درمان, روغن طبیعی

خواص روغن کنجد | روغن کنجد چه فایده هایی برای سلامتی بدن دارد؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی روغن کنجد را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن طبیعی کنجد” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%ac%d8%af-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون فرابکر بی بو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن بادام شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

به دلیل خصوصیات ارزنده ای که روغن کنجد بر روی تغذیه افراد دارد به آن لقب ملکه دانه های روغنی داده اند.
این روغن به دو صورت خام و فشرده یافت می شود و در: آشپزی، وسایل آرایشی و دارویی کاربرد فراوانی دارد.

خواص روغن کنجد

خواص روغن کنجد

خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد.

سزامول و سزامینول آنتی اکسیدان هایی هستند که در روغن کنجد وجود دارند و برای سلامتی بدن بسیار موثر هستند. آنتی اکسیدان از تجمع رادیکال های آزاد در سلول ها که باعث التهاب می شود کمک می کند و از آسیب سلول ها جلوگیری می نماید.

طبق مطالعه صورت گرفته بر روی موش ها به این نتیجه رسیده اند مصرف این مکمل ها از آسیب دیدن سلول های قلبی حفاظت می کند. چون ترکیباتی که از رادیکال ها تولید می شود مانند: گزانتین اکسیداز و اکسید نیتریک را مهار می کند. پس روغن کنجد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی به سلامت بدن کمک شایانی انجام می دهد.

خواص ضد التهابی دارد.

التهاب های مزمن برای بدن بسیار خطر دارد و باعث بیماری در فرد می شود. با مصرف روغن کنجد می توان التهابی مانند: دندان درد، خراش و درد مفاصل را طبق طب تایوانی که ثابت شده است درمان نمود. با مطالعاتی که شده باعث کاهش تولید اکسید نیتریک که از التهاب به وجود آمده می شود.
پس روغن کنجد دارویی اساسی برای درمان التهاب که بیشتر مخصوص انسان می باشد موثر است.

سلامت قلب از خواص روغن کنجد

رژیم غذایی چربی های اشباع نشده برای درمان بیماری قلبی و سلامت قلب مفید هستند که باید گفت در روغن کنجد به وفور یافت می شود. اسیدهای چرب امگا ۳ یکی از این چربی های اشباع نشده می باشد که برای رژیم غذایی و سلامت قلب موثر هستند و سطح کلسترول را نیز پایین می آورد. با مصرف روغن کنجد می توان از ناراحتی قلبی و رشد پلاکت ها بر روی شریان ها پیشگیری نمود. افراد بزرگسالی که از روغن کنجد استفاده می کنند، بیشتر از کسانی که روغن زیتون مصرف می کنند کلسترول و تری گلیسیرید آنها کاهش پیدا می کنند. پس روغن کنجد با داشتن چربی های اشباع نشده فراوانی که دارد بیماری قلبی را کاهش می دهد.

کنترل قند خون

برای درمان دیابت و تنظیم قند خون می توان از روغن کنجد استفاده نمود. با مطالعه ای که روی موش ها انجام شده ۶ درصد از روغن کنجد را در ۴۲ روز می تواند قند خون را کاهش دهد.

درمان آرتریت

آرتریت نوعی درد مفاصل است که ۱۵ درصد جمعیت به این مشکل دچار هستند. با درمانی که روی موش ها صورت گرفته مصرف روغن کنجد در ۲۸ روز با دوز ۰٫۵ استرس اکسیداتیو را کاهش داده و علایم آرتریت را کم می کند. ولی برای درمان انسانی هنوز ثابت نشده و در حال تحقیق هستند.

درمان سوختگی و زخم ها از خواص روغن کنجد

روغن کنجد برای درمان زخم ها و سوختگی ها به صورت موضعی مصرف می شود. در قدیم در جنگ ها برای درمان زخم ها روغن های ضروری را با ازن که گاز طبیعی می باشد ترکیب می کردند و به صورت موضعی مصرف می برای کاهش عفونت استفاده می نمودند. این روغن توان این را دارد که زخم ها و سوختگی را سریع بهبود بخشد چون خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی به همراه دارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن کنجد اصل در دکتر اویل[/info_box]

محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش

به دلیل آنتی اکسیدانی که در روغن کنجد موجود است از آسیبی که به وسیله اشعه ماوراء بنفش در پوست ایجاد می شود حفاظت می کند. که ۳۰ درصد مقاومت را دارد ولی روغن هایی مانند: نارگیل، بادام زمینی و زیتون فقط ۲۰ درصد مقاومت در برابر اشعه را دارند.

این روغن به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می کند چون دارای SPF طبیعی می باشد و اثر بخشی خوبی برای حفاظت از اشعه دارد.

از دیگر خواص روغن کنجد می توان به این موارد اشاره کرد:

  • به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.
  • با این روغن درد پا و بازو به صورت ماساژ موضعی تسکین پیدا می کند.
  • سلامت مو را نیز می توان با این روغن به همراه داشت و ترکیباتی که در خود دارد مانند: ویتامین E  و سیسمین به درخشندگی و قدرت افزایش مو کمک می کند.
  • کنجد به عنوان یک غذای آسیایی و خاورمیانه برای رژیم غذایی مفید است.

کنجدی که تصفیه نشده است به رنگ روشن می باشد. برای پخت و پز در حرارت پایین باید مصرف شود. روغن کنجد برشته دارای رنگ قهوه ای تیره و طعم لطیفی است که آن را برای سس ها و مارینادها مناسب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *