نسخه های گیاهی

درمان سریع خانگی برای تحلیل لثه

3.5/5 - (2 امتیاز)

روغن های درمان عفونت دهان و دندان از بهترین گزینه ها برای رفع مشکلات دهان و دندان هستند. یکی از مهمترین مشکلات دهان و دندان، تحلیل لثه است. می توان گفت تحلیل لثه مشکلی است که به مرور زمان به وجود می آید و دلایل مختلفی نیز باعث ظاهر شدن آن می شود. به غیر از اینکه سلامت دهان و دندان را زیر سوال می برد حتی زیبایی دندان را نیز باعث مشکل می کند.

پزشکان تحلیل رفتن لثه را یک مشکل رایج دندانپزشکی می دانند.  اکثر مردم هم درست نمی دانند که دچار تحلیل لثه می شوند، چون کم کم این اتفاق می افتد. حساسیت زیاد داشتن دندانها می تواند اولین نشانه باشد. این مشکل ساده ای نیست که بخواهید آن را بی اهمیئت قلمداد کنید. پس با اولین حس درد و یا حساسیت خود را به مطب دندان پزشکی برسانید.

علل تحلیل لثه

عوامل بسیاری وجود دارد که می توانند باعث ایجاد، تحلیل لثه ها شوند.

روغن های درمان عفونت دهان و دندان و تحلیل لثه

۱_ بیماری های پریودنتال :

یک نوع عفونت باکتریایی صمغی هستند، که باعث از بین رفتن بافت لثه می شوند، از استخوان دندان محافظت می کنند تا بتوانند آنها را در جای خود ثابت نگه دارند.

۲_ ژن ها:

می توان گفت: بله، به طور کلی اکثر مردم ممکن است بیشتر در معرض این بیماری قرار بگیرند و آن هم به خاطر ژن است. در تحقیقاتی که به عمل آمده حدود ۳۰٪ از کل جمعیت دچار این عارضه می شوند.

۳_ مسواک زدن :

مسواک زدن اصلٱ برای دندان ضرر ندارد، بلکه مسواک زدن بیش از حد محکم (انگار که با دندان هایتان دعوا دارید)، ممکن است برای شما ایجاد مشکل کند. و مینای دندان را آسیب بزند و همچنین لثه ها را نابود کند.

روغن های درمان عفونت دهان و دندان

۴_ مراقبت کردن های اشتباه از دندان:

مسواک زدن های اشتباهی، ضماد کردن، شست وشو دادن دهان به وسیله دهانشویه ضد باکتریال می تواند باعث شود که پلاک نتواند (تارتار) تولید کند، تارتار یک ماده سختی است که بر روی دندان ها ایجاد می شود و کار تمیز کردن حرفه ای دندان ها و یا حتی جرمگیری دندان ها بر عهده آن است، باعث می شود که به تحلیل لثه منجر شود.

۵_  تغییرات هورمونی:

بالا پایین شدن هورمون های زنانه در طول زندگی زنان مثل بارداری، یائسگی و حتی بلوغ می تواند باعث شود تا لثه ها حساس‌تر شوند و در آخر هم باعث آسیب لثه گردند.

۶_ مصرف دخانیات و تحلیل لثه:

کسانی که دخانیات مصرف می کنند، باعث می شوند مواد چسبنده ایی روی دندان های آنها بوجود آید که باعث شود کار تمیز کردن دندان به مشکل بر بخورد و باعث آسیب لثه گردد.

درمان لثه با روغن های درمان عفونت دهان و دندان

۷_ ساییدن و پرچ کردن دندانهای پایین یکی از دلایل تحلیل لثه :

با این کار ممکن است که نیروی زیادی به دندانها وارد شود که باعث آسیب رسیدن به لثه ها شود.

۸_ پرسینگ و سوراخ کردن لب یا زبان:

جواهرات هم می تواند باعث تکان خوردن و لرزش لثه ها شوند که با این کار نقطه ایی که از بافت پوشیده شده است تحریک شود و آسیب ببیند.

راه های درمانی لثه

باز کردن لثه و بازسازی ریشه دندانها:

برای انجام این روش دندانپزشک بافت های لثه که آسیب دیده اند را شکاف می دهد، باکتری های مضر در لثه را نابود می کند. بعد ریشه دندان را داخل بافت قرار می دهد. با این کار آسیب ها از بین می روند و یا کمتر می شوند.

راه های درمانی لثه در خانه

۱_ شستشو دادن با نمک دریا :

شست وشو دادن دهان با آب گرم و ترکیب نمک می تواند یکی از راحت ترین روش ها برای کم کردن تورم، درد و همچنین التهاب باشد فقط کافی است یک مقدار کمی از نمک دریایی را درون یک فنجان آب گرم ریخته و حل کنید و بگذارید حدود ۱۵ ثانیه در دهان شما باقی مانده و قرقره کنید و به بیرون بریزید. برای اینکه از این روش نتیجه بگیرید خوب است ۲ تا ۳ بار این کار را انجام دهید و تکرار کنید.

درمان با روغن های درمان عفونت دهان و دندان

۲_ درمان تحلیل لثه با روغن درخت چای :

از روغن های درمان عفونت دهان و دندان میتوانیم به روغن درخت چای اشاره کنیم. روغن درخت چای دارای خاصیت ضد التهابی بسیار مناسب و آنتی بیوتیکی است. شما می توانید ۱ تا ۲ قطره از روغن درخت چای را روی مسواک بمالید و یا اینکه با خمیر دندان خود ترکیب کنید. و دندان هایتان را مسواک بزنید. با انجام دادن دو بار در روز در چند هفته فقط سلامتی دندان ها باز می گردند.

۳_ روغن نارگیل درمانی برای تحلیل لثه  :

روغن نارگیل را می توان برای درمان کردن لثه به عنوان یک درمان موثر دانست. اگر با جوش شیرین ترکیب شود باعث از بین رفتن باکتری ها نیز می شود.

دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را با کمی جوش شیرین مخلوط کرده وهفته ایی یک بار یا دو بار می توانید از این ترکیب عالی به جای خمیر دندان استفاده کنید تا زمانی که مشکل بر طرف شود.

۴_ نخ دندان و سلامت لثه :

نخ دندان می تواند در کنار استفاده کردن از مواد طبیعی و روغن های درمان عفونت دهان و دندان ، در کم‌تر شدن باکتری و پلاک های دندانی کمک بسزایی داشته باشد، حتمٱ هم نباید هر روز اینکار را انجام دهید. فقط چند بار در هفته نخ دندان کشیدن کمک بسیار خوبی برای درمان و پیشگیری از تحلیل لثه می شود.

روغن های درمان عفونت دهان و دندان

۵_ صمغ :

شاید خیلی از افراد در مورد خاصیت صمغ شنبده باشند. شما می توانید از صمغ برای درمان کردن تحلیل لثه استفاده کنید. می توانید ۱۰ تا ۱۲ قطره از صمغ را در یک فنجان آب گرم ریخته و خوب ترکیب کنید سپس برای شستشوی عادی دهان از این ترکیب استفاده کنید.

۶_ روغن کنجد :

شستشو دادن دهان با روغن کنجد فواید زیادی می تواند داشته باشد. مثل:  خاصیت ضد التهابی و همچنین ضد باکتری که در خود  دارد باعث از بین رفتن باکتری ها و کم شدن التهابات لثه می شود. شما می توانید یک قاشق سوپ خوری روغن کنجد را در دهان خود به مدت ۱۵ دقیقه و یا اینکه تا زمانی که روغن در دهان رقیق شود قرقره کنید و سپس مایع را از دهان خود خارج کرده وبا آب تازه آب بکشید. بهتر است اینکار را هر روز و به مدت یک ماه انجام دهید تا تاثیر بگذارد.

۷_ چای بابونه و تاثیر بالای آن بر لثه و دهان :

باید گفت گل بابونه دارای خواص ضد عفونی کننده عالی است. در کم شدن التهاباتی که مربوط به بیماری لثه و هرچه که به تحلیل لثه ربط داشته باشد، می شود.

۲ تا ۳قاشق چای بابونه را درون یک فنجان آبجوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰دقیقه بماند تا خاصیت گیاه بابونه به خورد آب جوش برود سپس از صافی رد کرده و وقتی که خنک شد روزی سه بار از آن دم نوش قرقره کنید.

۸_ درمان تحلیل لثه با آب قره قاط :

عصاره قره قاط دارای ویتامین ث بالایی در خود است و آنتی اکسیدان که در خود دارد  در درمان مشکلات دهانی می تواند بهترین درمان باشد.  مطالعاتی که انجام شده نشان می دهند مصرف کردن کم از ویتامین ث می تواند خطر بیماری های دندانی را بوجود آورد. تنها فقط با نوشیدن چهار اونس آب قره قاط در روز ممکن است به انباشته شدن و سخت کردن باکتری های دندان ها پیشگیری و کمک کنید. منابع دیگری که دارای ویتامین ” ث” هسنتد عبارتند از: پرتقال، توت فرنگی، لیمو ، گریپ فروت، عنبه هندی، بروکلی ، فلفل قرمز و پرتقال هستند.

۹_ درمان تحلیل لثه با چای سبز :

دانشمندان ژاپنی در تحقیقاتی که در مورد چای سبز انجام داده اند دریافته اند که چای سبز برای سلامت لثه ، بسیار مناسب است و سلامت دندان را نیز بالا می برد. نوشیدن حداقل یک فنجان چای سبز در روز، به سلامت دندان کمک کرده و بهبود می بخشد، همچنین خون ریزی لثه را نیز کمتر می کند.

چای سبز و روغن های درمان عفونت دهان و دندان

 

حال بیایید با روغن های درمان عفونت دهان و دندان به طور کلی آشنا شویم. شما با کلیک بر روی هر تصویر به راحتی به صفحه مورد نظر راهنمایی میشوید و اطلاعات جامع تری دریافت خواهید کرد.

[ux_products auto_slide=”3000″ cat=”1915″ products=”12″ orderby=”rand”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *