درمان مشکلات استخوان, درمان و رفع آرتروز, درمان و رفع درد مفاصل, مفصلی و عضلانی

درمان کمر درد | روغن های ضروری کمر درد و التهاب را درمان کنید.

نبات چوبی سفید
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی کمر درد را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نعناع” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%b9%d9%86%d8%a7-250-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن علف لیمو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b0%d8%ae%d8%b1-%d9%85%da%a9%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%81-%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اسطوخدوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d8%af%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن اکالیپتوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن چوب صندل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

 

اغلب مردم در طول زندگی دچار کمر درد می شوند. در بعضی مواقع کمر درد آنقدر دردناک می شود که انسان را از کارهای روزمره خود باز می دارد. اگر کمر درد شدید و کوتاه مدت باشد شما می توانید با داروهای ضد درد و استراحت مطلق آن را برطرف کنید.

ولی اگر کمر درد بصورت مزمن و طولانی مدت باشد باید ابتدا شیوه زندگی را اصلاح و سپس از روغن های ضروری برای کاهش و درمان کمر درد کمک گرفت. این روغن های ضروری از: برگ ها، دانه ها، گل ها، میوه ها و پوست برخی از گیاهان استخراج می شوند و بصورت موضعی قابل استفاده هستند. طبق تحقیقات انجام شده بیشتر این روغن ها باعث تسکین درد می شوند.

درادامه روغن های که برای تسکین و کمک به درمان درد کمر مورد استفاده قرار می گیرند را برای شما بیان می کنیم.

درمان کمر درد با روغن های طبیعی

درمان کمر درد

روغن نعناع

یکی از روغن هایی که برای درمان کمر درد مورد استفاده قرار می گیرد روغن نعناع می باشد. روغن نعناع یکی از قوی ترین مسکن های طبیعت است. روغن نعناع خالص حداقل ۴۴ درصد محتوای منتول خالص دارد که به طور گسترده ای برای درد اغلب مناطق بدن استفاده می شود.

روغن زمستانی سبز

روغن زمستانه سبز که از خواص نسبی نعناع برخوردار است دارای خواص ضد درد مشابهی نیز می باشد. به طور خاص حاوی متیل سالیسیلات است که مشابه آسپرین است. در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون یا داروهای دیگر ابتدا با پزشک مشورت کنید. زیرا روغن زمستانه سبز می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد.

روغن علف لیمو

روغن علف لیمو به دلیل خواص ضد قارچی آن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. یک مطالعه روی موش ها نیز خواص ضد التهابی قابل توجه آن را ارزیابی کرد. کاهش التهاب ممکن است منجر به کاهش درد شود اما مطالعات بر روی انسان کافی نیست و نیاز به آزمایشهای بیشتری دارد.

درمان کمر درد با روغن زنجبیل

یکی دیگر از درمانهای کمر درد استفاده از روغن زنجبیل می باشد. زنجبیل غالباً در آشپزخانه هر فرد یافت می شود. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی می باشد.

روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس به عنوان یکی از رایج ترین و محبوب ترین اسانس ها به عنوان روغن چند منظوره برای انواع بیماری ها و درمان کمر درد عمل می کند. طبق یک بررسی بالینی روغن اسطوخودوس می تواند به تسکین سردرد و درد ماهیچه ای کمک کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید روغن اسطوخدوس در دکتر اویل [/info_box]

روغن اکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس که به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی شناخته شده است می تواند اثرات ضد درد در ماهیچه ها و مفاصل داشته باشد و در نتیجه باعث درمان و یا تسکین کمر درد شود. یک بررسی بالینی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که این روغن در درمان بیماری هایی مانند: آرتریت، آنفولانزا و زخم ها مفید می باشد.

روغنهای بابونه رومی و آلمانی

در حالی که بابونه بیشتر بخاطر خواص آرامش بخشش شناخته می شود اما این روغن مزایای دیگری نیز دارد از جمله این مزایا درمان کمر درد می باشد. این موارد شامل کاهش اسپاسم عضلانی و التهاب کلی است. اگر به بابونه حساسیت دارید هنگام استفاده از بابونه مراقب باشید زیرا گیاهان از یک خانواده هستند.

درمان کمر درد با روغن رزماری

رزماری چیزی فراتر از یک گیاه آشپزی است. اسانس رزماری دارای مزایای بالینی اثبات شده است. این موارد شامل کاهش درد ناشی از اختلالات روماتیسمی و دردهای قاعدگی است. چنین اثرات ضد التهابی و ضد درد نیز ممکن است برای درمان کمردرد مفید باشد.

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل دارای خواص ضد التهابی است. این روغن هم برای کاهش کمر درد و تسکین درد موثر است.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید روغن چوب صندل در دکتر اویل [/info_box]

نحوه استفاده از روغن های ضروری برای کمردرد

شما باید نحوه استفاده از این روغن ها را یاد بگیرید زیرا امکان دارد بعضی از پوست ها به بعضی از روغن ها نسازد و یا باعث تحریک پذیری پوست شوند. آنها را به صورت موضعی اعمال کنید.
شما ابتدا باید روغن ها را رقیق کنید و سپس به صورت موضعی استفاده کنید. حداکثر ۶ قطره روغن انتخابی خود را با ۶ قاشق چایخوری روغن حامل مانند: جوجوبا یا روغن زیتون مخلوط کنید.

ابتدا مقداری از مخلوط را روی یک گوشه از پوست خود امتحان کنید در صورت نداشتن آلرژی خاصی می توانید به صورت کامل آن را در هر قسمتی که دارای درد است اعمال کنید. مخلوط رقیق شده خود را آزادانه به پشت بمالید و برای جذب بیشتر ماساژ دهید. حتماً قبل از لمس صورت دستان خود را بشویید زیرا در صورت تماس روغن با چشمان شما چشمانتان ممکن است دچار آسیب شوند در ضمن از ورود روغن به دهان جلوگیری کنید.

استنشاق روغن های ضروری برای درد و التهاب روش دیگری است. سعی کنید فضای خانه را با بوی این روغن ها پر کنید و چند قطره از آن را در دستگاه هوا ساز بریزید تا فضای خانه از روغن های ضروری پر شود.

برای درمان کمردرد حمام گرم و آرامش بخش می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. روغنهای ضروری رقیق شده را نیز می توانید به آب حمام خود اضافه کنید.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی

اگر روغن های اساسی را طبق دستورالعمل استفاده کنید عوارض جانبی عمده ای در پی ندارد. در صورت بارداری، شیردهی و یا داشتن هرگونه بیماری زمینه ای با پزشک مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که آروماتراپی می تواند: حیوانات خانگی، کودکان و دیگران را در منطقه تحت تأثیر قرار دهد. به یاد داشته باشید که روغنهای ضروری بسیار قوی هستند.

سایر داروهای خانگی برای کمردرد

پیچیدگی کمردرد نیاز به یک برنامه درمانی جامع دارد. نه تنها باید بر کاهش درد تمرکز کنید بلکه می خواهید با التهاب زمینه ای که می تواند در بیماری های کمر شما نقش داشته باشند مبارزه نمایید.

سایر درمانها عبارتند از:

  • رژیم ضد التهابی
  • تمرینات اصلی برای تقویت عضلات و قدرت برای محافظت از کمر
  • یخ و گرما درمانی
  • ماساژ، فعالیت بدنی
  • فیزیوتراپی
  • زردچوبه برای کاهش التهاب
  • یوگا
  • سایر تمریناتی که شامل کشش و انعطاف پذیری است.

برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک استفاده ایمن از آنها بسیار مهم است. روغن های اساسی درمان کننده کمردرد نیستند. برای تقویت کمر باید از ورزش استفاده کنید. اگر کمردرد شما با وجود درمان ادامه پیدا کرد یا بدتر شد به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *