مجله عطارچیان

خانه » مجله عطارچیان » بهترین گیاهان برای تقویت رویش مو و استحکام ریشه مو
پوست و مو

بهترین گیاهان برای تقویت رویش مو و استحکام ریشه مو

این پست چقدر براتون مفید بود؟

معرفی گیاهان خاص برای تقویت رویش مو

اصلاح کردن رژیم غذایی می‌تواند در تقویت رویش مو و همچنین استحکام ریشه مو بسیار موثر باشد. از عواملی که باعث می شود تا فرد دچار ریزش مو شود، استرس و حالات روحی- روانی است که فرد دچار آن می شود. اما پیش از هر کاری بایستی اول وضعیت کلی بدن را مورد بررسی قرار داد، تا مشخص شود که این مشکل به دلیل بیماری خاصی بوجود آمده یا اختلال در پوست و مو باعث ریزش مو در فرد شده است.

از آنجایی که طب سنتی یک نوع طب کل‌نگر می باشد، درباره ریزش مو به دنبال علت‌هایی می رود که باعث بروز این مشکل شده است و دقیقا براساس تشخیصی که داده درمان‌های متفاوتی را مورد انجام قرار می دهد. از عواملی که از دیدگاه طب سنتی در رویش مو بسیار اهمیت دارد، می توان به تغذیه اشاره کرد. به همین منظور است که غذاهایی همچون؛ پروتئین و گوشت که از دیدگاه طب سنتی گرم می باشد و از نظر تغذیه نیز ارزش بالایی دارند، باید مورد استفاده قرار بگیرد.

تقویت رویش مو به وسیله این موارد

۱_ استفاده از عسل برای تقویت رویش مو

شاید برایتان کمی باورش سخت باشد، اما عسل دارای خاصیت فراوانی است که در پیشگیری از ریزش مو و همچنین در ایجاد کردن استحکام رویش مو می تواند بسیار مفید باشد. قندی که در عسل موجود می باشد آب مو را نگهداری کرده و باعث ایجاد حفظ رطوبت مو می‌شود. شما می‌توانید قبل از استحمام کردن مقدار کمی عسل را با روغن زیتون ترکیب نموده و نیم‌ ساعت اجازه دهید بر روی موهای‌تان باقی بماند. همچنین شما می‌توانید روغن بادام تلخ و عسل را با هم ترکیب کرده و روی سر خود بمالید. به این ترتیب موهای‌تان پرپشت خواهد شد.

 

۲_ هلیله سیاه برای استحکام ریشه مو

اگر درباره هلیله سیاه چیزی نمی دانید باید گفت؛ گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند می باشد و برای درمان کردن بیماری‌های مختلفی مثل ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه باعث می شود تا از سفید شدن موها جلوگیری شود. برای استفاده از آن می‌توانید یک دانه هلیله کابلی را زیر زبان خود قرار داده و همانند آب نبات از آن استفاده کنید. روغن هلیله را هم می‌توانید بر روی موهای خود بمالید و بعد از چند دقیقه استحمام کنید.

 

۳_ مصطکی برای تقویت رشد مو

از گیاهانی که در کتب طب سنتی در رابطه با جلوگیری از ریزش مو به آن اشاره شده، گیاه مصطکی می باشد. این گیاه برای تقویت رویش مو و همچنین استحکام ریشه مو بسیار مناسب بوده است. از نظر طبیعت نیز این صمغ، گرم و خشک بوده، همچنین محلل و مقوی نیز می باشد. شما می توانید پودر مصطکی را با مورد و یا حنا ترکیب نموده و بر روی سر خود بمالید. این را هم بدانید که مصطکی روغن‌هایی هم دارد که می‌توانید بر روی سر خود گذاشته و بعد از چند ساعت استراحت کردن بر روی سرتان، موها را خوب می شویید. روغن مصطکی را اینجا ببینید.

به جز این گیاه، پوست سبز گردو را هم می‌توانید به‌تنهایی و هم با ترکیب حنا یا مورد، مورد استفاده قرار دهید. جالب اینجاست که پوست گردو، گاهی اوقات رنگ مشکی هم به مو فرد می‌دهد. فقط کافی است پودر آن را با آب ترکیب کنید و بر روی سر بگذارید.

 

۴_ ترکیب حنا، مورد و سدر، یک ترکیب عالی برای تقویت رویش مو

برای پیشگیری از ریزش مو شما می‌توانید از مخلوط حنا، مورد و سدر استفاده کنید. که با اینکار ریشه مو مستحکم‌تر می شود. از حنا، مورد و سدر می توانید به صورت ترکیبی استفاده کنید. اما برای اینکه حنا رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد، مخلوط کنید. با اینکار در صورتی که موهای سفیدی داشته باشید این میزان استفاده از حنا باعث قرمزی آن نمی شود. این سه گیاه دارای اثر بخشی فوق العاده ایی می باشد و التهابات را از بین می برد. چرا که ریزش مو معمولا همراه با التهابات پوستی می باشد. این گیاهان نیز در کاهش این نوع التهاب بسیار موثر است.

تقویت رویش مو و استحکام ریشه مو ها

۵_ حنا برای تقویت رویش مو

بهتر است بدانید که حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت رویش مو بسیار فوق العاده باشد. برگ‌های این گیاه خنک بوده و تقویت‌کننده مو و پوست و همچنین باعث استحکام ریشه مو نیز می شود. روش استفاده کردن از حنا به صورت موضعی می باشد. البته هنگام استفاده کردن از حنا بایستی به جنس مو نیز توجه کنید چون ممکن است این ماده گیاهی باعث خشکی مو شود. برای پیشگیری کردن از خشکی مو می‌توانید آن را با مواد دیگری مثل: روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کنید. استفاده کردن از حنا بسته به‌شدت و ضعف و همچنین خشکی و چربی مو بستگی دارد در این حال شما می توانید، حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کنید.

 

۶_ آمله برای استحکام ریشه مو

آمله و همان آملا گیاهی هندی می باشد که دارای خاصیت بی‌شماری است. این میوه را هم می توانید به صورت خوراکی استفاده کنید. و از مربای آن بهره ببرید. اگر آمله را به ریشه موهای خود بمالید باعث می شوید پیاز مو تقویت شده و همچنین تار موها سالم باقی بماند، در ضمن می توانید با اینکار از زود سفید شدن موها هم پیشگیری کنید. می‌توانید پودر آمله را با حنا ترکیب نموده و پس از خیساندن در حمام روی موهای خود بگذارید و بعد از گذشت چند ساعت کامل آن را بشویید. آملا به صورت شامپو هم در بازار وجود داشته و می توانید به راحتی آن را تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

۷_ مورد جلوگیری کننده ریزش مو

بهتر است بدانید مورد یکی دیگر از گیاهانی می باشد که می‌تواند برای پیشگیری کردن از ریزش مو از آن ستفاده نمود. دانه مورد را می‌توانید به صورت پودر در آورده و با مواد دیگری همچون حنا ترکیب نمایید و به شکل موضعی از آن استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌های استفاده از مورد، مصرف کردن روغن مورد همراه با حنا می باشد. به نسبت مساوی می‌توانید مورد را پودر کرده و داخل روغن کنجد بریزید تا حالت خمیری پیدا کند. و قبل از استحمام کردن می‌تو‌انید این خمیر را چند ساعت روی سر خود نگه داشته و بعد استحمام کنید.

(۱۴)

شروع از: ۲۷,۳۰۰ تومان

(۱۵)

شروع از: ۲۳,۳۰۰ تومان

(۱۷)

شروع از: ۶۳,۷۰۰ تومان

(۲۳)

شروع از: ۲۸۰,۰۰۰ تومان

(۱۵)

شروع از: ۴۰,۶۰۰ تومان

(۱۵)

شروع از: ۲۴,۹۰۰ تومان

(۱۸)

شروع از: ۴۱,۷۰۰ تومان

(۱۵)

شروع از: ۳۹,۶۰۰ تومان

(۱۵)

شروع از: ۳۰,۱۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید