار می دهید و از سلامت و مراقبت نمودن پوست خود با مواد طبیعی مطمئن‌تر خواهید بود.

دو روغن طبیعی ضد لک

محصولات متنوعی هستند که می توانند در ازبین بردن لک های پوستی موثر و مفید عمل نمایند محصولاتی همچون ماسک طبیعی ضد لک، صابون طبیعی ضد لک و … اما خوب روغن طبیعی ضد لک هم می تواند موثر دیده شود لک های پوستی به جا مانده را ازبین برده و یا از بوجود آمدن آن جلوگیری می نماید.

فقط نکته ایی که بهتر است قبل از اینکه به روغن ها بپردازیم این است که حتمٱ روغن مورد نظر را ابتدا بر روی پوست خود تست نمایید تا خدایی ناکرده حساسیت نداشته و مشکلات پوستی بیشتر از قبل نگردد.

برای انجام تست کافی است مقداری از آن را روی قسمتی از پوست دست خود بمالید و چند ساعت صبر نمایید. اگر واکنش آلرژیک در پوست خود مشاهده ننمودید در آن صورت می توانید بر روی لک های پوستی خود از روغن طبیعی استفاده کنید.

حال نوبت به معرفی روغن طبیعی ضد لک می رسد که چگونه باعث زیبایی و برطرف نمودن لک های پوستی می گردد.

روغن کرچک

این روغن بی نظیر دارای خواص گوناگونی می باشد که برطرف نمودن لک های پوستی یکی از خواص آن بشمار می رود. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد که به راحتی به درمان لک های ناشی از جوش و آکنه کمک بسزایی می نماید.

کافی است روزانه روغن کرچک را در حد چند قطره روی انگشت خود ریخته و ناحیه ی لکّه دار را به آرامی ماساژ بدهید.

روغن طبیعی ضد لک

روغن گل سرخ

استفاده از روغن گل سرخ یا همان روغن گلاب به عنوان یک روغن طبیعی ضد لک برای پوست موثر بوده و هم باعث خوش‌بو شدن و زیبایی پوست می گردد.

این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین هایی همچون: ویتامین A، ویتامین E  و همچنین اسیدهای چرب به راحتی می تواند جوش، زخم، لک،چین و چروک و… را به راحتی درمان نماید.

کافی است این روغن طبیعی ضد لک را به صورت روزانه بر روی پوست خود استفاده نمود.

این دو روغنی که برای شما بیان نمودیم به عنوان بهترین روغن های طبیعی مناسب برای برطرف نمودن پوست شناخته شده می باشند. فقط همانطور که در بالا هم گفتیم تست نمودن روغن را فراموش نکنید تا به جای اینکه باعث درمان شوید مشکل دیگری برای پوست رخ ندهد.

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب صحبت های مفیدی را جای دهیم و متشکریم که وقت خود را برای خواندن این مطلب صرف نمودید.

منابع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4142815/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *