زیبایی

آلوئه ورا بهترین معجزه گیاهی با خواص آلوئه ورا آشنا شوید

این پست چقدر براتون مفید بود؟

 

قبل از هرچیز بهتر است بدانیم که گیاه «آلوئه ورا» گیاهی است که به طور عمده در مناطقی که خشک هستند پرورش می یابد. گیاه آلوئه ورا درست است که به خانواده زنبق تعلق دارد، اما در ظاهر، شباهت بسیار زیادی به گیاه کاکتوس دارد. گیاه آلوئه ورا دارای خواص بسیاری است که برای سلامت و زیبایی پوست و بدن می تواند بهترین باشد. روغن آلوئه ورا از محصولات ممتاز دکتر اویل به شمار میرود. در ادامه خواص آلوئه ورا را مورد بررسی قرار می دهیم. با دکتر اویل همراه باشید.

کاربردهای آلوئه ورا برای سلامتی و زیبایی

کرم هایی که امروزه در بازار وجود دارند و کاربرد تسکین دهنده و کاهنده التهابی هستند بیشتر از ترکیب گیاه آلوئه ورا بوده و دارای طرفدارن بیشماری نیز می باشند. نوشیدنی آن هم این روزها در هر سوپرمارکتی پیدا می شود و همچنین از شرق تا غرب جهان کسی را پیدا نمی کنید که از خواص بی شمار این گیاه معجزه آسا، چیزی نشنیده باشد.

طبق آمار موسسه LA plante که در سال ۲۰۱۶ میلادی انجام شده، مصرف این گیاه در حوزه های زیبایی، دارویی و همچنین خوراکی در طی چند سال گذشته تا به کنون به شدت رو به افزایش بوده و طی ۱۰ سال گذشته می توان گفت تقریبا ۲ برابر نیز شده است.

خواص مصرف آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا

۱_ آلوئه ورا یک نوشیدنی مقوی

از ویژگی های اصلی و همچنین شاخص گیاه آلوئه ورا، به محتوای بالای آبش می توان اشاره کرد. ۹۹ تا ۹۹/۵ درصد آلوئه ورا متشکل از آب می باشد و ۱-۵/۰ درصد باقی مانده هم شامل ۷۵ نوع ماده فعال بیولوژیک می باشد.
براساس برخی مطالعات انجام شده، آلوئه ورا را به عنوان یک مکمل می‌شناسند، و در کنار تجویز ویتامین ها، از آلوئه ورای خوراکی هم برای بیمارانی که دچار کمبود ویتامین هستند، استفاده میشود.

خوب است بدانید که آلوئه ورا حاوی اسیدهای چرب است و حداقل دارای ۴ نوع استریل گیاهی در خود است که برخی خواص ضدالتهابی، ضدعفونی کنندگی یا ضد درد دارند. هورمون هایی هم که در این گیاه موجود می باشد می تواند باعث شود تا به مرور زخم ترمیم پیدا کند.

۲_ به عنوان یک سم زدای طبیعی شناخته شده است

طبق بررسی های مختلف که بر روی گیاه آلوئه ورا انجام شده، این گیاه خاصیت ضدالتهابی و همچنین محرک سیستم ایمنی بدن می باشد. به طور کلی می توان گفت این گیاه نقش به سزایی در پاکسازی کبد دارد و به عنوان یک سم زدا نیز محسوب می شود.

۳. یک معجون لاغری

در تحقیقات حاصل شده نوشیدن آلوئه ورا نقشی در لاغری ندارد. ولی می توان گفت به عبارتی با نوشیدن آلوئه ورا باعث کنترل اشتها و تاثیر مثبتی که بر هضم و جذب چربی و قند می شوید و اینگونه به روند لاغری بسیار کمک می کند.

۴. ماسک آلوئه ورا

استفاده از ماسک آن روی زخم هم، باعث بهبود سریع تر زخم‌ها می شود. همچنین استفاده از آن به صورت ماسک بر روی پوست باعث نرمی و لطافت پوست شده و باعث بسته شدن منافذ باز پوستی و آبرسانی و تقویت پوست نیز می شود. همچنین ماسک آلوئه ورا pH پوست را نیز تنظیم می کند.

۵. ضد آفتاب سوختگی

فقط لازم است بعد از آفتاب سوختگی مقداری از ژل آلوئه ورا را روی محل بمالید و چند ثانیه ای صبر کنید تا از التهاباتش کم شود.

۶. یک لایه بردار پوستی عالی

بهتر است بدانید که گیاه آلوئه ورا یک لایه بردار طبیعی است و در عین اینکه باعث پاک کردن پوست می شود، به افزایش جریان خون زیر پوست نیز بسیار کمک می کند. استفاده از ماسک آلوئه ورا بسیار توصیه میشود.

۷. استفاده آسان

خوب است این نکته را بدانید که تمام خواص ذکر شده برای آلوئه ورا در صورتی قابل تحقق یافتن است که از آب خالص آن استفاده شود. برای اینکه بتوانید آب آلوئه ورا را به خوبی نگهداری کنید، باید آن را در محیطی که خنک است بگذارید. مصرف کردن شربت آلوئه ورا که با آب و شکر آماده می شود فایده ای ندارد و بهتر است به صورت شربت استفاده نکنید. همچنین دمنوش آلوئه ورا نیز دارای هیچ خواصی نمی باشد.

شما این گیاه را می توانید در باغچه خانه تان و یا در گلدان داخل منزل پرورش دهید. برای استفاده از این گیاه می توانید بخشی از سر آن را برش داده و ژل آن را مصرف کنید. اگر علاقه دارید که خواص این ژل را بر سلامتتان ببینید باید حد امکان برای ۳ ماه روزانه بین ۳۰ تا ۹۰ میلی لیتر به صورت ناشتا یا با فاصله از وعده غذایی بنوشید.

برای ساخت ماسک آلوئه ورا هم کافی است که کمی از ژل آلوئه ورا را با عسل و ماست و روغن آرگان ترکیب نموده و برای پوست خود استفاده کنید.

ماسک آلوئه ورا و خواص آلوئه ورا

 کاربردهای دیگر آلوئه ورا برای سلامتی بدن

_ به عنوان یک آرام بخشی عالی می توان استفاده کرد.

_ روشی مؤثر در کاهش سلولیت دارد.

_ باعث کاهش و رفع یبوست می شود.

_ بهترین درمان کننده برای گزیدگی حشرات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *