پوست و مو, زیبایی

آیا پوست موز دارای خاصیت است؟

گیاه گل قاصدک اعلا
این پست چقدر براتون مفید بود؟

برای جواب دادن به این سوال می توان گفت؛ پوست موز دارای مقادیر بالایی از ویتامین، پتاسیم و همچنین منیزیم می باشد و دارای خاصیت ضد التهابی و سم زدایی است.
خوب است بدانید که در بسیاری از کشورها همچون هند، بیش از چند دهه است که از پوست موز به عنوان یک ماده مغذی و دارویی در برنامه خود استفاده می کنند. در ادامه برخی از خواص موز و خواص پوست موز را برای شما بازگو خواهیم کرد. همچنین یکی از محصولات دکتر اویل به نام روغن موز هم برای شما عزیزان در دسترس است تنها لازم به سفارش شما است. با دکتر اویل همراه باشید.

تحقیقاتی که امروزه بر روی پوست موز انجام شده، نشان دهنده آن است که پوست موز دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می باشد و می توان آن را به صورت مخلوط کر‌دن با آب میوه، شیر موز، پخته و حتئ به صورت سرخ شده نیز استفاده کرد. خوب است این را بدانید که هرچه قدر موز رسیده تر باشد، پوست آن شیرین تر و همچنین بافت آن نرم تر نیز می شود و دلیل این موضوع نیز وجود یک هورمون طبیعی گیاهی به نام اتیلن است که در فرآیند رسیدن میوه ها ترشح می شود. اتیلن پس از برهمکنش با قند و فیبر موجود در پوست موز، قند مرکب را تبدیل به قند ساده می کند. به همین منظور است که موز رسیده شیرین تر است. هورمون های دیگر نیز باعث تغییر رنگ پوست موز از رنگ سبز به زرد می شوند.

پوست موز

امروزه محققانی که در رابطه با تغذیه تحقیق می کنند، معتقد هستند که یک موز با اندازه متوسط حاوی مواد مغذی است که بهتر است روزانه در برنامه غذایی وجود داشته باشد.

خواص موز

این مواد مغذی شامل:

۱۲درصد از فیبر مورد نیاز برای هضم غذا و کاهش خطر ابتلا به دیابت، ۱۷ درصد از ویتامین ث مورد نیاز تا سلول های ایمنی بتوانند از بدن محافظت کنند و سبب رشد و توسعه سلول ها شوند، ۲۰ درصد ویتامین ب۶ که باعث می شود غذا به انرژی تبدیل شود، ۱۲ درصد پتاسیم مورد نیاز که برای توسعه سلول ها، بافت ها و همچنین اندام های بدن موثر می باشد، ۸ درصد از منیزیم مورد نیاز بدن برای تولید انرژی بدن و همچنین تنظیم فشار خون و گلوکز موثر است.

همچنین پوست موز یک ماده مغذی برای گیاهان می باشد و باعث می شود تا ریشه های گیاه تقویت و همچنین باعث افزایش رشد گیاه می شود.

سرکه ایی که از پوست موز تهیه شده بسیار مغذی و همچنین خوش طعم می باشد و می تواند به عنوان یک چاشنی برای غذا و سالاد مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص پوست موز از نظر طب سنتی

با اطلاعاتی که محققان بدست آورده اند می توان به صراحت گفت پوست موز خواص بسیاری در خود نهفته دارد. خاکستر پوست موز برای بند آوردن خونریزی بسیار مفید می باشد و باعث التیام زخم می‌شود. حتی خاکستر پوست موز برای درمان ترک پا، بسیار مفید است.

برای تسکین خارش نیز می توانید موز پوست کنده را نرم بکوبید و با مقدار مساوی سرکه و آبلیمو مخلوط نماید و در محل خارش قرار دهید تا باعث تسکین شود.

در پوست موز ماده‌ایی وجود دارد به نام سروتونین، این ماده شیمیایی برای توازن حالت روحی بسیار مهم و حیاتی می باشد. کم بودن این ماده در مغز علت اصلی ابتلای فرد به افسردگی می باشد. با استفاده از پوست موز می توان از این ماده فوق العاده بهره برد.

همچنین در پروژه های تحقیقاتی که بر روی پوست موز انجام شده، این نتیجه بدست آمده که عصاره پوست موز با بازسازی سلول های شبکیه، از این ناحیه در برابر آسیب ناشی از نور محافظت می کند.

با مصرف روزانه موز به صورت یک ماه باعث می شوید تا اثرات ناراحتی ناشی از افسردگی کاهش یافته و از بین برود.

خواص پوست موز

از خواص و کاربرد‌های دیگر پوست موز اگر هر چه بگوییم کم گفتیم اما باز هم در این مطلب به مختصر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱_ کاهش پف زیر چشم

۲_ براق کننده مناسب برای نقرجات و چرم

۳_ می توان به عنوان کود برای گیاهان مورد استفاده قرار داد.

۴_ خارج کردن تراشه های تیز و باریک

۵_ درمان کننده پسوریازیس

۶_ درمان کننده سوزش پوست، کبودی و آلرژی

۷_ باعث کاهش لکه های پوستی و همچنین درمان جوش می شود.

۸_ همچنین یکی دیگر از خواص پوست موز این است که، درمان کننده موثر برای درمان خشکی، خارش بیش از حد و همچنین آرامش دهنده جای نیش پشه نیز می باشد.

۹_ ضایعات پوستی را به راحتی از بین برده و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

۱۰_ به عنوان یک محو کننده برای خطوط خنده و چین و چروک عمل می کند.

خواص پوست موز

۱۱_ به عنوان یک ماسک نرم کننده استفاده میشود. و از بین برنده موخوره برای مو و همچنین باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

۱۲_ برای موهایی که خشک و آسیب دیده هستند بسیار مناسب می باشد.

۱۳_ ویتامین موجود در موز به همراه ویتامین E روغن بادام باعث براق شدن و نرمی موها می شود.

۱۴_ به عنوان یک جرم زدا و همچنین باعث سفیدی دندان می شود.

۱۵_ یک درمان کننده طبیعی مناسب برای از بین بردن میخچه و زیگیل های پوستی می باشد.

۱۶_ باعث نرم شدن پوست شده و سلول های مرده پوست را از پوست بر می‌دارد.

۱۷_ استفاده از موز باعث می شود تا رنگ پوست شما روشن تر شده و درخشندگی و طراوت را به آن برگرداند.

۱۸_ موز دارای خاصیت ضد باکتریایی است که در درمان آکنه، لک و جوش بسیار مؤثر می باشد.

دمنوش پوست موز

دم نوش پوست موز برای داشتن یک خواب راحت و بر طرف کردن بی خوابی می تواند بسیار موثر باشد.

کارشناسان به افرادی که دچار بی خوابی و بدخوابی هستند، حتی کسانی که به صورت مزمن دچار این مشکل هستند نوشیدن یک لیوان چای موز را قبل از خواب برای رفع این مشکل و همچنین داشتن اعصاب آرام توصیه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *