سبک زندگی

تکنیک های جلوگیری از خواب آلودگی در محیط کار

کم خوابی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

تکنیک های جلوگیری از خواب الودگی در محیط کار

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در محیط کار خواب میهمان چشم های شما شود. خواب الودگی در محیط کار اتفاق خوشایندی بنظر نمی رسد و باعث اختلال در کار ها می شود. حتی امکان توبیخ در محل کار هم وجود دارد. به نظرتان چاره ی کار چیست؟ چه کاری میتوانید انجام دهید تا از شر خواب آلودگی، آن هم در محل کارتان خلاص شوید؟

مژده که با چند راحل ساده می توانید خواب الودگی را از خود دور کنید.

خواب آلودگی

راهکار های جلوگیری از خواب الودگی:

همانطور که میدانید خواب الودگی در محیط کار معمولا بخاطر خستگی، بی خوابی های چند روزه و فعالیت کاری زیاد و بدون وقفه است که می شود آن را با استراحت کامل و خوابیدن در محیط ارام، تاریک و بی سر و صدا از بین برد. حال اینکه بیش از نیمی از مردم کره زمین از بی خوابی رنج می برند و برای از بین بردن آن استفاده از داروهای خوراکی و غیره خوراکی و جوشانده و دم کرده را امتحان می کنند.

افراد دیگری نیز هستند که بخاطر خواب آلودگی زندگی اجتماعیشان مخطل شده است. یا مجبور به ترک موقعیت شغلی خود می شوند.

بعضی از انسانها در خواب شبانگاهی خود بدنشان دچار حالت هایی میشود که موجب خواب الودگی در روز میشود.

اگر شما مشکلی مانند این افراد دارید و از دست خود کلافه شده اید به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطالب ما را همراهی کنید و طبیعی ترین راه های درمان خواب الودگی را یاد بگیرید.

 

خواب آلودگی

راه های طبیعی فرار از خواب

طبق تحقیقاتی که در سال۲۰۰۹توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده امریکا صورت گرفته است؛ پی به این بردن که ۴۰درصداز بزرگسالان این کشور در طول روز ناخواسته دچار خواب آلودگی محیط کار می شوند.

در اصل این مرکز تحقیقاتی توضیح داده که کمبود خواب در میان آمریکایها یکی از بیماری های شایع و همه گیر می باشد.

بر اساس این تحقیقات کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده، خواب آلودگی می تواند ناشی از سندروم پای بی قرار، آینه انسدادی خواب، حملات خواب و…باشد. و همچنین چرت زدن در طول روز و در مکان های نامناسب یک نوع اختلال خواب مهم است و در صورتی که ادامه داشته باشد باید به پزشک مراجعه کنند. چون این خواب آلودگی عواقب جدی برای سلامتی انسان دارد و انسان را به بیماری های مانند فشار خون بالا، دیابت، افسردگی، چاقی و سرطان مبتلا می کند.

مرکز امریکایی طب خواب اعلام کرد: بیشتر بزرگسالان به هفت تا نه ساعت خواب با کیفیت احتیاج دارند. به همین خاطر برای جلو گیری از خواب آلودگی در جاهای نامناسب مانند محل کار چند راهکار پیشنهاد داده اند.

خواب آلودگی

راهکار های جلوگیری از خواب الودگی در محل کار

۱ـ نوشیدنی مصرف کنید :

باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از نوشیدنی های که در انها کافیین زیادی وجود دارد باعث می شود شما عصبانی شوید. و آب بدنتان تبخیر شود. شما باید در روز به میزان کافی اب بنوشید. با نوشیدن آب کافی احتیاج بدنتان به آب تنظیم می شود و اشتهای کاذب تان را به وعده ها را کم می کند و خواب الودگی را کم می کند. از نوشیدن الکل در وعده ناهار خوداری کنید. چون الکل باعث افت انی فشار خون می شود و موجب خستگی و کسالت می شود.

۲- وعده ناهار را فراموش نکنید:

اگر ناهار نخورید باعث کسالت و خواب آلودگی در ظهر می شود. لازم نیست ناهار شما هر روز یک وعده غذایی کامل با انواع و اقسام پیش غذاها باشد یک غذایی ساده و دور از میز کار خود میل کنید.

خواب آلودگی

۳-برای زمانی کوتاه استراحت کنید:

در همان محیط کار خود از جا بلند شوید و چرخی بزنید عضلات پای خود را منبسط کنید و انگشت دست خود را بکشید و اگر در همان جا نشسته اید به عقب تکیه دهید و نفس عمیق بکشید تا کاملا ارام شوید. نفس های بلند بکشید تا اکسیژن بیشتری جذب کنید کشش بدن به شما این اجازه را می دهد که سیستم گردش خون شما بهبود پیدا کند.

۴-حرکت کنید:

در زمان ناهار خود به باشگاه بروید. اگر امکان ندارد برای راه رفتن به بیرون بروید. از پله ها استفاده کنید با این کار خون در بدن تان جریان می یابد و به متابولیسم بدن سرعت می دهد و از خواب الودگی و کسالت جلو گیری می کند.

۵-بعد ظهر چرت بزنید:

معجزه چرت ظهر را نباید نادیده گرفت. ولی مراقب باشید که دیر اقدام نکنید چون در صورت چرت دیر وقت خواب شبانه شما بهم می خورد.

کم خوابی

۶-میان وعده مناسب بخورید:

خوردن یک سیب یا حتی مقداری ماست به عنوان میان وعده به شما کمک می کند تا خواب از سر شما بپرد.
ریختن مقداری کمی اب خنک به صورت و یا شستن دست ها نیز کمک زیادی می کند که کمتر خسته شوید.

۷-در محیط خنک کار کنید:

در جای کار کنید که سرد باشد. تا هوشیارتر باشید. هر چه جای که در آن کار می کنید گرمتر باشد احتمال که به خواب فرو روید زیادتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *