خواص گیاهان دارویی, درمان, درمان مشکلات استخوان, درمان و رفع آرتروز, درمان و رفع درد مفاصل, سلامت, سلامت پا, گیاهان دارویی, محصولات طبیعی, مفصلی و عضلانی

درمان پوکی استخوان | چگونه می توان پوکی استخوان را درمان کرد؟

عرق شش گیاه ترکیبی آنتی میگرن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی پوکی استخوان را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه شبدر قرمز” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%a8%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سویا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه دم اسب” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%a8/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از اصطلاحات پزشکی رایج این روزها پوکی استخوان است. این عارضه حتی در مورد افراد نه چندان مسن نیز دیده می شود. پوکی استخوان یا استئوپروز همان کم شدن تراکم استخوان است که بدنبال آن قدرت و استحکام استخوان کم می شود و تحت این شرایط استخوان ها شکننده تر می شوند و آسیب می بینند.

پوکی استخوان کم کم رخ می دهد و در اول هیچ علامتی از خود نشان نمی دهد تا زمانی که شکستگی رخ دهد. پوکی استخوان در هر استخوان از بدن رخ می دهد ولی معمولا شکستگی ناشی از آن در استخوان های ستون مهره ها، لگن و ران بیشتر دیده می شود.

از علت‌های پوکی استخوان می توان به: افزایش سن، عوامل ژنتیک، استعمال دخانیات و الکل، نداشتن تحرک بدنی مناسب و کافی، کمبود مواد معدنی مانند: کلسیم، پروتئین و ویتامین D، بیماری هایی مانند پرکاری تیروئید کم کاری غدد جنسی، آرتریت روماتوئید، دیابت و بیماری کوشینگ را نام برد.

درمان پوکی استخوان

راه های درمان جایگزین پوکی استخوان

هدف از هرگونه درمان جایگزین، مدیریت یا درمان این بیماری بدون استفاده از دارو است. برخی از درمان های جایگزین را می توان برای پوکی استخوان استفاده کرد. اما این در حالی است که شواهد علمی یا بالینی کمی وجود دارد که نشان دهد آنها واقعا موثر هستند.

توجه داشته باشید همیشه قبل از شروع هرگونه دارو یا درمان جایگزین، پزشک خود را مطلع کنید. ممکن است تداخل بین گیاهان دارویی و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید وجود داشته باشد. پزشک شما می تواند به هماهنگی یک برنامه کلی درمان کمک کند که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

در حالی که تحقیقات علمی بیشتری در مورد درمان پوکی استخوان باید انجام گیرد، تصور می شود که برخی گیاهان و مکمل ها باعث کاهش یا به طور بالقوه از بین رفتن پوکی استخوان فرد می شود. ما در این متن به تعدادی از این گیاهان و درمان های جایگزین می پردازیم.

شبدر قرمز

تصور می شود شبدر قرمز حاوی ترکیباتی شبیه استروژن است. از آنجا که استروژن طبیعی می تواند به محافظت از استخوان کمک کند، برخی از متخصصان مراقبت جایگزین ممکن است استفاده از آن را برای درمان پوکی استخوان توصیه کنند.

با این حال، هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد شبدر قرمز در کاهش سرعت تحلیل استخوان موثر است.

ترکیبات شبه استروژن موجود در شبدر قرمز ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشد و برای برخی افراد مناسب نباشد. در صورت تمایل به مصرف شبدر قرمز حتماً با پزشک خود مشورت کنید. تداخلات دارویی و عوارض جانبی قابل توجهی وجود دارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه شبدر قرمز در عطاری انلاین[/info_box]

سویا

سویا برای تولید محصولاتی مانند: توفو و شیر سویا حاوی ایزوفلاون است. ایزوفلاون ها ترکیباتی شبیه به استروژن هستند که ممکن است به محافظت از استخوان ها و جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان کمک کنند.

به طور کلی توصیه می شود قبل از استفاده از سویا برای پوکی استخوان با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه اگر خطر ابتلا به سرطان پستان و یا درگیر این بیماری هستید سویا می تواند این بیماری را بیشتر کند.

کوهوش سیاه

کوهوش سیاه گیاهی است که سالهاست در طب بومی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان دفع کننده حشرات مورد استفاده قرار گرفته است. حاوی فیتواستروژن ها (مواد شبیه به استروژن) است که ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان کمک کند.

قبل از استفاده از کوهوش سیاه حتماً با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا عوارض جانبی بالقوه دارد.

گیاه دم اسب از درمان پوکی استخوان

دم اسب گیاهی است با خواص دارویی احتمالی. اعتقاد بر این است که سیلیکون موجود در دم اسب با تحریک بازسازی استخوان به از بین رفتن استخوان کمک می کند. اگرچه آزمایشات بالینی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد، اما دم اسبی همچنان توسط برخی از پزشکان جامع به عنوان درمان پوکی استخوان توصیه می شود.

دم اسب را می توان به عنوان چای، تنتور یا کمپرس گیاهی مصرف کرد. دم اسب می تواند با الکل، تکه های نیکوتین و دیورتیک ها تعامل منفی داشته باشد و مهم است که هنگام استفاده از آن هیدراته شوید یعنی بسیار آب بنوشید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه دم اسب در عطاری انلاین[/info_box]

طب سوزنی

طب سوزنی درمانی است که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد. این تمرین شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازک در نقاط استراتژیک بدن است. اعتقاد بر این است که این روش عملکردهای مختلف اندام و بدن را تحریک می کند و باعث بهبود می شود.

طب سوزنی اغلب با درمان های گیاهی ترکیب می شود. در حالی که شواهد حکایت کننده از این موارد به عنوان درمان های تکمیلی پوکی استخوان حمایت می کند، قبل از اینکه بدانیم آیا آنها واقعاً کار می کنند یا خیر، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

تای چی

تای چی یک تمرین چینی باستانی است که از یک سری حالت های بدن استفاده می کند که به آرامی و ملایم از یکی به حالت دیگر جریان می یابد.

مطالعات مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه نشان می دهد که تای چی ممکن است باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی و رفاه کلی برای افراد مسن شود.

همچنین ممکن است قدرت، هماهنگی ماهیچه ها را بهبود بخشد و درد و سفتی عضلات یا مفاصل را کاهش دهد. یک روال منظم و تحت نظارت می تواند به بهبود تعادل و ثبات فیزیکی کمک کند. همچنین ممکن است از افتادن جلوگیری کند.

ملاتونین در درمان پوکی استخوان

ملاتونین هورمونی است که توسط غده صنوبری در بدن ساخته می شود. ملاتونین سالهاست که به عنوان یک خواب طبیعی و همچنین یک عامل ضد التهابی شناخته می شود. محققان معتقدند ملاتونین باعث رشد سالم سلول های استخوانی می شود.

ملاتونین تقریباً در هر کپسول، قرص و مایع یافت می شود و مصرف آن بسیار بی خطر است. اما می تواند باعث خواب آلودگی شود و با داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون و مسدود کننده های بتا تداخل داشته باشد، بنابراین ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

گزینه های درمانی سنتی

هنگامی که فرد مبتلا به پوکی استخوان تشخیص داده می شود، به او توصیه می شود رژیم غذایی خود را برای جذب بیشتر کلسیم تغییر دهد. اگرچه توده استخوانی را نمی توان فوراً تصحیح کرد، تغییرات رژیم غذایی ممکن است شما را از دست دادن توده استخوانی بیشتر باز دارد.

داروهای جایگزین هورمونی، به ویژه داروهای حاوی استروژن، اغلب تجویز می شوند. اما همه داروهای هورمون درمانی دارای عوارض جانبی هستند که می توانند در سایر قسمت های زندگی شما اختلال ایجاد کنند.

داروهای بیس فسفونات خانواده نیز یک گزینه درمانی رایج است، زیرا باعث از بین رفتن استخوان و کاهش خطر شکستگی می شود. عوارض جانبی این دسته از داروها شامل تهوع و سوزش سر دل می شود.

به دلیل عوارض جانبی این داروهای مصنوعی، برخی افراد روشهای جایگزین را برای جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و درمان پوکی استخوان انتخاب می کنند. قبل از شروع مصرف هر دارویی، همیشه آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

توجه

پوکی استخوان قابل پیشگیری است. ورزش، به ویژه بلند کردن وزنه، به حفظ توده استخوانی سالم کمک می کند. انتخاب شیوه زندگی سالم، مانند سیگار نکشیدن یا سوء استفاده از مواد، همچنین خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

مکمل های ویتامین که به سلامت استخوان کمک می کند، مانند ویتامین D، کلسیم و ویتامین K، همچنین باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد تا از ضعف استخوان در آینده جلوگیری شود.

کلام آخر

پیشگیری بهتر از درمان است پس قبل از این که به پوکی استخوان آن مبتلا شوید با اصلاح سبک زندگی و انجام دادن ورزش از آن جلوگیری کنید و قبل از مصرف هر داروی گیاهی حتما با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *