پوست, درمان و رفع خشکی پوست

درمان پوست | ۵ مورد از بهترین روغن ها برای پوست را بشناسید.

عرق برگ گردو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی پوست را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””] 

[button title=”روغن آرگان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b4-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن گل محمدی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%af%d9%84-%d8%b3%d8%b1%d8%ae-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

 

همان طور که می دانید روغن های زیادی از جمله خوراکی و موضعی در دنیا وجود دارند که به دلیل خواص درمانیشان به سلامت و زیبایی ما کمک بسزایی می توانند کنند. با ما همراه باشید تا ۵ روغن از بهترین روغن ها برای پوست را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین روغن برای پوست

بهترین روغن برای سلامت و زیبایی پوست

اولین قدم، مرطوب کننده هایی که تا به حال استفاده کرده اید را کنار بگذارید و از روغن کمک بگیرید. روغن ها به دلیل توانایی خوب آبرسانی که دارند، می توانند به تغذیه انواع پوست ها کمک کنند. فرقی ندارد پوست شما خشک باشد یا مرطوب چون روغن ها برای همه آنها درمان مناسبی دارد.

کلمه روغن شاید شما را به اشتباه بی اندازد و بگویید روغن به خودی خود چرب است پس نمی تواند کاری برای پوست چرب انجام دهد در حالی که بر خلاف اسمش روغن ها پوست را چرب و شکسته نمی کنند بلکه با بهره گیری از مواد مغذی مانند: پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب به شما کمک می کند تا التهابات را کاهش دهید و درخشش شبنمی به پوست بدهید.

روغن ها همچنین می توانند در درمان آکنه یا روزاسه، ازبین بردن قرمزی، چاقی پوست یا مرطوب به ما کمک کنند.

روغن نارگیل بهترین روغن برای پوست

روغن نارگیل؛ روغنی خوراکی با بوی شیرین است. این روغن در بسیاری از بیماری های پوستی و دستورالعمل های اسموتی استفاده فراوان می شود.

این روغن با تحت فشار قرار دادن چربی گوشت نارگیل بدست می آید.

روغن نارگیل در سال‌های اخیر به خاطر خواص داروی بسیاری که داشته مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

روغن نارگیل چگونه می تواند به ما کمک کند؟

روغن نارگیل بخاطر دارا بودن ویتامین E می تواند به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی و سنتی عمل کند.

همچنین دارای اسیدهای چرب است، این خاصیت به عنوان یک مانع روی پوست کار می کند و رطوبت روی پوست را حفظ می کند. روغن نارگیل به طور طبیعی ضد قارچ و ضد باکتری است و با این خاصیت به ما کمک می کند تا از پوست و موی خود در برابر عناصر بیرونی محافظت کنیم. (توجه داشته باشید در فصل زمستان بسیار مفید است.) این روغن بسیار خوشبو نیز است.

از روغن نارگیل چگونه استفاده کنیم؟

روغن نارگیل را می توان در دما اتاق نگاه داشت. چون این روغن در دما ۷۵ درجه ذوب می شود پس در دمای معمولی جامد است و به صورت ژله ای دیده می شود و بلافاصله بعد از استفاده روی پوست ذوب می گردد. از روغن نارگیل می توانید به عنوان کرم مو بر، مرطوب کننده و همچنین نرم کننده نیز استفاده کرد. یک جایگزین طبیعی برای لوسیون یا مرطوب کننده نیز است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن نارگیل در دکتر اویل[/info_box]

روغن آرگان بهترین روغن برای پوست

این روغن را از هسته درخت آرگان که در مراکش کاشت می شود می گیرند و یک تسکین‌ دهنده و مرطوب کننده قدرتمند برای انواع پوست است.

این روغن نیز دارای ویتامین E، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان فراوان است. یک مرطوب کننده باید سبک باشد و این روغن به اندازه کافی سبک است و می توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده به صورت روزمره استفاده کرد. توجه داشته باشید این روغن احتیاجی به فریز کردن ندارد. از این روغن می توان برای بیماری های پوستی مانند اگزما و روزاسه استفاده نمود.

جلوگیری از آسیب های رادیکال‌های آزاد و بهبودی پوست را می توان از این روغن انتظار داشت چرا که حاوی آنتی اکسیدان است و باعث درخشش پوست نیز می شود.

روش استفاده از این روغن:

توجه داشته باشید این روغن فقط برای پوست های خشک نبوده و می توان با کم کردن سبوم برای کنترل تولید چربی برای افرادی که پوست چرب دارند استفاده نمود.

این روغن مفید را می توان روزانه در زیر آرایش و یا برای ترمیم پوست استفاده کرد. همچنین این روغن برای ناخن و موهای خشک نیز مفید است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن آرگان در دکتر اویل[/info_box]

روغن گل محمدی برای سلامت پوست

همانطور که می دانید گل محمد خواص داروی بسیار دارد یکی از این خواص آرامش ذهنی و روحی است که این گیاه به انسان هدیه می دهد.

حالا روغن گل محمدی هم بسیار مفید است. این روغن یکی از بهترین روغن های ضد پیری بوده و از دانه نوعی گل رز خاص که در شیلی پیدا می شود گرفته می شود.

این روغن حاوی موادی مانند: اسید چرب ضروری و ویتامین های D ,C ,E و بتاکاروتن است. با این خواص می تواند به محافظت و آبرسانی پوست کرده و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. همچنین چین و چروک را نیز کم می نماید. مهمترین کار این روغن جوان سازی پوست است. چون این روغن با داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان فراوان پوست را به حالت ارتجاعی قبل بر می گرداند و لکه های تیره و زخم ها را کاهش و ازبین می برد.

نحوه استفاده از روغن گل محمدی:

این روغن به عنوان یک روغن خشک استفاده می شود ولی روی پوست به راحتی آب می شود و پوست را خیس می کند. این روغن با ترکیب، روغن ها و لوسیون های دیگر، برای مرطوب کردن پوست و همچنین رفع پیری مناسب است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن گل محمدی در دکتر اویل[/info_box]

روغن مارولا

روغن طبیعی مارولا از بهترین روغن ها برای پوست بوده و از مغز میوه مارولای آفریقای گرفته می شود. این روغن قابلیت انعطاف پذیری داشته و دارای بافت سبک و زیبای است که آن را از بقیه روغن ها متمایز کرده است. با در نظر گرفتن این خواص ها این روغن می تواند خشکی و تحریک و التهاب های پوستی را کاهش دهد.
این روغن شامل اسیدهای چرب و ۶۰ درصد آنتی اکسیدان بیشتر از بقیه روغن ها است و می توان گفت که این روغن یک محافظ عالی در برابر آسیب‌های خورشید و پیری است. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند پوست‌های تحریک شده و مستعد آکنه را درمان کند.

روش استفاده از روغن مارولا

این روغن را روی پوست، مو و ناخن استفاده می کنند. پوست را چرب نمی کند و برای استفاده در زیر آرایش و همچنین مخلوط کردن با پایه برای درخشندگی مناسب است.

روغن جوجونا

این روغن از گیاهی بومی که در آمریکای شمالی است گرفته می شود، از این روغن برای رفع پسوریازیس، آفتاب سوختگی و آکنه کمک می گیرند. در واقع جوجونا روغن نیست بلکه یک نوع عصاره است که از استرهای موم مایع تشکیل شده است. این روغن از نظر ساختار و ترکیبات شیمیایی شبیه سبوم انسان است و از ساختار پوستی تقلید می کند.

به خاطر ساختار شبیه پوستی که دارد می تواند چربی را تکثیر یا حل کند و این کار بسته به خود پوست دارد که حد کمتر تولید کند یا بیشتر، پس می تواند بر تعادل تولید سبوم و ازبین بردن آکنه دخالت کند.
به عبارتی برای تسکین پوست و تامین رطوبت همچون یک نرم کننده عمل می کند.

روش استفاده

برای پوست بسیار مفید است، بدون هیچ عوارضی می توان صبح یا شب این روغن را برای مرطوب نگاه داشتن پوست استفاده نمود تا به تعادل رنگ پوست برسند. برای پوست‌های حساس هم می توان از این روغن به جای لوسیون بهره گرفت. مناسب درمان شوره سر است و برای کسانی که هیچ عارضه روی سر ندارند هم به صورت یک تقویت کننده عمل می کند.

استفاده از روغن برای صورت یکبار از بهترین راه ها برای زیبای صورت است. افراد مشهور و آرایشگران ماهر برای صافی و تسکین پوست از روغن ها استفاده می کنند. روغن ها به سرعت جذب پوست می شوند و نوعی روکش بدون چربی را روی صورت درست می کنند.

این روغن های طبیعی با کیفیت بالا در مقایسه با بقیه محصولات پوستی در بازار موجود بوده و می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی و معتبر دکتر اویل بدون هیچ دردسری این روغن های طبیعی و فوق العاده را خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *