پوست و مو, زیبایی

خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

روغن آرگان مراکشی وارداتی معطر یکی از روغن های نام آشنا است که از میوه درخت آرگان به دست می آید‌. این روغن دارای خواص زیادی برای پوست و مو است. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این روغن معطر صحبت کنیم.

خواص روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان مراکشی وارداتی معطر در جهان با نام طلای زرد معروف است و بنابر قیمت کیفیت آنها نیز متفاوت است و روغن وارداتی دارای قیمت پایین تری است و می تواند جایگزین روغن اصلی شود.

این روغن مقاومت بالایی داشته و حتی از روغن زیتون نیز مقاوم تر می باشد و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، ویتامین A، ویتامین E، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است که برای سلامتی، پوست و مو مناسب است.

بهترین و با کیفیت ترین روغن آرگان مراکشی وارداتی معطر را می توانید از سایت دکتر اویل بدون هیچ مواد افزودنی تهیه نمایید.

طریقه روغن گیری روغن آرگان

روغن طبیعی آرگان را به ۲ روش سنتی و مدرن می توان تهیه نمود:

روش مدرن

در روش مدرن از هسته دانه آرگان روغن گرفته می شود. بدین صورت که میوه های آرگان را بعد از چیده شدن در هوای آزاد قرار می دهند تا خشک شوند. بعد از خشک شدن گوشت های آن را بر می دارند. حال نوبت شکاندن دانه آرگان است تا هسته آن خارج شود و مغز دانه ها در اثر حرارت بو داده شوند. هنگامی که آنها سرد شدند نوبت به چرخ کردن و فشردن دانه ها است.

پودر حاصل از چرخ شدن را برای خوراک گاو ها استفاده می کنند و روغن بدست آمده در اثر فشرده شدن را نیز به مدت ۲ هفته در ظرف در بسته ای می ریزند. بعد از ته نشین شدن ناخالصی ها، از صافی عبور داده و در مصارف آرایشی استفاده نمایند.

روش سنتی

بزها علاقه زیادی به میوه های درخت آرگان دارند. آن ها را می خوردند و از فضولات آنها میوه های آرگان هضم نشده را جمع آوری می کنند و دانه های آنها را می کوبیدند تا روغن آرگان خارج شود تا برای مصارف آرایشی و خوراکی استفاده شوند.

 

خواص روغن آرگان مراکشی وارداتی معطر

خواص روغن آرگان

ضد پیری پوست

آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و مانع از بروز چین و چروک بر روی پوست می شود‌.

از بین بردن جوش و جای جوش

جوش ها در اثر آلودگی پوست یا تجمع چربی صورت می گیرد همچنین عوامل دیگری همچون تغییرات هورمونی، استفاده از کربوهیدرات ها و شیرینی ها و … موجب ایجاد جوش بر روی پوست می شوند.  می توان با روغن آرگان این مشکل را درمان نمود. زیرا حاوی سطح سبوم پوست را کاهش و با کاهش چربی پوست، منافذ پوست را باز می کند.

رفع ترک های بارداری

ویتامین A و ویتامین E دو عامل اصلی برای ترمیم پوست هستند که ترک های بارداری یا ترک هایی که در اثر لاغری ایجاد می شود را بهبود می بخشد.

همچنین دارای خواص زیر نیز می باشد:

  • مو را تقویت می کند.
  • شوره سر را درمان می نماید.
  • بهبود دهنده ترک های کف پا است.
  • برای تقویت ناخن ها مناسب است.
  • به عنوان اسکراب و تونر می توان از آن استفاده نمود.

طریقه مصرف روغن آرگان

از این روغن می توان به صورت موضعی یا خوراکی بسته به نیازتان می توانید استفاده کنید.

روش نگهداری روغن آرگان

در ظرف های پلاستیکی مات و تیره برای نگهداری روغن آرگان مراکشی وارداتی معطر استفاده کنید تا کیفیت آن حفظ شود‌ و تاثیرات این محلول از بین نرود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *