طب سنتی

بهترین درمان زخم معده با طب سنتی

1/5 - (1 امتیاز)

درمان گیاهی و سنتی زخم معده

ابتدا بهتر است با نحوه ایجاد شدن “زخم معده” کمی آشنا شویم. باید گفت که در معده ما یک‌ لایه ضخیم از مخاط وجود داشته که معده را از شیره‌های گوارشی به طور کامل محافظت می‌کند که آن مخاط ها فوق‌العاده اسیدی می باشند و در هر زمانی در مواقع ترشح مخاط به‌وجود می‌آید، شیره‌های گوارشی باعث می شوند تا بافت‌هایی که به معده نزدیک هستند تحلیل رفته و همین امر هم باعث ایجاد زخم معده، در افراد می‌شود.

از شایع‌ترین نشانه این مشکل می توانیم به احساس متوسطی از گرفتگی و سوزش در ناحیه شکم اشاره کنیم.

برای درمان کردن زخم معده در طب نوین، معمولاً بیشتر از داروهای مختلف شیمیایی استفاده می کنند. که گاهی هم دارای عوارضی شدیدتر از زخم معده را بوجود می آورد.

اما بگوییم که در طب سنتی و طب ایرانی ــ اسلامی، درمان‌های ساده متعددی برای این مشکل وجود داشته. از جمله این درمان بسیار ساده می توانیم به این مورد اشاره کنیم:  «اگر بعد از خوردن غذا، ۳ قاشق روغن بادام شیرین اصل را میل کنید و تا یک ساعت هم چیزی نخورید، سخت‌ترین زخم معده را هم می توانید درمان کنید!».

درمان هایی زیاد دیگری نیز وجود دارند که بعد از روغن بادام شیرین می توان از آنها برای کاهش مشکل معده استفاده کرد.

۱_ عسل درمان زخم معده

شما می توانید برای درمان زخم معده عسل را بدون نان و بصورت خالی آهسته آهسته لیس زده و میل کنید. این شیوه را بهتر است یک ماه پی در پی و منظم انجام دهید .

۲_ موز و معده ی شما

خواص ضد باکتریایی که در موز وجود دارد، باعث متوقف شدن  رشد باکتریها در معده می شود. شما می توانید برای درمان حداقل باید روزی سه عدد موز استفاده کرده و میل کنید. حتی می توانید اسموتی موز آماده کنید و بخورید.

۳_ بابونه و اثرات مثبتش

می توان گفت که یکی از مهمترین خواص بابونه درمان کردن زخم و ورم معده می باشد و افراد مبتلا به این مشکلات می‌توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را باز‌گردانده و تضمین کنند.

زخم معده

کافی است یک لیوان چای غلیظ بابونه، را صبح ناشتا بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و ۴ دقیقه بخوابید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید؛ این عمل را بهتر اسات به مدت ۲ هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به طور کلی شفا پیدا کند.

۴_ نارگیل با معده چه میکند؟

به صراحت می توان گفت که نارگیل هم دارای خاصیت ضد باکتری می باشد. شیر نارگیل و آب نارگیل برای درمان کردن زخم فوق العاده عالی می باشند. نوشیدن شیر نارگیل تازه و آب نارگیل در روز به مدت ۱ هفته برای آرام کردن زخم بسیار مفید است.

 ۵_ شنبلیله یک خنک کننده عالی

گیاه شنبلیله هم دارای خاصیت خنک‌کنندگی بدن می باشد. با استفاده از دانه شنبلیله و آب می توانید یک چای گیاهی فوق‌العاده آماده کنید. کافی است دانه (بذر) شنبلیله را در آب خیس کرده وبنوشید. خیس کردن بذر شنبلیله در آب، باعث می شود یک مایع لعاب‌دار بوجود آید. نوشیدن این مایع، در تشکیل غشای محافظ روی دیواره معده و روده مؤثر می باشد، که این امر نیز باعث کاهش شدت زخم نیز خواهد شد.

۶_ شربت زنجبیل و رفع مشکل معده

شربت زنجبیل برای درمان زخم معده بسیار مفید بوده. شما می توانید برای تهیه ی شربت زنجبیل ۱ قاشق چای‌خوری پودر خشك زنجبیل و یا ۲ قاشق چایخوری زنجیبل رنده شده تازه را در داخل قوری بریزید و سپس روی آن آب جوش ریخته و به مدت ۵ دقیقه آن‌را با حرارت ملایم قرار دهید تا دم بیاید و بعد می توانید آن‌را با عسل شیرین كرده و میل كنید.

چای زنجبیل را می توان سرد کرده و درون یخچال نگهداری کرد و به عنوان نوشابه میل نمود.

۷_ سیر یک درمان قطعی

مصرف کردن سير، باعث می شود تا زخم معده چه كهنه و مزمن باشد چه تازه، درمان شود.

۸_ شیرین بیان

مصرف کردن شیرین بیان می تواند برای درمان زخم معده بسیار مفید واقع شود. البته این نکته را هم بگوییم که کسانی که دچار بیماری های قلبی – عروقی یا فشار خون بالا هستند باید از مصرف کردن زیاد شیرین بیان به شدت پرهیز کنند. همچنین مصرف بی رویه آن هم باعث ایجاد اِدِم یا ورم مفاصل نیز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *