بیماری ها, درمان, سلامت, گیاهان دارویی, مردان

درمان بزرگی پروستات با چای سبز | آیا چای سبز می تواند بزرگی پروستات را درمان کند؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی بزرگی پروستات با چای سبز را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه چای” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه گزنه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%da%af%d8%b2%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جو دوسر” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ac%d9%88-%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

میلیون ها مرد در دنیا دچار هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا بزرگی پروستات می شوند. این بیماری اغلب بین افراد با سن ۵٠ تا ۶٠ سال بروز پیدا می کند. هر چقدر سن بالاتر رود احتمال ابتلا به بزرگی پروستات بیشتر می شود تا جایی که افراد با سن بالای ۸٠ سال ۹٠ درصد دچار بزرگی پروستات می باشند

هنگامی که غده پروستات بزرگ می شود توانایی ادرار کردن صحیح در مردان دچار اختلال می گردد. بزرگی پروستات باعث انقباض مجاری ادراری می شود، به مثانه فشار می آورد و منجر به عوارضی مانند: فوریت، نشت، ناتوانی در ادرار کردن و جریان ضعیف ادرار می شود. با گذشت زمان بزرگی پروستات می تواند منجر به: بی اختیاری، آسیب به مثانه و کلیه ها، عفونت های مجاری ادراری و سنگ های مثانه شود. اگر پروستات بر مجرای ادراری و مثانه فشار نیاورد بزرگی پروستات اصلاً به درمان نیاز نخواهد داشت.

در ادامه ارتباط چای سبز با درمان بزرگی پروستات را برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد. پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

درمان بزرگی پروستات با چای سبز

درمان بزرگی پروستات با چای سبز

نقش چای سبز

حفاظت از قلب و عروق، محافظت در برابر انواع سرطان، مدیریت کلسترول، کاهش ابتلا به بیماری آلزایمر و کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون همه اینها از مزایای استفاده چای سبز می باشند. دانشمندان چای سبز را فوق العاده می دانند. زیرا سرشار از ارزش غذایی است و همچنان به طور مداوم در حال بررسی مزایای بالقوه سلامتی آن هستند.

چای سبز همچنین ممکن است اثرات مثبتی بر غده پروستات فرد داشته باشد. علیرغم اینکه بزرگی پروستات اغلب در ارتباط با سرطان پروستات مورد بحث قرار می گیرد ولی بنیاد سرطان پروستات می گوید که این دو بی ارتباط با هم هستند و بزرگی پروستات خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان افزایش یا کاهش نمی دهد.

آیا چای سبز برای افرادی که با بزرگی پروستات زندگی می کنند فواید بالقوه ای دارد؟

۵۰۰ میلی گرم ترکیب چای سبز و سیاه جریان ادرار را بهبود بخشیده و التهاب را کاهش می دهد. اما علیرغم نبود شواهد فراوان افزودن چای سبز به رژیم غذایی تا حدودی می تواند فوایدی برای پروستات داشته باشد. همچنین دارای خواص محافظتی شیمیایی در مورد سرطان پروستات است.

آیا سایر چای های گیاهی نیز برای سلامتی پروستات مناسب هستند؟

اگر از چای سبز استفاده نمی کنید گزینه های دیگری نیز وجود دارند. در صورت داشتن بزرگی پروستات کاهش مصرف کافئین توصیه می شود زیرا می تواند باعث ادرار بیشتر در فرد گردد. ممکن است بخواهید چای هایی را انتخاب کنید که به طور طبیعی فاقد کافئین هستند یا یک نسخه بدون کافئین را پیدا کنید. پیشنهاد ما این چای های گیاهی می باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید چای سبز مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

چای تخمه هندوانه

گفته می شود چای تخمه هندوانه باعث سم زدایی از سیستم، بهبود مشکلات مثانه و پاکسازی کلیه ها می شود. عصاره تخمه هندوانه باعث بهبود سطح آنتی ژن اختصاصی پروستات و علائم بزرگی پروستات می شود. دانه های هندوانه ممکن است فواید مشابهی برای مردان داشته باشد.

شما می توانید برای تهیه چای تخمه هندوانه ابتدا ۴ قاشق غذا خوری تخمه هندوانه را خرد و آن را همراه با آب بجوشانید. سپس به مدت ۱٠ دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شود. شما می توانید این چای را در چند روز بنوشید.

ماتچا

چای ماتچا بالاترین درجه چای سبز است و به صورت پودر می باشد و حاوی مقدار زیادی کافئین می باشد. برای تهیه چای ماچا: ۲ قاشق غذاخوری پودر ماتچا را درون یک کاسه بریزید و آن را الک کنید. سپس یک دوم فنجان آب داغ را در کاسه بریزید و هم بزنید تا چای کف کند و بقیه آب داغ را در کاسه بریزید و هم بزنید.

 درمان بزرگی پروستات با چای سبز و چای ریشه گزنه

چای ریشه گزنه ممکن است یک درمان طبیعی برای درمان اختلالات پروستات باشد. عصاره ریشه گزنه می تواند از برخی اثرات بزرگی پروستات در صورت مصرف به مدت ۶ هفته جلوگیری کند. می توانید چای ریشه گزنه را فله ایی یا در کیسه های چای بیابید و یا در صورت وجود می توانید از گیاه تازه استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به صورت تنتور یا کپسول مصرف کنید.

عوارض جانبی چای ریشه گزنه شامل: بثورات، احتباس مایعات و ناراحتی معده می باشد. حتما توجه داشته باشید در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون پایین یا مشکل کلیه، از چای ریشه گزنه استفاده نکنید.

همچنین باید از استفاده همزمان ریشه گزنه با: لیتیوم، داروهای دیابت، داروهای فشار خون، آرام بخش و وارفارین اجتناب کنید.

چای پیگوم

پیگوم درختی است که تصور می شود پوست آن برای بهبود عملکرد ادرار مفید است و گاهی اوقات به عنوان یک درمان جایگزین برای بزرگی پروستات استفاده می شود. از پوست درخت پیگوم که به صورت پودر شده نیز موجود است برای تزریق استفاده می شود. پوست را به مدت حداقل ۱٠ دقیقه در یک فنجان آب قرار دهید. اگر از پودر استفاده می کنید می توانید آن را حدود ۵ دقیقه در یک فنجان قرار دهید. چای را ۳ الی ۴ بار در روز بنوشید. البته امکان دارد این چای باعث ناراحتی شکمی شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه گزنه مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس حاوی کافئین نیست و ممکن است سلامت کلی بدن را افزایش دهد. مشخص شده است که تأثیرات مثبتی بر فشار خون و سطح چربی داشته و ممکن است خواص ضد سرطانی نیز داشته باشد. همچنین ممکن است تأثیر مثبتی بر پروستات شما داشته باشد. طعم تند آن نوشیدن را آسان می کند.

برای تهیه چای می توانید از گل های خشک شده یا تازه گل هیبیسکوس استفاده کنید. آن را گرم یا سرد با عسل و یک لیمو تازه میل کنید. هیبیسکوس می تواند سطح قند خون و فشار خون را تحت تأثیر قرار دهد و می تواند با استامینوفن تداخل داشته باشد. اگر جراحی انجام داده اید تا ۲ هفته از این چای استفاده نکنید.

درمان های اضافی برای بزرگی پروستات

داروهای متعددی در بازار برای درمان بزرگی پروستات وجود دارد. یکی از گزینه های درمان بزرگی پروستات جراحی می باشد. جراحی بزرگی پروستات برای از بین بردن بافت بزرگ شده فشار بر مجرای ادرار در نظر گرفته شده است. این جراحی با استفاده از لیزر و با ورود از طریق آلت تناسلی یا برش خارجی امکان پذیر است.

تغییر شیوه زندگی نیز یکی دیگر از راه های درمان بزرگی پروستات می باشد که ممکن است به مدیریت بزرگ شدن پروستات کمک کند و بسیار تهاجمی است. مواردی مانند: اجتناب از الکل و قهوه، اجتناب از مصرف برخی داروها که می توانند علائم را بدتر کنند و انجام تمرینات کگل ممکن است علائم بزرگی پروستات را تسکین دهد.

چگونه چای سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟

از چای سبز به عنوان مایع اسموتی میوه نیز می توانید استفاده کنید. پودر ماتچا را به سس سالاد، خمیر بیسکویت یا آن را به ماست و میوه اضافه نمایید. برگ چای سبز دم کرده را به یک ظرف سرخ شده نیز می توان اضافه کرد.

پودر ماچا را با نمک دریا و سایر ادویه ها مخلوط کنید و روی غذاها برای خوش طعم شدن بپاشید. از چای سبز به عنوان پایه مایع خود برای بلغور جو دوسر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *