پوست

جوش چیست؟ چگونه از شر جوش صورت خلاص شویم؟

عرق بومادران
این پست چقدر براتون مفید بود؟

زیبایی و زیبا شدن چیزی است که هر شخصی به آن علاقمند می باشد و برای هر چه زیباتر شدن خود می کوشد و در تلاش است که زیبایی خود را حفظ کرده و بیشتر از قبل نماید. اما مشکلات و بیماری های پوستی وجود دارند که اگر مراقب سلامت پوست خود نباشیم امکان بوجود آمدنش در فرد بسیار می گردد. یکی از مشکلات یا بیماری های پوستی که باعث نازیبایی فرد می شود جوش می باشد.

اگر بتوان از پوست به درستی مراقبت نمود این عارضه پوستی در فرد کمتر و به مرور ناپدید می شود.

صابون آلوئه ورا راهی مناسب برای آبرسانی پوست

جوش چیست؟

 وقتی چربی پوست به بیش از حد خود رسید باعث بسته شدن فولیکول های مو می گردد و با بسته شدن فولیکول، پوست راه نفس کشیدن را از دست داده و دچار التهابات چرکی می گردد.

جوش در چه زمانی و در چه مناطقی از بدن ظهور می کند؟

در رابطه با این سوال باید بگوییم که وقتی پوست چربی بیش از حد داشته باشد دچار این عارضه می گردد و در زمان بلوغ نیز بیشتر نمایان می شود و به جوشهای غرور جوانی معروف می باشند.

جوشها بیشتر در نواحی صورت، گردن، بازو و کتف بیشتر نمایان می شود.

جوش

آیا جوش انواع مختلفی دارد؟

باید بگوییم بله جوشها ممکن است بر روی پوست به چند صورت: جوشهای چرکی، جوشهای سر سیاه و جوشهای سر سفید دیده شوند. گاهٱ نیز پیش آمده که هر سه نوع جوشها در مناطق مختلف یک پوست دیده شوند.

علل بوجود آمدن جوشها

عوامل مختلفی وجود دارند که باعث بوجود آمدن و پیدایش جوش می شوند که می توان به این موارد اشاره نمود:

_ استرس و اضطراب

_ داشتن تغذیه نامناسب

_ استفاده از خوراکی های غیر بهداشتی

_ خوردن فست فود

_ استفاده از مواد آرایشی غیر بهداشتی

_ آلودگی هوا

راهکار مناسب برای ازبین بردن و جلوگیری از جوش

یک راهکار مناسب برای پیشگیری و جلوگیری از بوجود آمدن جوشها بر روی پوست این است که به سلامت پوست خود اهمیت دهیم. این می تواند بهترین گزینه برای زیبایی پوست باشد.

شستشوی پوست و پاکسازی نمودن آن باعث می شود تا چربی اضافی و سلول های مرده از روی پوست پاک گردد. همچنین می توان از صابون ها و روغن های ضد جوش نیز برای درمان و پیشگیری این عارضه استفاده نمود.

از صابون خاویار برای رفع انواع جوش بهره ببرید!

جالب است بدانید که داشتن یک برنامه غذایی سالم و همچنین خوردن میوه ها می تواند کمک موثری برای سلامت پوست به خصوص پیشگیری جوشها باشد.

نوشیدن آب به مقدار نیاز هم باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست می گردد.

اگر دچار جوش هستید می توانید به وسیله ماسک های طبیعی ضدجوش باعث درمان این بیماری پوستی گردید. هم جوشهای پوست را درمان می نمایید و هم باعث طراوت و زیباتر شدن پوست خود می گردید.

جوش

جمع بندی

جوش یک عارضه پوستی است که گاهٱ به صورت چرک بر روی سطح پوست هر فردی ممکن است پدیدار گردد. این عارضه دارای انواع مختلف: سر سفید، چرکی و سر سیاه معمولٱ دیده می شود و برای پیشگیری از جوش و سلامت پوست بهتر است به موارد بهداشتی که به سلامت پوست کمک می کنند اهمیت دهیم. همچنین از مواد طبیعی ضد جوش برای پوست استفاده نماییم.

وقتی اصول درست محافظت پوست خود را بشناسید می توانید نسبت به سلامت پوست خود کوشا باشید. پوست یک نقطه حساس و در ثانی یک محافظ بدن به حساب می آید. چرا که هر مشکلی برای پوست ایجاد گردد ممکن است به سلامت اعضای بدن هم آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *