نسخه های گیاهی

درمان عفونت های زنانه با راه حل های خانگی!

این پست چقدر براتون مفید بود؟

 عفونت قارچی در خانم ها

باید گفت که عفونت ها دارای انواع مختلفی می باشند. از عفونت های ویروسی مانند ایدز یا حتی سرماخوردگی گرفته تا عفونت های قارچی! این نوع عفونت ها مرد و زن نمی‌شناسند و می‌توانند هر دو جنس را درگیر خود کنند. شاید بتوان گفت ساده ترین راه برای درمان کردن آن رعایت کردن نکات بهداشتی می باشد. به وسیله تجویز خانگی هم می توان برای درمان عفونت های زنانه راهکاری یافت.

می توان گفت که عفونت قارچی در خانم ها بیشتر از آقایان شایع است و همچنین علائم خاص خودش را دارد که البته با داشتن رژیم غذایی مناسب و درمان های خانگی کمی قابل کنترل و درمان می باشد.

عفونت قارچی واژن

همانگونه که گفتیم، عفونت های قارچی واژن یکی از شایع‌ترین بیماری هایی می باشد که گریبان گیر خانم ها است. علت این نوع عفونت هم وجود یک قارچی است که به تعداد کم در واژن زندگی می‌کند. یک نوع شایع از آنها قارچ کاندیدیاسیس واژینال می باشد که می‌تواند در واژن به سرعت گسترش پیدا کند.

علائم عفونت واژن

عفونت واژن دارای چه علائمی می باشد؟

برای جواب به این سوال می توان گفت که دارای ترشحات پنیری یا سبز و زرد، خارش، تورم، سوزش در زمان دفع ادرار، قرمزی پوست و همچنین دارای بوی نامطبوعی نیز می باشد.

پیشگیری از عفونت واژن

برای پیشگیری ابتلا و درمان عفونت های زنانه قارچی می توان این نکات را رعایت کرد:

 

۱_ داشتن رژیم غذایی متعادل از تمام مواد غذایی

۲_ خوردن ماست های پروبیوتیک

۳_ پوشیدن الیاف طبیعی مثل پنبه، کتان یا ابریشم

۴_ شستن لباس زیر با آب گرم

درمان عفونت واژن به صورت خانگی

بهتر است بدانید که رعایت بهداشت، در کنار تغذیه مناسب، می توان گفت همیشه حرف اول را در درمان کردن این نوع عفونت ها می‌زند. این عفونت با روش های خانگی هم قابل درمان می باشد.

بهتر است توجه کنید، اگر سوزش، خارش یا درد دارید، این درمان های خانگی را می توانید امتحان کنید. البته بگوییم که این موارد همیشه هم جواب درستی به ما نمی‌دهد. پس بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص است.

درمان عفونت های زنانه با زغال اخته و قره قروت

خوب است بدانید که برخی از خوراکی های ترش‌مزه هم می توانند به درمان عفونت های شما کمک بسیاری کنند. مانند: خوردن زغال اخته یا آب قره قروت.

 ژل آلوئه ورا

استفاده کردن از آلوئه ورا و ژل آن هم در برای درمان کردن عفونت واژن و رفع سوزش و خارش آن بسیار مؤثر می باشد. برای این منظور یک ساقه آلوئه ورا برداشته، پوست سبز آن را جدا کرده و از عصاره آن به صورت استعمال خارجی استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین هم در درمان عفونت های زنانه بسیار مفید می باشد و از خارش و سوزش آن هم جلوگیری می‌کند.

درمان عفونت های زنانه با استفاده از کمپرس سرد

خیلی پیش می آید که در طول شب واژن شروع به خاریدن کند و خواب خوب را از شما سلب کند. برای متوقف کردن خارش می‌توانید از کمپرس آب سرد در نواحی دردناک خود استفاده کنید.

مخلوط آب و نمک

به طور کلی می توانیم بگوییم که، نمک خاصیت ضد عفونی‌کننده و ضد باکتری دارد و برای از بین بردن قارچ ها و باکتری ها نیز می‌توانید واژن خود را با آب نمک غلیظ شستشو دهید. این کار را می‌توانید در وان حمام و با آب گرم نیز انجام دهید.

 سیر

سیر هم دارای خواص ضد باکتریایی قوی است و می‌تواند به درمان فوری عفونت های بدن کمک بسیاری کند.

درمان عفونت های زنانه با ماست

بهتر است بدانید از میان خانواده بزرگ لبنیات، ماست خالص و خوب هم می‌تواند با افزودن باکتری های مفید به روده و معده برای درمان عفونت های زنانه کاربرد خوبی داشته باشد. همچنین برای درمان کردن خارش، نوشیدن یک فنجان کشک خالص به طور روزانه بسیار می تواند مفید باشد.

درمان عفونت های زنانه

برگ ریحان

بهتر است بدانید برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری داشته و می توانید دمنوش آن را برای درمان عفونت خود استفاده کنید.

عسل

کافی است مقداری عسل را به ناحیه متورم و دردناک عفونی خود بمالید تا علائم درد و بیماری شما تسکین پیدا کند.
فقط بهتر است که در انتخاب کردن نوع عسل دقت نمایید. چرا که ترکیب آب و شکر در عسل تقلبی می‌تواند اثر ضد عفونی‌ کنندگی این ماده را خنثی کند.

درمان عفونت های زنانه با روغن درخت چای

برای درمان عفونت های زنانه کافی است، چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب ریخته و به صورت استعمال خارجی در ناحیه عفونی مورد نظر خود استفاده کنید. این کار به مدت ۲ تا ۳ بار در روز باید انجام گیرد.

آیا برای درمان قارچ واژن لازم است به پزشک مراجعه شود؟

بهتر است بدانید که درمان های خانگی فقط می‌توانند اثر موقت در بهبود یا جلوگیری از تشدید عفونت های واژن را داشته باشند. اگر عفونت شما شدید می باشد، بایستی حتما به پزشک مراجعه کنید.

بسته به مشاهدات پزشک و همچنین برای درمان عفونت های زنانه، در مرحله بعدی ممکن است پزشکان از طریق آزمایش پاپ اسمیر مقداری از سلول های واژن شما را بردارند و به آزمایشگاه بفرستند. این آزمایشات معمولا برای زنانی تجویز می‌شود که به طور مرتب به عفونت های قارچی واژن مبتلا می‌شوند یا عفونت آن‌ها به سرعت بهبود پیدا نمی‌کند. در موارد خفیف تر هم می‌توانید از پماد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *