زیبایی

اسکراب مناسب پوست های چرب

ادویه پاپریکا دودی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

معمولا چربی موجود در پوست های چرب باعث تجمع پوست های مرده در قسمت های صورت، ارنج، زانو و قوزک پا می شوند. شما می توانید با اسکراب ها، جوشهای سطحی پوست و همچنین پوست های مرده را از بین ببرید و به دنبال آن احساس خنکی، سبکی و تازگی روی پوست خود می کنید.

چگونه اسکراب ها برای پوست های چرب یا خشک مفید می باشد؟

می توان گفت یکی از آخرین اجزا و ملزومات که به مجموعه مواد آرایشی و بهداشتی بانوان راه پیدا کرده است، اسکراب می باشد. خیلی ها فکر می کنند این مواد بیش از اندازه فانتزی هستند، اما موضوع جدی این است که به جوان سازی پوست کمک بسزایی می توانند کنند.

شاید استفاده کردن از اسکراب ها، آن هم برای پوست های چرب چندان ضروری به نظر نرسد، اما این اسکراب ها می باشند که سلول های مرده را از سطح پوست جدا کرده و باعث رشد سریع سلول های جوان می شوند. بهتر است بدانید که اسکراب ها دانه های کوچکی مثل دانه پودر شده می باشند که به پوست شما حس لطافت و جوانی را می بخشند. این دانه ها، باعث می شوند تا سلول های مرده و پیر پوست جدا شده و لایه جوان تر پوست پیدا و جایگزین آن شوند.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که هر روز در حال آرایش کردن هستید و از پنکیک و کرم پودر برای یکنواخت ساختن پوست‌تان استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم که حتماَ اسکراب را در لوازم آرایشی و بهداشتی خود قرار دهید.

طرز استفاده از اسکراب برای پوست های چرب و خشک

شما می توانید نسبت به نوع پوست و نوع اسکراب، از آن به عنوان یک پاک کننده عالی استفاده کنید.

ابتدا اسکراب را روی پوست‌ خود بمالید و به مدت چند دقیقه به آرامی با نوک انگشت های خود، به صورت دورانی صورت‌تان را ماساژ دهید. به این نکته توجه کنید که اگر برای این کار وقت کافی نگذارید، اسکراب ها هیچ تأثیری روی پوست شما نخواهند داشت. امکان دارد، احساس کنید پوست‌تان کمی ملتهب و قرمز شده باشد، که این یک امر طبیعی است و به خاطر جدا شدن لایه و سلول های پیر روی پوست تان است که این اتفاق افتاده. در صورتی که پوستی حساس دارید می توانید بعد از استفاده از اسکراب از ماسک های احیاء کننده و همچنین مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنید. این ماسک ها التهاب پوستتان را از بین خواهند برد و به پوست خنکی ویژه ای می توانند ببخشند.

فواید استفاده کردن از اسکراب بدن و اسکراب صورت

۱_ در استفاده کردن محصولات برنز کننده پوست تأثیر بیشتری می‌گذارند.

۲_ باعث جوانسازی پوست می شود.

۳_ پوست بدن را با حذف سلول‌های مرده و ظاهر کردن سلول‌های جدید، شاداب و تازه‌تر می‌کند.

۴_ باعث رطوبت رسانی به پوست می شود.

برای خرید اسکراب به چیزی باید دقت کرد؟

شما می توانید با خرید و مصرف یک اسکراب با ترکیبات ملایم، به صورت کاملا طبیعی و بدون درد، به پاکسازی منافذ پوست و سلول‌های مرده و پیر از سطح پوست بپردازید.
انتخاب کردن درست و استفاده صحیح از اسکراب برای همه نوع پوستی از پوست های چرب گرفته تا پوست های خشک، حساس و مختلط معجزه‌ می کند.

اسکراب به غیر از پاکسازی کردن پوست و زدودن سلول های پیر، باعث روشن شدن رنگ پوست نیز خواهد شد و بعد از استفاده، پوست را برای جذب بهتر و بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی به خصوص انواع مرطوب کننده ها آماده‌ می سازد، اما نکته ایی که این جا وجود دارد این است که، ترکیبات همه اسکراب ها با کیفیت و عالی نمی باشند. بسیاری از اسکراب ها دارای ترکیبات شیمیایی بسیار قوی می باشند که باعث بوجود آمدن حساسیت های پوستی می شوند.

نکاتی در رابطه با خرید اسکراب ها برای پوست های چرب و خشک

۱_ دارای پروانه بهداشت باشند.

۲_ دارای بسته بندی مناسب بوده، روی لیبل آن تاریخ تولید حتمٱ نوشته شده، و نیز اکسپایر قابل مشاهده باشد.

۳_ دارای منشاء گیاهی طبیعی باشند.

۴_ مواد شیمیایی در ترکیباتش حداقل کم یا اصلٱ وجود نداشته باشد.

۵_ بدون هرگونه اسانس و عطر شیمیایی باشد.

بهتر است قبل از استفاده از اسکراب با پزشک مشورت کنید تا بدانید چه نوع اسکرابی برای پوست ‌شما مفید می باشد.

انواع اسکراب ها

اسکراب ها در سه نوع؛ عمیق، ملایم، ضعیف در بازار موجود می باشند.

پوست خود را همیشه مرطوب کنید.

حتی اگر شما دارای پوست چرب یا ترکیبی می باشید، استفاده از یک مرطوب کننده مناسب بخشی ضروری، از یک روش معمول مراقبت از پوست‌ شما به شمار می آید، به ویژه پس از لایه برداری کردن با اسکراب صورت! مرطوب کننده باعث جلوگیری از تولید بیش از حد روغن در پوست شما می شود و پوست را سالم و متعادل نگه می دارد. اسکراب برای پوست‌های چرب فوق العاده می باشد چرا که چربی بیش از حد آن را از روی پوست پاک می سازد.
بهتر است اسکراب را فقط یک بار یا دو بار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *