پوست, زیبایی و بهداشتی

درمان تیرگی زیر بغل با مواد کاملا طبیعی و ارگانیک

ویتامین C
این پست چقدر براتون مفید بود؟

گاهی اوقات نقاط مختلف پوست دچار مشکلاتی می شود که بسیار می تواند بر روی زیبایی هر فردی تاثیر بگذارد. اما جالب است که می توان به وسیله یک سری راه ها و درمان های ساده این مشکلات را برطرف نمود و زیبایی را به پوست بازگرداند. تیرگی بعضی از نقاط پوست مثل زیر چشم، زیر بغل، زانو و… یکی از مشکلات پوستی شایع است که اغلب به دلیل رعایت و مراقبت نکردن  ممکن است دچار تیرگی و سیاه شدن آن قسمت از بدن شود.

 تیرگی زیر بغل هم یکی از مشکلات رایج در بین مردم می باشد که ممکن است از طریق عوامل مختلفی فرد دچار این مشکل گردد. برای درمان تیرگی زیر بغل راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این مطلب سعی داریم چند مورد که بسیار برای درمان تیرگی مفید و پرفایده هستند برایتان نام ببریم. پس با ما همراه باشید با، درمان سیاهی زیر بغل

علت بوجود آمدن تیرگی زیر بغل چست؟

ابتدا بهتر است بدانید که نمی توان تیرگی زیر بغل را یک بیماری دانست. فقط یک مشکل عادی است که بیشتر زنان و مردان دچار این عارضه می شوند، اما گاهٱ وجود تیرگی زیر بغل به عنوان یک نشانه بیماری در فرد ظهور می کند. نشانه بیماری هایی همچون: تغییرات هورمونی در دوران بارداری، دیابت و…

درمان تیرگی زیر بغل

علل سیاهی زیر بغل

یکی از مهمترین علل بوجود آمدن تیرگی زیر بغل مربوط به ساییده شدن پوست زیر بغل می باشد. اما عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که به طور اختصار برایتان بیان می نماییم.

_ اصلاح کردن به صورت مداوم

_ استفاده کردن از کرمهای موبر

_ تعریق زیاد داشتن

_ هواگیری ضعیف زیر بغل

_ جمع شدن سلولهای مرده در آن قسمت

_ استفاده کردن از دئودورانتها و ضد عرقهای دارای الکل

_ استعمال دخانیات

_ بیماری ها مثل دیابت

درمان تیرگی زیر بغل

راهکار های مختلف و خانگی فراوانی وجود دارند که می تواند باعث درمان تیرگی زیر بغل شوند و به راحتی سیاهی را از روی پوستتان پاک نماید.

برای برطرف کردن سیاهی زیر بغل می توان از کرم های لایه بردار و روشن کننده شیمیایی نیز استفاده نمود. اما روش های درمانی که به وسیله مواد طبیعی صورت می گیرد گزینه بهتری برای فرد می باشد.

صابون های طبیعی

صابون طبیعی مثل بابونه برای درمان سیاهی، التهاب و روشن کردن پوست زیر بغل گزینه مناسبی می باشد. البته صابون های دیگری هم برای رفع تیرگی زیر بغل وجود دارند که می توانند همچون صابون بابونه باعث برطرف شدن سیاهی پوست شوند.

استفاده از ماسک ها در درمان تیرگی زیر بغل

ماسک ها هم تا حد زیادی می توانند باعث روشن شدن زیر بغل شوند و با کمک ماسک هایی همچون زردچوبه، لیمو  و… می توان به راحتی سیاهی زیر بغل را در چند مرحله ازبین برد.

استفاده از مواد طبیعی

استفاده کردن از مواد خانگی به طور طبیعی می تواند یک راه حل ساده و مهمتر از همه ارزان قیمت برای هر فردی باشد. می توان از ماست، زردچوبه، گلاب، سیب زمینی و… برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده نمود.

به عنوان نمونه شما می توانید سیب زمینی را به صورت ورقه های نازک بریده و حدود ۱۰ دقیقه بر روی پوست زیر بغل خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید اگر این کار را روزانه انجام دهید تاثیرش را زودتر مشاهده خواهید نمود.

استفاده از اسکراب ها

این گزینه هم برای برطرف کردن سیاهی زیر بغل گزینه مناسب است و هم باعث می شود پوست های مرده از روی پوست پاکسازی شوند و یک پوست روشن و شفاف برای شما داشته باشد.

درمان تیرگی زیر بغل

روغن های طبیعی درمان تیرگی زیر بغل

استفاده از روغن های طبیعی هم می تواند یک راه حل مناسب برای درمان سیاهی زیر بغل باشد به عنوان نمونه روغن نارگیل به خاطر اینکه دارای ویتامین E که خاصیت روشن کنندگی دارد می تواند بهترین گزینه برای روشن کردن پوست زیر بغل باشد. فقط کافی است روزانه از این روغن برای زیر بغل خود استفاده نمایید و نتیجه را بعد از چند روز مشاهده نمایید.

 راهکار های طبیعی بسیار مناسب تر از راهکار های شیمیایی بوده و با انجام درست و منظم این راهکار ها می توانید به درمان تیرگی زیر بغل خود کمک بسزایی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *