نسخه های گیاهی

ترفند هایی مناسب برای رفع خستگی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

می خواهیم در این مطلب یک سری ترفند به شما آموزش دهیم که باعث تقویت انرژی شده و به شما برای مبارزه با خستگی کمک کند و بتواند شما را دوباره شارژ کرده و سرحال کند پس با ما همراه باشید با این ترفند های فوق العاده.

۱_ حسابی بخندید تا خستگی فراموشتان شود :

خوب است که بدانید که خنده دارای فواید زیادی برای داشتن سلامتی دارد وباعث انرژی بیشتر و همچنین هوشیاری یکی از آن موارد فایده ها است. وقتی شروع به خندیدن می کنیم، در اصل هوای پر از اکسیژن را نفس می کشیم که باعث می شود تا قلب و ماهیچه های ما تحریک شوند و سطح اندورفین ها را هم در خون ما زیاد می کند. پس نتیجه این است که، خنده باعث زیاد شدن انرژی واقعی در ما می شود. پس اگر دیدید بی انرژی هستید فقط کافی است که بخندید تا روحیه شادتان را بدست آورید.

خنده

۲_ چوب دارچین را بو کنید تا خستگی تان رفع شود:

عطر دارچین می تواند تأثیر شگفت انگیزی در مغز انسان داشته باشد. باعث می شود فعالیت مغز تقویت یابد، و همچنین با از دست دادن حافظه و تنش های عصبی هم مبارزه کند ، همین کار باعث می شود تا بتوانیم سریع تر هم فکر کنیم. عطرهای دیگری هم هستند که باعث هوشیاری شما می شوند مثل: روغنهای اساسی لیمو و پرتقال، اما بهتر است مراقب باشید که : روغنهای اساسی می توانند باعث ایجاد تحریک وهمچنین واکنشهای آلرژیکی نیز شوند و باید خیلی با احتیاط آن ها را مصرف کرد.

۳_ ۲۰ دقیقه چرت زدن :

محققان دریافته اند که ۲۰ دقیقه زمان بسیار مناسبی برای چرت زدن است که باعث می شود بعد از بیدار شدن فرد احساس هوشیاری و پر انرژی بودن داشته باشید. در حالی که اگر خواب عمیق تر و طولانی تر در شب داشته باشید باعث ترمیم کامل بدن و همچنین ذهن شما می شود ، یک چرت زدن ۲۰ دقیقه ای در طول روز کافی است تا انرژی بیشتری برای ادامه کار کردن داشته باشید.

برای چرت زدن بهتر است که چند نکته را انجام دهیم تا چرت خوبی داشته باشیم و خستگی ما رفع شود.

_ بهتر است در مکانی خنک و تاریک و بدون هیچ حواس پرتی چرت بزنید.

_ برای اینکه از نور خلاص شوید بهتر است که از ماسک خواب استفاده کنید.

_ بهتر است یک یا ۲ ساعت بعد از ناهار چرت بزنید.

خواب

 ۴_ برای رفع خستگی درست بنشینید :

مطالعات انجام شده نشان می دهد که نشستن در حالت قائم می تواند به فرد کمک  کند تا با افزایش سطح اکسیژن در خون خود با خستگی مبارزه کند. و نسبت به کسانی که خمیده می نشیند روحیه و احساس بهتری هم داشته باشند.

۵_ بگذار آفتاب به داخل بتابد:

شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی در یک جای تاریک قرار می گیرید احساس خستگی و سرگیجه داشته باشید. تاریکی بدن فرد را به سمت تولید کردن سروتونین کمتری می کشاند، یک انتقال دهنده عصبی مهم است که باعث این می شود که احساس خواب آلودگی و بی حالی کند. بهتر است پرده ها را کنار زده و اجازه بدهید کمی از نور آفتاب وارد اتاقتان شود ، و یا اینکه کمی در فضای بیرون شروع به پیاده روی کنید. با نفس کشیدن در هوای آزاد می توانید احساس شادابی و انرژی بیشتری داشته باشید.

۶_ آواز خواندن را برای رفع خستگی امتحان کنید:

آواز خواندن هم درست مثل ورزش کردن یا پیاده روی ، باعثمی شود تا مغز‌تان از خواب بیدار شود و همچنین جریان خون را هم افزایش می دهد. آواز خواندن باعث می شود تا احساس فراز و نشیب بیشتری در خود داشته باشید. به حز این مورد، آواز خواندن ضد افسردگی طبیعی خوبی هم به شمار می آید و می تواند ذهن شما را از مشکلاتی که در روزمره داشته اید خارج کند.

رفع خستگی

۷_ ماساژ پا استرس و خستگی را دور می کند :

استرس داشتن هم یکی از دلایلی است که می تواند تا پایان روز شما را دچار داشتن حس خستگی کند. با ماساژ دادن پا می توانید استرس را از خود دور کنید.

ماساژ دادن پا معمولاً شامل مالش دادن به تنهایی و ملایم است و فشار دادن نقاطی که به نقاط فشار معروف است برای حداقل چند ثانیه با شست یا انگشتان دست خود.

۸_ برای رفع خستگی مقداری بادام بخورید:

بادام خوردن می تواند انتخاب مناسبی برای یک میان وعده پراز انرژی میان روز برای شما باشد. بادام دارای ریبوفلاوین و ال کارنیتین است ، این ها عناصری هستند که به افزایش دادن فعالیت مغزارتباط دارند. همچنین سرشار از  مواد معدنی، ویتامین ها، منیزیم ، منگنز و مس هستند که باعث می شود تا سلامت کلی بدن بهبود یابد و به کمبود حافظه هم بسیار کمک می کند.

رفع خستگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *